Gå til innhold

Trenger forslag til NY mobil! 3mpx, god minne+batteritid og videomuligheter!

Shoo

Anbefalte innlegg

Velg K810i, enkelt og greit. Tror ingen mobil gir deg mer for pengene enn den.

Det er ingen grunn til å gå for K850 med mindre kamera er veldig viktig for deg.

K810 er en solid, god og gjennomført telefon (og har veldig gode taster i motsetning til K850).

OT:

Ser at K550 fikk en del skryt for kamera, som er helt ufortjent da den har et av de dårligste 2mpix kamereaene som SE har produsert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tjah... Det frister ikke å bruke 1000 ekstra for 2mpx bedre kamera, sidelengs menyer og sikkert en hel masse annet tullball. Hva mer konkret er forskjellen på k810i og k850i? Som sagt, så tror jeg nok at k810i innfrir kravene mine, eller tar jeg feil..? Har nemlig tenkt å beholde mitt nåværende Champion. Det går vel ikke ann å få tatt i bruk det gamle nummeret dersom jeg tegner meg på en ny avtale, eller..?

Veldig usikker her.

Du vet at med Champion så har du en oppstartspris per samtale på 89 øre? Uansett så er det ett ok abonnement, så jeg skjønner at du vil beholde det.

Det du gjør er at du tegner ett NYTT abonnement (er ingen begrensninger på dette), med ett NYTT nummer samtidig som du kjøper telefonen du vil ha. Da får du full subsidie på telefonen du skal ha. Dagen du får telefonen ringer du til kundeservice, og sier at du skal si opp avtalen igjen. Du trenger IKKE og legge ut med noen unnskyldniger eller grunner til hvorfor. De sender deg da en regning på 1500 kroner (eller 2000 dersom du gjør dette med Tele2 pluss) for å bryte bindingen du får. Inkludert i det får du også kvittet deg med operatør låsen på telefonen.

k850i tar vesentlig bedre bilder enn k810i, det spørs helt på hva slags resultat du ønsker. Greier du deg med litt dårligere bilder, så er penger spart penger tjent.

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å gå for K850 med mindre kamera er veldig viktig for deg.

K810 er en solid, god og gjennomført telefon (og har veldig gode taster i motsetning til K850).

OT:

Ser at K550 fikk en del skryt for kamera, som er helt ufortjent da den har et av de dårligste 2mpix kamereaene som SE har produsert.

Mhm. Har virkelig ikke behov for så toppkvalitetskamera (og diverse annet) på mobilen at jeg gidder å gå opp med 1000kr... Nei nei, jeg går nok for k810i, som først planlagt. Ja, jeg likte tastene på k810i. Det var mer "behagelig" enn på k850i, syns nå jeg.

Tjah... Det frister ikke å bruke 1000 ekstra for 2mpx bedre kamera, sidelengs menyer og sikkert en hel masse annet tullball. Hva mer konkret er forskjellen på k810i og k850i? Som sagt, så tror jeg nok at k810i innfrir kravene mine, eller tar jeg feil..? Har nemlig tenkt å beholde mitt nåværende Champion. Det går vel ikke ann å få tatt i bruk det gamle nummeret dersom jeg tegner meg på en ny avtale, eller..?

Veldig usikker her.

Du vet at med Champion så har du en oppstartspris per samtale på 89 øre? Uansett så er det ett ok abonnement, så jeg skjønner at du vil beholde det.

Det du gjør er at du tegner ett NYTT abonnement (er ingen begrensninger på dette), med ett NYTT nummer samtidig som du kjøper telefonen du vil ha. Da får du full subsidie på telefonen du skal ha. Dagen du får telefonen ringer du til kundeservice, og sier at du skal si opp avtalen igjen. Du trenger IKKE og legge ut med noen unnskyldniger eller grunner til hvorfor. De sender deg da en regning på 1500 kroner (eller 2000 dersom du gjør dette med Tele2 pluss) for å bryte bindingen du får. Inkludert i det får du også kvittet deg med operatør låsen på telefonen.

k850i tar vesentlig bedre bilder enn k810i, det spørs helt på hva slags resultat du ønsker. Greier du deg med litt dårligere bilder, så er penger spart penger tjent.

Dette var nytt for meg... Tydeligvis så kan man tweake litt av hvert her...

Ja, er klar over den startprisen, men det er jo ingen andre abonnementer som gir bedre minuttpris (og ja, ABONNEMENTER, ikke kontant)... eller har du forslag på operatør/selskap som er enda billigere..? EDIT: Utdyper det her. Hvis jeg nå går for K810i hos Tele2 med Champion 199/mnd for 1kr, hva skjer da med mitt nåværende Champion abonnement? Får jeg beholdt denne eller må jeg bestille den på nytt igjen når jeg har betalt meg fra bindingstiden, eller?

Så lekkert med den der tweaken da! Så jeg kan med andre ord bruke mitt nåværende SIM-kort når jeg har sagt opp og betalt for oppsigelsen?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Dette var nytt for meg... Tydeligvis så kan man tweake litt av hvert her...

Ja, er klar over den startprisen, men det er jo ingen andre abonnementer som gir bedre minuttpris (og ja, ABONNEMENTER, ikke kontant)... eller har du forslag på operatør/selskap som er enda billigere..? EDIT: Utdyper det her. Hvis jeg nå går for K810i hos Tele2 med Champion 199/mnd for 1kr, hva skjer da med mitt nåværende Champion abonnement? Får jeg beholdt denne eller må jeg bestille den på nytt igjen når jeg har betalt meg fra bindingstiden, eller?

Så lekkert med den der tweaken da! Så jeg kan med andre ord bruke mitt nåværende SIM-kort når jeg har sagt opp og betalt for oppsigelsen?

Det spørs helt hva slags forbruk du har på mobilen din. Det er ingen abonnement som er best i alt.

199 ekstra i måneden i 12 måneder er vel 2388, og det er fort MER enn hva telefonen koster uten noe abonnement enkelte steder. Trykk her

for link.

Dersom du kjøper ny mobil på ditt abonnement så vil ditt nåværende abonnement ha en ekstra pris på 199 kroner, og det vil gå ned til 0 i månedspris etter 12 måneder.

Dersom du får deg ett nytt nummer for å få mobilen, så vil ingen verdens ting skje med abonnementet ditt.

Så lenge du binder opp telefonen din hos Tele2, så vil du ikke trenge noe nytt simkort eller liknene uansett. Jeg har Netcom Smarttalk i dag, og når jeg skal ha telefon skal jeg gå over til Supertalk, for og så gå ned til Smarttalk igjen dagen jeg får telefonen. Da vil Netcom sende meg en fakutra på 1500 kroner, men min telefon var selvsagt mer rabattert enn 1500 kroner.

Jeg ville kanskje anbefale deg og gjøre dette med en annen operatør enn Tele2, da Tele2 pluss er 500 kroner dyrere og si opp. De fjerner alt av operatør lås osv når du betaler sluttoppgjøret, så da er mobilen din fri!

Lenke til kommentar

Så om jeg tar et nytt nummer, tlf og SIM-kort hos f.eks OneCall, så skjer ingenting med mitt nåværende Tele2 Champion abb., korrekt?

Men du sier at jeg ikke bør gjøre det her hos Tele2, men hos hvem skal jeg gjøre det her da? Og er det da ikke bedre å kjøpe tlf som allerede er ulåst? Får en K810i for ca. 1500kr uten abb. Det er vel bare å finne frem til den som tilbyr billigst abbonnement/betaling fra bindingstiden også gå for den... Spiller vel ikkeno rolle hva slags abbonnement det er som følger med telefonen da jeg uansett skal betale meg ut av bindingstiden, sant?

Lenke til kommentar

Veldig usikker her.

Har selv hatt K810i, og kjøpte K850i for noen måneder siden. var storfornøyd med 810i både på kamera og batteri. Men skal innrømme at 850i er betraktelig bedre. Hvis du har Tele2champion, så vil du i bindingstiden få en månedsavgift på 199,- ( tror jeg ). En mulighet er å kjøpe den hos Chess med nytt nummer. Da blir det månedsavgift på 149,- og den er ikke operatørlåst. Bare velg et nytt nummer og kast sim-kortet. Chess opererer kun med nedbetalingsavtale, og da vil telefonen etter ett år ha kostet deg 1788,-

Lenke til kommentar
Så om jeg tar et nytt nummer, tlf og SIM-kort hos f.eks OneCall, så skjer ingenting med mitt nåværende Tele2 Champion abb., korrekt?

Men du sier at jeg ikke bør gjøre det her hos Tele2, men hos hvem skal jeg gjøre det her da? Og er det da ikke bedre å kjøpe tlf som allerede er ulåst? Får en K810i for ca. 1500kr uten abb. Det er vel bare å finne frem til den som tilbyr billigst abbonnement/betaling fra bindingstiden også gå for den... Spiller vel ikkeno rolle hva slags abbonnement det er som følger med telefonen da jeg uansett skal betale meg ut av bindingstiden, sant?

Korrekt, så lenge du oppretter ett nytt abonnement med nytt nummer, så vil ingenting skje med ditt nåværende abonnement. Eksempel: Tele2 har ingenting med om du vil ha ett Netcom nummer slik at du kan være med i en fri familie der.

Grunnen til at jeg sier at du ikke bør gjøre det hos Tele2 er fordi at med Tele2 pluss koster det 2000 kroner og kvitte seg med bindingstiden. Får du tak i en k810 for 1500 kroner uten noe abonnement så hadde jeg nok tatt den, og unngått hele opplegget med ekstra nummer. Ikke det at det er mye styr, men kan du like lett velge en løsning som gjør at du slipper det, så gå for det.

Og ja, spiller ingen trille hva slags abonnement og operatør du velger. Bare husk og ta en titt på subsidier og brytningsgebyr.

Lenke til kommentar

Hva er dette for noe tullball da? Hvorfor i all verden skal trådstarter skaffe seg et nytt nummer?

Her kommer mitt tips, som nok vil være lettere både for deg og for Tele2:

Bestill k810i fra nettbutikken hos Tele2, velg Mobil pluss. Da må du betale 119,- pr. mnd i 12 mnd, i tillegg betaler du for det du ringer, men jeg tipper dette ikke blir store summene pr. mnd. Du beholder ditt gamle nummer, du slipper og tulle med andre telefonselskap, og du slipper alt maset med kundeservice for å si opp abb, og få koden til å fjerne operatørlåsen. Når bindigstiden din har gått ut, må du gjerne bytte tilbake til champion, eller evt binde deg for nye 12mnd og få nok en subsidiert telefon.

Og et annet poeng....selv om du finner på å bytte til et annet selskap, så får du beholde nummeret ditt.

Lenke til kommentar
Hva er dette for noe tullball da? Hvorfor i all verden skal trådstarter skaffe seg et nytt nummer?

Her kommer mitt tips, som nok vil være lettere både for deg og for Tele2:

Bestill k810i fra nettbutikken hos Tele2, velg Mobil pluss. Da må du betale 119,- pr. mnd i 12 mnd, i tillegg betaler du for det du ringer, men jeg tipper dette ikke blir store summene pr. mnd. Du beholder ditt gamle nummer, du slipper og tulle med andre telefonselskap, og du slipper alt maset med kundeservice for å si opp abb, og få koden til å fjerne operatørlåsen. Når bindigstiden din har gått ut, må du gjerne bytte tilbake til champion, eller evt binde deg for nye 12mnd og få nok en subsidiert telefon.

Og et annet poeng....selv om du finner på å bytte til et annet selskap, så får du beholde nummeret ditt.

Man kan gå ut fra ett gjennomsnitt på 500 kroner per mobilabonnement i Norge. La oss si at dette er tilfelle med trådstarteren og Champion.

Tele2 pluss vil koste 119 * 12 mer i faste avgifter:

1428

Så tar vi ett forbruk på 500 kroner, det meste er ringing, la oss si at 350 er hva han betaler for sine ringeminutter i dag. Pluss koster 0,59 til Tele2, og 0,79 til andre operatører, så ett gjennomsnitt der vil være ca 70 øre per ringeminutt (varierer etter hvor mange Tele2 abonnement han ringer).

350/0,39 = 897 ringeminutter.

897*0,70 = 627 kroner.

Dette er 277 mer i måneden, og 3324 årlig. Plusser vi på 1428 da, så får vi 4752 MER per år.

Dette tallet varier selvfølgelig etter forbruk, men det skal veldig lite forbruk til for at det blir MYE dyrere med ett bindingsabonnement enn ett lavpris abonement.

Kanskje greit og faktisk regne litt på tallene før du kaller noe tullball?

Lenke til kommentar

OT:

Ikke unormalt med dårlige kamera på SE-telefoner (ikke skyt!). Speselt på Wlakmantelefonene finnes det modeller med kamera som i utgangspunktet har bra data, men som tar rævva bilder inne. Det som går i gjen er dårlig lysfølsomhet.

I tillegg er det svært få SE-telefoner med VGA-videokamera. Om de heter Cyber Shot eller hva fanden de heter...

