ivanp Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Heisann! Jeg kjøpte et kamera hos komplett.no dato: 03.10.2006. Dette var et Sanyo Xacti E6, 6.0MP. Ved start på vinterferie i begynnelsen av mars ble kameraet ødelagt. Da dette var annen leverandør av kameraet fikk jeg en retur lapp slik at jeg slapp og betale, kamera ble sendt til: http://www.dalens.no/ Etter 2 mnd tok jeg kontakt med dalens som ikke hadde peiling på når kameraet event kunne bli reparert. Linsen var ødelagt og bestilling tok tydeligvis lang tid. Virket som et STORT problem for teknikern jeg snakket med, uhøflig var han også. i Juni tok jeg kontakt med komplett.no og fikk tilsendt et nytt kamera (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340002) bare i brun version. I henhold til kjøpsloven har jeg lov til å beholde dette kamera UANSETT om jeg mottar det gamle. Det gamle Sanyo kameraet har jeg ikke sett noe til, fikk faktura sammen med det nye kamera. Komplett.no sin support sa jeg skulle bare se bort ifra denne, etter at purring kom fortalte de igjen at jeg skulle se bort ifra denne og kommende. (De skulle slette saken). fikk her om dagen en tlf fra et inkassobyrå der de oppfordret meg til å betale purring som var på ca 2500,-! Jeg ba han ringe komplett.no og be dem holde styr på sakene sine og skjerpe inn rutiner. Fikk et brev etter et par dager der det stod: Etter informasjon fra innkrever ser vi at du har et lånekamera du ikke har levert og vi oppfordrer deg snarest til p betale utestående beløp!! I henhold til garanti og reklamasjonsrett vedr omlevering av vare etc, har jeg vel kjøpsloven på min side?? Komplett.no skuffer meg totalt her, da jeg tross alt har handlet for over 100K de siste 2 årene!! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Spørsmålet blir om varen du fikk var en omlevering eller lånegjenstand. Var den en omlevering så skal du jo ikke betale, men du tar feil når du da skriver: I henhold til kjøpsloven har jeg lov til å beholde dette kamera UANSETT om jeg mottar det gamle. ps! Det er ikke kjøpsloven som gjelder for deg heller, kjøpte du som forbruker, så er det forbrukerkjøpsloven. Hvis det der i mot fremgår at kameraet som du fikk i juni var en lånegjenstand, så er det ikke rart at de sender regning. Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Men er jo fremdeles på "lån" når jeg fremdeles ikke har mottat det gamle kameraet jeg leverte inn til rep? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Da må du ta kontakt med selger og forklare at du ikke har mottatt varen som er inne til reparasjon. Meningen med en lånegjenstand er vel nettopp at du skal låne den til reparasjon eller omlevering av den opprinnelige gjenstanden er utført. EDIT: Det første du bør gjøre er å forklare for inkassobyrået skriftlig at du bestrider kravet. Da risikerer du ikke at det blir drevet inn mens du jobber med å løse saken. Endret 26. november 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 De ordnet opp i saken idag, de trodde jeg hadde fått kameraet tilbake. saken slettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå