Gå til innhold

COWON iAudio D2; FM- vs. DAB-radio

Ernie

Anbefalte innlegg

Er inne på tanken på å kjøpe en COWON iAudio D2. Spørsmålet som melder seg da er om jeg bør gå for en med FM eller DAB-radio. Ut fra dekkningskartet skal ikke DAB være noe problem her, men spørsmålet er jo om det egentlig er noe poeng? I tillegg, støtter DAB-versjonen DMB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg ville ha gått for den med DAB-radio. Har selv en D2 med FM-radio, og radiomottakningen er meget dårlig. Tok bussen fra Kristiansand til Oslo en gang og skulle høre på en landskamp i fotball. Bare unntaksvis var signalene sterke og klare. Bortsett fra dette er jeg veldig godt fornøyd med min Cowon D2.

Kan anbefale deg å bli medlem av dette forumet:

http://www.iaudiophile.net/forums/

Her kan du lese de ulike postene og gjøre deg opp en mening selv.

Hilsen Buko

Lenke til kommentar

Hentet den nå. Førsteinntrykket er at DAB-delen er endel bedre enn FM-delen. Er ganske elendig mottakerforhold her for iallfall FM (selv for stasjonære radioer) og naturlig nok sliter D2en også. Autoscan gir knapt kanaler og lyden er ikke helt god. DAB derimot fungerer hittil flott. Overraskende skarp skjerm forøvrig.

Red.: Eller kanskje ikke. Bare jeg beveger meg ordentlig i bygget her så begynner den å slite litt :-/ Jaja, det er bedre ute i det minste.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...