Tilbake til K810i. Denne var jeg godt fornøyd med kameraet på. Hvordan er det med joysticken på denne? Er den mer holdbar enn på enkelte andre SE-modeller med joystick? Hadde K810 i et par uker, men solgte den. Angrer litt, for det var en meget bra telefon, og man fikk som 'zlinky' sier mye for pengene!

Lenke til kommentar
Man kan gå ut fra ett gjennomsnitt på 500 kroner per mobilabonnement i Norge. La oss si at dette er tilfelle med trådstarteren og Champion.

1428

Så tar vi ett forbruk på 500 kroner, det meste er ringing, la oss si at 350 er hva han betaler for sine ringeminutter i dag. Pluss koster 0,59 til Tele2, og 0,79 til andre operatører, så ett gjennomsnitt der vil være ca 70 øre per ringeminutt (varierer etter hvor mange Tele2 abonnement han ringer).

897*0,70 = 627 kroner.

Dette er 277 mer i måneden, og 3324 årlig. Plusser vi på 1428 da, så får vi 4752 MER per år.

Dette tallet varier selvfølgelig etter forbruk, men det skal veldig lite forbruk til for at det blir MYE dyrere med ett bindingsabonnement enn ett lavpris abonement.

Kanskje greit å bruke relevante tall i din sammenligning hvis du først skal ut å kverulere litt?? Startprisen gir du blant annen totalt blaffen i, men den groveste feilen du gjør, er å anta at han ringer for 897 minutter på en måned, det er jo hele 765 minutter mere enn det som er landsgjennomsnittet i dette landet!

Så om man bruker landsgjennomsnittet for mobilbruk som bakgrunn for beregningen:

Champion koster 163,- * 12 = 1956,- i året å bruke.

Mobil pluss koster 337,- * 12 = 4044,- i året å bruke.

Champion 199/mnd (denne gir deg subsidiert tlf): 1956,- + 199*12 = 4344,-

Ikke uventet er Champion billigst, men her må man også legge inn den straffen du snakket om på 2000,- for Mobil Pluss (antar også 2000,- på Champion da denne gir lik pris på subsidiert telefon, Mobil 45 har straff på 1500 men her er ikke pris på subsidiert tlf den samme), da er man oppe på 3956,-, altså i underkant av 100,- forskjell! Om du så vil gå gjennom masse bryderi med kundeservice og slikt for en hundrelapp, ja så værsågod.

Det vil nok være mulig å komme noen små hundrelapper billigere ut ved å sjekke hos andre leverandører både her og der, men vil det til syvende og sist være verdt bryderiet??

Endret av maxell
Lenke til kommentar

1428

897*0,70 = 627 kroner.

Kanskje greit å bruke relevante tall i din sammenligning hvis du først skal ut å kverulere litt?? Startprisen gir du blant annen totalt blaffen i, men den groveste feilen du gjør, er å anta at han ringer for 897 minutter på en måned, det er jo hele 765 minutter mere enn det som er landsgjennomsnittet i dette landet!

Så om man bruker landsgjennomsnittet for mobilbruk som bakgrunn for beregningen:

Champion koster 163,- * 12 = 1956,- i året å bruke.

Mobil pluss koster 337,- * 12 = 4044,- i året å bruke.

Champion 199/mnd (denne gir deg subsidiert tlf): 1956,- + 199*12 = 4344,-

Ikke uventet er Champion billigst, men her må man også legge inn den straffen du snakket om på 2000,- for Mobil Pluss (antar også 2000,- på Champion da denne gir lik pris på subsidiert telefon, Mobil 45 har straff på 1500 men her er ikke pris på subsidiert tlf den samme), da er man oppe på 3956,-, altså i underkant av 100,- forskjell! Om du så vil gå gjennom masse bryderi med kundeservice og slikt for en hundrelapp, ja så værsågod.

Det vil nok være mulig å komme noen små hundrelapper billigere ut ved å sjekke hos andre leverandører både her og der, men vil det til syvende og sist være verdt bryderiet??

Grunnen til at jeg ikke regnet med oppstartprisen, er fordi den lavere SMS prisen vil utlikne den forskjellen så og si.

Hva slags landsgjennomsnitt er det du sikter til? 132 minutter i måneden? Ville ha kosta ca 50 lappen i måneden med Champion da, som vil så og si gi han minstefaktrureringen på 99 kroner per måned. Tror nok at trådstarter hadde nevnt at han hadde hatt ett så lavt forbruk, siden det hadde vært vesentlig i forhold til hva han har skrevet før. Dessuten er ett landsgjennomsnittet inkludert hver eneste gamling og småbruker som bruker ett kontantkort i året. På ett forum som dette, så ligger nok forbruket høyere enn i ett gjennomsnitt dere typisk ikke-brukere av mobil også er representert.

Jeg faller veldig av lasset da du foreslår Champion med avbetaling. I de fleste tilfellene er faktisk dette dyrere enn å kjøpe en telefon fullpris, og bare fortsette uten månedspris!! Eller i det hele tatt mobil pluss, som er det dårligste abonnementet og bryte bindingen på, og derfor uegnet til dette.

Uansett, er lite imponert over at du kaller ett annet råd enn ditt egent for kverulering.

Til syvende og sist, om alt det du sier stemmer 100% for trådstarter, så kan en besparelse på 100 kroner være verdt det for han uansett.

Edit: Kan vel nevne at jeg jobber som selger selv, og jeg kartlegger ca 100 kunder daglig. Utifra de tallene jeg får oppgitt, så er faktisk 500 kroner i måneden ett korrekt gjennomsnitt.

Endret av Imbakekeke
Lenke til kommentar

Landsgjennomsnittet jeg refererer til er det telepriser.no som har kommet frem til, og deres grunnlag å beregne dette er nok langt større enn ditt.

Grunnen til at jeg nevner Champion med nedbetaling og Mobil Pluss, er at dette er Tele2 sine abb, og et valg av disse vil være svært arbeidsbesparende for trådstarter. Han bruker nettbutikken til Tele2, og i samme operasjon bekrefter han at han vil ha sitt nåværende abb overført til Mobil Pluss (evt Champion med nedbetaling som er litt dyrere, men til gjengjeld faller 199,- pr måned automatisk bort etter 12mnd, slipper å tenke på å bytte abb etter endt bindingstid).

Personlig ville jeg ikke brydd meg om å bruke noen timer på diverse nettbutikker på jakt etter et bedre tilbud, samt sikkert en telefonsamtale eller to til en eller annen kundeservice for å spare 2.5%.

Mitt forslag er utvilsomt det som vil være enkleste for trådstarter, så kan han selv få avgjøre hvilken løsning han vil gå for. Men jeg tipper at han kommer til å gjøre dette innad i Tele2, svoren Tele2-tilhenger som vi begge er :p

Lenke til kommentar

Jeg takker for deres intense og detaljerte forklaring på det her!

Er ikke den som liker å gjøre for mye for å spare et par hundringser, selv om man ikke har allverdens med råd heller...

Det er nettopp det jeg sliter med, å finne ut hva slags abonnement jeg skal gå for... Nå er det slik at jeg både ringer en del, men at jeg ikke skriver så all verdens med meldinger. Bruker vanligvis å ha en totalregning for ca. 5-800kr/mnd med Champion (er ytterst sjeldent at jeg får regning på UNDER 500...) Alstå, Med MobilPluss vil jeg spare omtrent 1000kr for det kommende året, men så kommer det jo ann på hvor mye jeg ringer/sms'er for da... og sånn sett ville det vel kanskje vært bedre med Champion, siden jeg vil helt sikkert spare de 1000kr i løpet av de 12 mnd jeg har abonnementet.

Er dog en ting... Hva om jeg går for MobilPluss med nytt nummer + tlf, beholder mitt nåværende Champion, betaler meg ut av bindingstiden når jeg får tlf + MobilPluss også "kaster" jeg MobilPluss SIM-kortet når jeg får den nye tlf låst opp... Kan jeg da bruke mitt nåværende Champion i den nye tlf også fortsette slik jeg har hatt det før? Eller blir det 500kr ekstra (dvs. ca. 2000kr) for å betale meg ut av bindingstiden hvis jeg går for det her..?

Hva mener dere som har peiling?

Lenke til kommentar
Jeg takker for deres intense og detaljerte forklaring på det her!

Er ikke den som liker å gjøre for mye for å spare et par hundringser, selv om man ikke har allverdens med råd heller...

