minimum payne Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 har en hp workstation xw8000, hvor det er 2 xeon 3.06 , 2 gig ram, 3 scsi disker, 1 ati 1950 pro 512 mb edition. har forsøkt med forskjellige drivere men allikevel krasjer crysis maskinen min fullstendig, først svartner skjermen, mens lyden looper en liten bit, ca 0.2 sec. hvis jeg prøver direkte restart henger den seg igjen, som oftest. må vente i 30 sec før ny oppstart fungerer. ingen andre spill får PC-en til å krasje slik, kan spille hele dagen lang, så lenge det ikke er crysis. skal jeg vente på patch, eller er det temperaturrelatert? eller er strømforsyningen for svak? tenker slik at crysis sikkert bruker mere av fex skjermkortet enn andre spill? det irriterende er jo at det blir ingen feilmelding å sende inn når programmet krasjer hele maskinen fullstendig. Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Høres ut som strømforsyninga mest er sannsynlig er problemet, men det kan også være overoppheting av cpu\gpu. Har du sjekke om temperaturene er veldig høye når du spiller? Hva stor strømforsyning har du? Edit: Ser ut som maskina di har 450 watt strømforsyning etter det jeg har funnet ut. Skjermkortet ditt trenger minimum 450 watt, men det er med vanlige spesifikasjoner ellers. Jeg tipper att grunnen til att maskina di kun krasjer når du spiller crisys er att det utnytter flere cpu'er\kjerner bedre enn andre spill og da får du også høyere effektforbruk. Du kunne prøvd å endre affinity så spillet bruker kun 1 kjerne å se om det hjelper Endret 26. november 2007 av X_plode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå