Roug Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Lurer Nextentel Kundene sine? Jeg bestile 20 mbit linje, og hun jeg snakka me var veldig hyggelig, skulle tilogmed få Student Rabatt. og jeg ligger ca 2 km fra sentralen så jeg skulle få i underkant av 16mb. og det blir jo litt dyrer for meg første betalinga. Fikk 11 mb linje, ikke rabatt, har nå på 2 regninger betalt til sammen over 1600 kr for masse forskjellige ting som ikke står noe sted. Det er jo lureri! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Lurer Nextentel Kundene sine? Jeg bestile 20 mbit linje, og hun jeg snakka me var veldig hyggelig, skulle tilogmed få Student Rabatt. og jeg ligger ca 2 km fra sentralen så jeg skulle få i underkant av 16mb. og det blir jo litt dyrer for meg første betalinga. Fikk 11 mb linje, ikke rabatt, har nå på 2 regninger betalt til sammen over 1600 kr for masse forskjellige ting som ikke står noe sted. Det er jo lureri! Det hørtes skummelt ut, har selv bestilt samme. Hva mener du med farten, du bestilte 20 mbit linje, og du skulle få i underkant av 16 mbit istedenfor? Hvorfor det? Så endte du opp med 11mbit? Det hørtes veldig dårlig ut! Det skal koste 399kr + 60kr inkludert studentrabatt, og så er det montering som koster 299? Det står noe om at det koster mer første måned av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det er en estimert hastighet du får, de har ikke sjangs til å se om du akkurat får den hastigheten. Det handler om best effort prinsippet, du får det du har bestilt i forhold til dette prinsippet. Var litt nyskjerrig på hvilke ting som ikke stod noen sted? Lenke til kommentar
Roug Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 betaler 469 kr i måneden, ser nå at de har trukke meg for 1.65 måned det ble 764 jeg betaler 74 kr i tilleg fordi jeg ikke har hustlf det er jo greit nok og regning nr 2 fikk jeg montering for bredbånd på 398 eksta til 469.. hvorfor fikk jeg ikke monterings regninga på første... ja så klart de kan ikke se det, men 5 mb forskjell er en god del, man burde betale for det man får, linja mi er på halv fart og jeg betaler full pris Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Tipper du har målt hastigheten på diverse speedometertester som f.eks Itavisen sin? Vel, de gjengir ikke hastigheten riktig når man begynner å bli snakk om store linjer. Selv så sitter jeg med en 10/10mbit-linje og har fremdeles til gode å se en speedometertest som gir riktige tall, men fremdeles så makser jeg linjen i bittorrent rett etter at testen er ferdig. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 betaler 469 kr i måneden, ser nå at de har trukke meg for 1.65 måned det ble 764 jeg betaler 74 kr i tilleg fordi jeg ikke har hustlf det er jo greit nok og regning nr 2 fikk jeg montering for bredbånd på 398 eksta til 469.. hvorfor fikk jeg ikke monterings regninga på første... ja så klart de kan ikke se det, men 5 mb forskjell er en god del, man burde betale for det man får, linja mi er på halv fart og jeg betaler full pris Dette er jo vanlige utgifter? Står jo klart å tydelig på nextgentel sine hjemme sider. Du betaler etter "best effort" prinsippet, er du ikke fornøyd kan du jo nedgradere til 5mbit linje. Faktureringen gjøres på den måten da det sendes ut flere 100tusen fakturaer hver mnd, og de utgiftene hadde du måtte forvente uansett. Man forskuddsbetaler for internetten, derfor 1.65mnd. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Du som kunde har akseptert ca 1 a4-side med VILKÅR, disse har du GODKJENT. At du nå etterpå lurer på hva du har godkjent er ikke nextgentel sitt problem, de har sitt på det tørre her, og du burde lese avtaler nøyere nestegang . Lenke til kommentar
dico Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Vilkårene trenger ikke å være gyldige om han har fått et annet tilbud fra NGT. Problemet er at du kanskje ikke har det skriftlig? Jeg har selv kranglet mye med NGT, og det jeg ble satt over 6 ganger på en time for at de skulle finne ut hvorfor jeg betalte for 4mbit og hadde bare 2. Så mitt råd er å ringe til de å si at du ikke har fått den avtalen de har lovet, så du ønsker å heve kjøpet/avtalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå