Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kondom - Jenta eller guttens jobb?


Niqābninja

Bør gutten eller jenta kunne tre på?  

489 stemmer

  1. 1. Hva mener du? Bør gutten eller jenta være den som trer på kondomet?

    • Gutten
      281
    • Jenta
      208
  2. 2. Bør en gutt kunne å tre på et kondom?

    • Ja
      477
    • Nei
      12


Anbefalte innlegg

Først av alt - Selvfølgelig har begge parter ansvar for å sørge for å få brukt prevansjon. Det er ikke det som er greia akkurat nå.

 

Jeg og en kompis har hatt noen diskusjoner oss imellom.

Han mener det er jenta sin jobb å tre på kondomet, mens jeg mener det er gutten sin jobb.

 

Hvorfor mener jeg det?

La oss se, vi jenter har p-piller, p-sprøyte, p-stav, p-plaster, pessoar, p-ring, minipille, hormonspiral og kobberspiral (rett på meg om det er flere metoder) som vår jobb. Dette er ikke alltid like lett å huske, ikke like gøy å bruke og ikke alltid like behagelig å bruke. Da syns jeg at det ikke er så altfor mye forlangt at gutten/mannen skal kunne tre på kondomet selv.

 

Men nå til det viktigste. Hva syns dere?

Begrunn svaret.

 

På forhånd takk for saklige svar :)

 

Takk til Alastor for poll.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså.

Se for deg at du er til sengs med ei dame. Det er hett og hun gir deg et kondom. Hva gjør du?

Trer du det på og puler vettet utav henne, eller gir du det tilbake og sier at det er hennes jobb?

 

Men altså. Hadde det motsatte skjedd, så hadde vel aldri ei jente som vil sitt eget beste gitt det tilbake igjen. HM. Nå blei det vanskelig å formulere seg ordentlig.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Så lenge kondomen kommer på, så er det vel et fett hvem som tar ansvaret! Det finnes ingen forskrifter som sier hvem som skal "gjøre jobben" og hvis dette blir en reel problemstilling i senga, så tror jeg det er på tide å revurdere sine prioriteringer, da det er andre ting å tenke på når man skal ha sex...

Lenke til kommentar

Poll er lagt til.

 

Jeg føler forøvrig at et bedre spørsmål her er:

 

"Bør en gutt kunne å tre på et kondom?". Altfor mange som ikke kan dette - svaret på problemstillingen til trådstarter er jo at det egentlig avhenger av hvordan man enklest skal beholde tenningen i et forspill.

 

Så jeg har lagt til 1 poll till, med problemstilling nr 2 :). Si ifra om dette ble ugreit.

Lenke til kommentar
Først av alt - Selvfølgelig har begge parter ansvar for å sørge for å få brukt prevansjon. Det er ikke det som er greia akkurat nå.

 

Jeg og en kompis har hatt noen diskusjoner oss imellom.

Han mener det er jenta sin jobb å tre på kondomet, mens jeg mener det er gutten sin jobb.

 

Hvorfor mener jeg det?

La oss se, vi jenter har p-piller, p-sprøyte, p-stav, p-plaster, pessoar, p-ring, minipille, hormonspiral og kobberspiral (rett på meg om det er flere metoder) som vår jobb. Dette er ikke alltid like lett å huske, ikke like gøy å bruke og ikke alltid like behagelig å bruke. Da syns jeg at det ikke er så altfor mye forlangt at gutten/mannen skal kunne tre på kondomet selv.

 

Men nå til det viktigste. Hva syns dere?

Begrunn svaret.

 

PM er sendt til mod ang. poll.

 

På forhånd takk for saklige svar :)

 

Jeg tror ikke at dere kvinner skal bruke alle de der prevensjon midlene der på en gang, så om dere kun husker 1 ting så er det nok.

 

Men når det er sagt, så kan det nok være fordelaktig om kvinnen husker å ta med kondom, men gutten kan nok ta på sitt kondom selv. Men igjen så kan det være, som noen sier, "foreplay", synes jeg da...

Grunnen til at jeg mener at det kan være fordelaktig for kvinnen å huske kondom, er fordi at det som oftest er dem som har siste ordet i saken uansett.

Men det skade jo ikke å ha et kondom liggende en plass? F .eks. i nattbord skuffen?

Men om du/dere mente på one-night stand, så bør nok den personen som tar med seg den andre personen hjem til seg, ha kondomer liggenede, som sagt i nattbordskuffen.

Lenke til kommentar
Altså.

Se for deg at du er til sengs med ei dame. Det er hett og hun gir deg et kondom. Hva gjør du?

Trer du det på og puler vettet utav henne, eller gir du det tilbake og sier at det er hennes jobb?

 

Men altså. Hadde det motsatte skjedd, så hadde vel aldri ei jente som vil sitt eget beste gitt det tilbake igjen. HM. Nå blei det vanskelig å formulere seg ordentlig.

 

Selvsagt gir man ikke kondomen tilbake, men at ei dame tar selv kontroll og tar på kondomen er sexy. Hvem i all verden er det som er så dum at de sier at hun må ta kondomen på? Hvis jeg hadde gitt ei jente en kondom og hun hadde gitt den tilbake så hadde det vært like rart..

 

Hun burde selvsagt også kunne tre på en kondom, men det er ikke noen sin jobb, kommer an på situasjonen.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke at dere kvinner skal bruke alle de der prevensjon midlene der på en gang, så om dere kun husker 1 ting så er det nok.

 

Men når det er sagt, så kan det nok være fordelaktig om kvinnen husker å ta med kondom, men gutten kan nok ta på sitt kondom selv. Men igjen så kan det være, som noen sier, "foreplay", synes jeg da...

Grunnen til at jeg mener at det kan være fordelaktig for kvinnen å huske kondom, er fordi at det som oftest er dem som har siste ordet i saken uansett.

Men det skade jo ikke å ha et kondom liggende en plass? F .eks. i nattbord skuffen?

Men om du/dere mente på one-night stand, så bør nok den personen som tar med seg den andre personen hjem til seg, ha kondomer liggenede, som sagt i nattbordskuffen.

Først: Well, d'oh. Det var strengt tatt bare en liste over prevansjon jenter må ta ansvar for å putte i/på seg.

 

Og second: Leste du spørsmålet? Ikke snakk om hvem som skal ha med kondom, men hvem skal tre den pååå?

 

 

Er vel ingens bestemt jobb, men jeg foretrekker at det er gutten som gjør det. For å være ærlig, den ene gangen jeg fikk oppgaven, gikk det skikkelig dårlig. :p Jeg fikk det rett og slett ikke til, sannsynligvis fordi jeg har gått på pillen i alle år.

Mm, kjenner til den :p

Lenke til kommentar

Hvem er det som faktisk mener at en gutt ikke bør kunne tre på en kondom selv? Er jo akkurat som om man ikke klarer å ta på seg leggbeskytterne når man skal spille fotball.

 

Syns det er begge sitt ansvar at kondomen blir brukt, men gutten burde være den som har den med. Er jo ikke sånn at om en skal bade så forventer man at kompisene har tatt med badeshorts for deg.

 

Jeg liker forresten best å ta på kondomen selv. Syns kondomer er meget lite sexy, så blir ikke akkurat opphisset over at jenten skal ta den på meg. Kveler jo utstyret.

 

edit; merker at jeg egenltig bommet litt på hva som blir spurt om i førsteposten, men samme det vel...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Kjenner nok av folk her som kommer til å spamme meg for jeg *grøss* skriver i Seksualitet delen, men her syns jeg min side trenger støtten.

 

On Topic: Det er ingen som jobb å gjøre noe. Alt ved sex er frivillig. Sånn i den frie verden ihvertfall. Uansett så bør en gutt vite åssen han putter på en kondom. På en annen sie, det bør jenta også for dette er ikke rakettforskning folkens! Men hvorfor ikke gjøre det til en del av hele greia?

 

Igjen. Det er ikke rakettforskning det her. Og skal jeg si min helt ærlige mening.

Jenta bør gjøre det for at ingen skal dette ut av noe som skjer. Kjedelig å havne på sidelinja.

Og gutter bør vite åssen man gjør det så de kan trå til hvis det trengs. Til og med en mester har en dårlig dag. Til og med jenter ;)

Lenke til kommentar

Imho burde begge parter kunne tre på et kondom, men det er ingen sin spesifikke jobb. Førstemann til å si fra seg den jobben, egentlig. Jeg foretrekker at gutten skal gjøre det, da jeg ikke akkurat ser på det som videre turnon å trekke et kondom nedover gutten sin pikk under forspill. Det gjør ikke meg videre heitere, tbh.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...