Howard Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Markedets eneste dedikerte fysikkprosessor har ikke slått an. Nå senkes prisen ytterligere. Les mer Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 noen på forumet som har dette kortet? som kan komme med erfaringer..hadde vært morro Lenke til kommentar
genesis Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Er det kun ett kort som har vært hele tiden, eller har det kommet nyere?Er det forventet noe kraftigere rundt neste hjørne kanskje? Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Nator Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Dette er sikkert fordi ytelsen i FPS faktisk går ned i de få spillene som støtter det? Bortkastede penger. Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 er det noen som har funnet en liste over spill som støtter physx ? Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 er det noen som har funnet en liste over spill som støtter physx ? http://ageia.com/physx/titles.html Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 hm... jeg spår katastrofe. Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har ikke denne vert integrert i grafikkortene før? Eller burde den kansje være det? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 http://ageia.com/physx/titles.html Hvorfor er konsollspill nevnt? Betyr det at det likså greit lar seg ordne i software? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 vurderte dette for ca et år siden faktisk.. tror ikke det er noe særlig vits for de som har litt argere skjermkort enn 256MB@5-600mhz.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hadde Ageia physx fungert bra i f. eks crysis og andre nye titler slik at man fikk 10-20 % ekstra ytelse, ås hadde jeg kjøpt et slikt kort med en gang! Men har ikkje sett èn test enda tror jeg som viser at det hjelper på ytelsen i spill. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har ikke denne vert integrert i grafikkortene før? Eller burde den kansje være det? Teknologien som benytter seg av grafikkortene er vel Havock. Det er vel også den mest brukte i spill for tiden. Det er kanskje derfor enkelte tror det er integrert i grafikkortene. ATI har også skissert en løsning med crossfire hvor et av kortene dedikeres til fysikk og det andre til grafikk. Hadde Ageia physx fungert bra i f. eks crysis og andre nye titler slik at man fikk 10-20% ekstra ytelse, ås hadde jeg kjøpt et slikt kort med en gang! Litt samme opplegg her, hadde Ageia støttet mere eyecandy på Company of Heroes så hadde det nok kommet inn i burken min også.. Syntes det er litt synd at det ikke har slått mere an, på den annen side er det godt å slippe enda et innstikkskort. Så lenge Ageia er eneste produsent og spillutvalget er lite så tar dette neppe av med det første. Unreal er vel sterkeste kort på hånden, det er vel også siste kortet som spilles denne runden og tar de ikke et stikk nå så er det nok kun et oppslag i historeibøkene til sommeren. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det er kanskje fordi de implementasjoner i spill ikke er rene ytelsesbooster, men at de også legger til mange elementer i spillet som gjør at den potensielle ytelsesgevinsten blir spist opp, men at spillet ser X antall ganger bedre ut? Eller noe slikt.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 hm... jeg spår katastrofe. Leste du artikkelen? Også har kortet eksistert lenge... så du spår d liksom bare nå? Jeg tror også at folk prøver å få antall kort i maskinene sin ned Og legge til ett ekstra med vifte og krever ekstra strømkontakt er litt negativt også... Men hadde vært morsomt å prøve det ut... og ja kanskje fps går litt ned som nevt tidligere, men fysikken i spillene blir noe en god del bedre =) Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 For de som påstår at ytelsen går ned: Det er ganske enkelt fordi detaljnivået går opp. Litt for mye til at fysikkortet klarer det på egenhånd. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 ageia har også en software løsning som slik havoc har.. ser noen blander havoc og agei men kort fortalt er det to konkurerende selskaper med tilsvarende teknologi ageia har sluppet et dedikert kort, som gir ekstra eye candy mens havoc holder seg til software emulering Forsåvidt har også xbox360 støtte for ageia physx. Skal sies at havoc er kjøpt av intel og at amd snuser på ageia. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Syntes det er litt synd at det ikke har slått mere an, på den annen side er det godt å slippe enda et innstikkskort. Så lenge Ageia er eneste produsent og spillutvalget er lite så tar dette neppe av med det første. Unreal er vel sterkeste kort på hånden, det er vel også siste kortet som spilles denne runden og tar de ikke et stikk nå så er det nok kun et oppslag i historeibøkene til sommeren. Det er bra at det ikke har slått an. Det viser at markedet fungerer. Physx er en dårlig investering, så folk velger å ikke gjøre den investeringen. Legg heller på Physx prisen på skjermkortetbudsjettet ditt, og du vil få mye bedre valuta for å bruke pengene på skjermkort. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Dette er sikkert fordi ytelsen i FPS faktisk går ned i de få spillene som støtter det? Bortkastede penger. Ytesen i FPS går ned av å kjøre 1600*1200 med et bra skjermkort kontra å kjøre 320 med et dårlig også, betyr ikke nødvendigvis at det er bortkastede penger AtW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 500kr begynner å bli en god pris og det kunne vært verdt å kjøpe et for å prøve. Men det største problemet mitt er at det er veldig få spill som støtter det og ingen av de som støtter det nå interesserer meg noe særlig. Selv om kortet bare kostet 50kr ville det vært helt borkastet for min del da jeg ikke kunne ha brukt det til noe. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 500kr begynner å bli en god pris og det kunne vært verdt å kjøpe et for å prøve. Men det største problemet mitt er at det er veldig få spill som støtter det og ingen av de som støtter det nå interesserer meg noe særlig. Selv om kortet bare kostet 50kr ville det vært helt borkastet for min del da jeg ikke kunne ha brukt det til noe. Same her. Hadde det hjelpt noko i Crysis så skulle eg gjerne kjøpt eitt eg og - det gamle skinnet av ein PC som eg har treng all hjelp han kan få i så måte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå