Gå til innhold

Hvordan trene opp hukommelsen?


Strofe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Memo er veldig bra bok som jeg anbefaler deg å invistere i. Har den selv boken men aldri helt satt meg inn i systemene.

Men selv med den enkleste teknikken i den boken har jeg klart å memorisert et 120sifret langt tall iløpet av 15-20 min

Kort fortalt handler det om å lage en assiasjon (handling, person osv)enten ved enkle tall(enkelsystemet) to sifret tall (dobbeltsystemet) eller 3 sifret tall(memo).

For så å lage seg seg en reiserute som en plasserer assiasjonene inn i.

Lenke til kommentar
Det skal visst være mulig å trene opp hukommelsen til å huske en kortstokk, eller noe mer nyttig som eksamenspensun, utenat. Oddbjørn By har skrevet en bok som heter Memo. Noen som har lest den? Eventuelt vet om stoff på nettet om emnet?

 

Naboen min :new_woot:

 

Fikk boken for ganske lenge siden, har enda ikkje lest noke av den....men om det hjelper er eg villig til å lese xD

Lenke til kommentar

Den boken (Memo) er utrolig genial! Anbefales i aller høyeste grad. Uansett om du leser just4fun eller om du trenger memoreringsteknikker (med tanke på eksamen osv.) kan denne boken hjelpe deg. Jeg hadde aldri vært borti slike bevisste memoreringsteknikker før, men ble fenget med en gang. Fikk ikke tid til å sette meg helt inn i deg, men f.eks. 20-30 grunnstoff kan du lære deg på langt under en halv time. Som dodger 86 sa er selve teknikken at du går en tur (f.eks. i nabolaget) og visualiserer forskjellige gjenstander/hendelser. Et like komplisert system som forfatteren har vil det ta år å utvikle, men å lese om det er enkelt og greit fascinerende. Det er hvertfall min mening :)

Lenke til kommentar

Den står nå på ønskelista. Skal ta psykologifag (15 studiepoeng) til våren for å få fullt stipend, og skal prøve å bruke teknikkene i boka gjennom faget. Målet er best mulig karakter for minst mulig innsats. Rapport følger.

Endret av Strofe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...