Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kondom - Jenta eller guttens jobb?


Niqābninja

Bør gutten eller jenta kunne tre på?  

489 stemmer

  1. 1. Hva mener du? Bør gutten eller jenta være den som trer på kondomet?

    • Gutten
      281
    • Jenta
      208
  2. 2. Bør en gutt kunne å tre på et kondom?

    • Ja
      477
    • Nei
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

En gutt bør så absolutt kunne tre på et kondom og det er jo uansett ikke noen avansert oppgave. Og dessuten får jo bruksanvisningen plass på pakningen også ;)

 

Når det gjelder hvem som bør tre på kondomet, så er vel dette ganske så likegyldig. De gangene jeg har brukt prevensjon, så har det vært hun som holder fast på tuppen og får ut luften, mens jeg drar nedover.. Cooperation heter det! :D ... trur i alle fall at det staves sånn....

Lenke til kommentar

Synes både gutter og jenter burde vite hvordan man trer på en kondom! Selvfølgelig spesielt gutter. Men "Bør gutten eller jenta være den som trer på kondomet?"? Er ikke det opp til enhver å velge da? Min mening er at det finner man ut av seg imellom. Er det et one-night-stand så vil jeg tro at det vil være mest naturlig at gutten tar den på, alt ettersom hvor mye selvtillitt jente har. Har hørt fra venner (har aldri hatt one-night-stand nemlig) at det er både og hos dem.

Når det gjelder faste forhold så tror jeg at de fleste finner seg en rutine seg imellom. En liten "uskreven avtale"! Samme med f.eks. påføring av glidekrem. Mange gutter synes jo at det ødelegger litt for romansen om han selv tar på glidekremen og ønsker at jenta tar den på mens han kan kysse henne og kjærtegne henne osv. Alt i alt tror jeg det er veldig individuelt.

Når det kommer til ansvaret med å huske komdom har jeg ikke reflektert nok til at jeg kan komme med et personlig standpunkt. Per dags dato mener jeg ihvertfall at begge har et ansvar fordi det det er begge som har samleie, sammen med hverandre. Man er jo to om det!

Lenke til kommentar
Ja, jeg er jente :yes:

Det forklarer jo litt av meningsforskjellen. Selv om begge kjønn er utsatt for kjønnssykdommer, har det alltid vært slik at jenter er mer opptatt av å beskytte seg mot uønsket graviditet enn gutter som står i fare for plutselig å bli far. Jeg vet ikke helt hvorfor det er slik - kanskje gutter tenker med feil hode i stundens hete. Eller kanskje de ikke tenker i det hele tatt. Men det er ingen hemmelighet at jenter tradisjonelt er den kontrollerende når det gjelder prevensjon. Derfor har mange jenter også kondomer i håndvesken. De stoler ikke helt på at gutten husker å skaffe det og de vil være sikre på at ikke hele kosestunden går i vasken fordi han har glemt det. :)

Lenke til kommentar
Ja, jeg er jente :yes:

Det forklarer jo litt av meningsforskjellen. Selv om begge kjønn er utsatt for kjønnssykdommer, har det alltid vært slik at jenter er mer opptatt av å beskytte seg mot uønsket graviditet enn gutter som står i fare for plutselig å bli far. Jeg vet ikke helt hvorfor det er slik - kanskje gutter tenker med feil hode i stundens hete.

Det er vel flere grunner til dette. Man tenker på muligheter som angrepille og abort (noe gutter sannsynligvis tar litt lettere enn jenter), at sjansen for å bli gravid er ganske liten og at det å gå gjennom en graviditet som gutt er strengt tatt valgfritt - jenten er den som faktisk må gjøre arbeidet. Sånn sett er konsekvensene for gutten mye mindre, og da er det ikke rart de tar det lettere.

Lenke til kommentar
Ja, jeg er jente :yes:

Det forklarer jo litt av meningsforskjellen. Selv om begge kjønn er utsatt for kjønnssykdommer, har det alltid vært slik at jenter er mer opptatt av å beskytte seg mot uønsket graviditet enn gutter som står i fare for plutselig å bli far. Jeg vet ikke helt hvorfor det er slik - kanskje gutter tenker med feil hode i stundens hete.

Det er vel flere grunner til dette. Man tenker på muligheter som angrepille og abort (noe gutter sannsynligvis tar litt lettere enn jenter), at sjansen for å bli gravid er ganske liten og at det å gå gjennom en graviditet som gutt er strengt tatt valgfritt - jenten er den som faktisk må gjøre arbeidet. Sånn sett er konsekvensene for gutten mye mindre, og da er det ikke rart de tar det lettere.

Hva sier du til barnebidrag i 18 år og mas resten av livet da?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente_*

Jeg håper for din del at du prøver å provosere nå.

Så jenter skal måtte ta angrepiller (som ikke er bra for kroppen i hytt og pine, og som i tillegg er ganske dyrt), eller til og med kanskje ta abort (som kan gi store psykiske problemer!)?? Bare for at gutten skal ha det litt bedre?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...