Det er nettopp det jeg sliter med, å finne ut hva slags abonnement jeg skal gå for... Nå er det slik at jeg både ringer en del, men at jeg ikke skriver så all verdens med meldinger. Bruker vanligvis å ha en totalregning for ca. 5-800kr/mnd med Champion (er ytterst sjeldent at jeg får regning på UNDER 500...) Alstå, Med MobilPluss vil jeg spare omtrent 1000kr for det kommende året, men så kommer det jo ann på hvor mye jeg ringer/sms'er for da... og sånn sett ville det vel kanskje vært bedre med Champion, siden jeg vil helt sikkert spare de 1000kr i løpet av de 12 mnd jeg har abonnementet.

Er dog en ting... Hva om jeg går for MobilPluss med nytt nummer + tlf, beholder mitt nåværende Champion, betaler meg ut av bindingstiden når jeg får tlf + MobilPluss også "kaster" jeg MobilPluss SIM-kortet når jeg får den nye tlf låst opp... Kan jeg da bruke mitt nåværende Champion i den nye tlf også fortsette slik jeg har hatt det før? Eller blir det 500kr ekstra (dvs. ca. 2000kr) for å betale meg ut av bindingstiden hvis jeg går for det her..?

Hva mener dere som har peiling?

Da vil du faktisk tape MER enn hva jeg regnet ut på en av mine tidligere poster ved å faktisk ha Pluss i ett år. Så for din del og bruke ett abonnement med bindingstid bør være uaktuelt.

Mobilen i seg selv koster vel en krone med de fleste store bindingsabonnement. Vil koste deg 500 kroner mer (altså 2000) og gjøre det med Tele2, og da er det smartest og ta ett nytt nummer. Jeg gjorde faktisk dette med Netcom i dag (N82 <3), og det tok mannen i kassa ca 1 minutt ekstra og sette opp ett nytt nummer, og det tok meg ca 2 minutter i kundeservice for å si opp hele nummeret. Fikk da den fulle subsidien, og en regning på 1500 (denne fikk jeg også delt i to, over to måneder).

Subsidiere med Champion vil koste deg 2400 mer i året, nesten 900 kroner mer enn å bryte med Netcom. Dette vil jeg absolutt ikke anbefale.

Dersom du vil gå for noen som har ett lavere brytningsgebyr enn 2000, så vil du nok bare trenge og legge til "Hva er koden for å låse opp telefonen?" før du legger på.

Lenke til kommentar

Skal jeg bare komme med den enkleste løsningen med en gang da, så slipper du tenke noe mer på det.....

Kjøp telefonen med Mobil Pluss og nytt nummer. Telefonen er operatørlåst og ikke abbonementlåst, det vil si at du kan bruke telefonen med ditt gamle sim og abb. Det nye kortet gjemmer du på en plass du ikke husker hvor er, og dermed lar være å bruke det. Dette vil koste deg 1428,- i bindingstiden, altså billigere enn straffene for å bryte bindingen hos både Tele2 og alle de andre operatørene som tilbyr samme subsidiering.

Det eneste du må huske på er å si opp Mobil Pluss-abbonementet etter endt bindingstid. Case closed.

Lenke til kommentar

Aaa. Så det er slik det fungerer... Visste ikke at det var noe som het abonnementlås i det hele tatt! Men da er jo saken igrunnen ganske så grei. Da tar jeg å bestiller MobilPluss med nytt nummer -> lar være å bruke det nye SIM-kortet mitt -> bruker mitt nåværende SIM-kort + abonnement -> etter 12 mnd sier jeg opp MP-abonnementet. Da har jeg med andre ord "kjøpt" telefonen for 1428,-, sant?

Så dere er sikre på at jeg skal kunne bruke mitt nåværende SIM-kort OG abonnement på den nye tlf? Jeg trenger vel ikke å putte i SIM-kortet med MP-abonnement i tlf, så jeg kan bare stappe mitt nåværende oppi, ja?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Det er ingenting som heter abbonementlås, derfor jeg nevnte det. For telefonen er låst til en bestemt operatør, så da kan man bruke telefonen med alle abb fra Tele2 (med forbehold om at de kanskje har utestengt kontant/scratch). Her i huset har vi to telefoner låst til telenor, er intet problem å bytte simkort på de to, fungerer som bare det.

Må vel komme med en korreksjon også....telefonen vil koste deg 1429,- ;P Du må jo betale svimlende 1,- for den også :)

Lenke til kommentar

Ah. Skjønner. Vel, da er det vel bare å bestille MP-abonnementet med ny telefon også stappe i det kortet jeg har nå når jeg får telefonen!

Takker for alle råd og tips!

Og ja, var 1429,- + 1,- for telefonen. Heh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...