Gå til innhold

Acer Aspire 5920G: Problemer med wi-fi

HitByLife

Anbefalte innlegg

Lurer om flere har det samme problemet: wi-fi på Acer Aspire 5920G klarer ikke å koble seg opp mot internett. Det går greit med LAN, men ikke wi-fi. Maskinen er helt ny. Vista Home Premium.

Jeg har en annen Acer med Win XP som jeg ikke har noe problem med å koble meg opp på wi-fi nettverket med, heller har ingen andre med XP som har vært innom hatt noen problemer. Jeg testet imidlertid en Toshiba Sattelite A200 med Vista Home Premium, og den koblet opp uten noe problem. Så er det noe med Acer og Acer's E-management kanskje som ikke funker?

Noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hm, kan det være noe feil med min wi-fi radio??"

Det kan jo tenkes. Hva slags router er det snakk om?

Kan nevne at en kamerat hadde en Netgear NGRP614IS og da var det komplett umulig å bruke wi-fi. Med kabel var alt ok.

"Når min maskin går i dvale (hibernate), må jeg trykke på start-knappen, så starter den opp igjen (resuming windows). Det samme gjelder for min Acer TM 8104. Men det fungerer ikke hos deg?"

Merkelig, men nå virket alt som det skulle....

Endret av Admiral-K
Lenke til kommentar

Jeg har en wi-fi router fra Comtrend, modellen er CT-535, men som sagt, har ikke hatt problemer før. Dessuten, jeg testen en ny Toshiba A200 med Vista Home Premium før jeg valgte Acer 5920, og Toshiba modellen hadde ingen problemer.

Jeg kommer akkurat fra et par steder med åpen wi-fi hvor jeg sitter og jobber og tar en kaffe av og til, og hvor jeg ikke har noe problem med å koble meg opp med 8104. Men med 5920 funker det ikke.

Når jeg forsøker å koble opp så kommer det en melding om at det tar uvanlig lang tid å opprette forbindelse, og til slutt gir den opp, men om jeg sjekker status så sier den likevel at jeg er på. Men den sier jeg er på et lokalt nettverk og ikke internett (samme hjemme).

Jeg forsøkte også å desaktivere Acer's egen eNet manager (som bare står og går og går, mottar IP adresse sier den, men det skjer ingenting), men det funker heller ikke.

Jeg bruker DHCP instillinger (som også kommer default).

Nada de nada...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...