Notatblokk Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det finnes utrolig mange ordtak! ..noe som medfører at mange av dem er sånn halvveis fjerne, syns jeg. Eller setninger man sier som egentlig ikke gir noen mening. Så. Hvilke ville du endret, og til hva? F. eks "veien til en manns hjerte går gjennom magen" - alle vet jo at dette er feil Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 "Veien til en manns hjerte går gjennom en kvinnes munn." Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kanskje ikke et ordtak, men hva er saken med "rosinen i pølsa" og hvorfor skulle det være positivt å finne en rosin i pølsa si? Jeg vil ikke ha noe rosin i pølsa, snakk om crappy smak-kombi. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Mandelen i pølsa Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nå kjøpte du bøtta i kottet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 det henger ikke på greip (det er veldig mye som ikke kan henge på et greip) Lenke til kommentar
Nie Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 "Unntaket som bekrefter regelen." Jeg er hyppig bruker av det, men det gir jo ikke fornuft! Du kanke vise en regel ved å vise unntaket. oO Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 "Vold løser ingen ting" Vil bare stryke hele greia. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 "Veien til en manns hjerte går gjennom en kvinnes munn." Tjihi. Pent. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 det som ikke dreper deg gjør deg bare sterkere dette ordtaket suger! blir faen ikke sterkere om man mister en arm eller noe Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 det som ikke dreper deg gjør deg bare sterkere dette ordtaket suger! blir faen ikke sterkere om man mister en arm eller noe man blir jo ganske mye sterkere i den andre armen da Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 det som ikke dreper deg gjør deg bare sterkere dette ordtaket suger! blir faen ikke sterkere om man mister en arm eller noe Jo viss du mister 2 bein så blir du mye sterkere i armene fordi du må løfte deg rundt over alt Lenke til kommentar
Thel Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Tja, du har jo mistet alle musklene du har i bena, og vil påstå at lårmusklene pluss leggmuskelene var mye sterkere enn det du tjente i armene! Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg ville bytte ordtaker "Å diskutere med kvinnfolk er som å pisse i motvind/hest i stige". Det går fint ann å pisse i motvind, det blir bare ekstremt sølete. Bytte til "Å diskutere med kvinnfolk er som å pule uten ståkuk" Det er værre enn å pisse i motvind, og hest har ikke noe i denne settningen å gjøre. Det blir litt for perverst. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 det som ikke dreper deg gjør deg bare sterkere dette ordtaket suger! blir faen ikke sterkere om man mister en arm eller noe Det er vel ment på psykiske ting du overkommer... mao du står sterkere forberedt til neste gang, tror det stemmer bra jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Jo flere kokker, dess mere søl - Jo flere kokker, jo større sjanse for at Kristins mat blir spiselig Ingen regel uten unntak - Jo, "du skal ikke voldta" Unntaket som bekrefter regelen. - Tidenes mest uvitenskaplige utsagn. Det er nettopp unntakene som er svakheten når man skal finne sammenhenger, det er ikke en forsterkning Endret 26. november 2007 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 "veien til en manns hjerte går gjennom magen" De som tror det sikter litt for høyt. Ikke ordtak, men jeg vil gjerne få vekk alle setninger av typen "...sa brura, hu.."(gjorde et eller annet) eller "sa gubben, han... ("morsomt)" og alle de der. Lenke til kommentar
Sorbon Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Burde vel innført "Et galleri vi går forbi!" i rekken av ordtak Lenke til kommentar
phetaost Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 En morsom historie fra ordtaket(egentlig mer en talemåte, men uansett) "det gikk meg hus forbi". Jeg og en kompisen satt og pratet, og jeg spurte han om han hadde sett den Simpons-episoden som hadde gått dagen før. Han ristet på hodet, og sa at "nei, den gikk forbi huset mitt". Haha Det var nok ikke bare episoden som hadde gått forbi huset hans. Også den "du skal høre mye før øra detter av". En annen gang, med samme kopmpisen, sitter jeg og han og prater. Så forteller vi om diverse sprø ting vi har gjort, og jeg forteller en ganske morsom historie. Så sier han "ja, ja, man skal høre mye før begge øra detter i gulvet". Ha-haa. :!: Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Utvilsome "unntaket som bekrefter regelen". Endret 27. november 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå