muffe Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvordan kan jeg sette opp Windows XP Pro til å kopiere en mappe/ta backup av en mappe og legge denne kopien på en nettverksstasjon f. eks. hvert 10. minutt? Dette hadde vert praktisk, så hadde jeg sluppet å styre med å brenne CD'er så ofte. Eventuelt, er det andre, billige måter å ta backup på, bortsett fra floppy? Å ta backup til en annen HDD er jo rimelig safe, siden det er jo sjeldent at begge diskene krasjer samtidig. Lenke til kommentar
Chur Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Det går jo ann å kjøre to hardisker i Raid med kopi av all data på begge diskene. Dette er en rimelig og sikker måte å ha backup av alt som ligger på en disk. Chur Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Har ikke RAID, men har 2 Pc'er som står på 24/7. Derfor er det praktisk at det blir å kopiere til den andre PC'en. Raid beskytter heller ikke mot virus. Hvis alle de viktige filene (omlag 500 kb) blir lagret i en uke før de overskrives, kan en gå tilbake i "historien" og pelle de ut før det ble virusangrep. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 lag en bat fil som du legger til i scheduled tasks Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 1.) Lag en enkel kopi.bat fil copy c:katalog*.* d:katalog exit 2.) Legg til entry i planlagte oppgaver for å kjøre oppgaven. Husker ikke i farten om du kan spesifisere så tett intervall som 10 min. Dette sjekker du enkelt selv. Yoda Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Takk. Det funker nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå