Lapette Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Har nettopp sett ferdig Buttefly Effect, og innser at den er i en filmsjanger jeg liker utrolig godt! Sånne filmer hvor man bøyer tid og sted, hvor man må tenke litt for å skjønne ting - er nå på jakt etter lignende filmer. Noen som vet om den typen filmer har noe navn? Filmer jeg mener faller innenfor den kategorien er: The Jacket En skyfri himmel i et plettfritt sinn (eller noe sånt, den med Jim Carrey) Donnie Darko Butterfly effect Håper dere skjønner litt hva jeg mener! Gleder meg til svar. Noen som forresten vet noe om The butterfly effect 2? Endret 25. november 2007 av Lapette Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 12 Monkeys faller nok inn blant det du leter etter. Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) . Endret 25. januar 2008 av DiskusJon Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) "Evig solskinn i et plettfritt sinn" mener du vel... siden du likte den anbefaler jeg "The science of sleep " Den har vel ikke veldig mye med tid å gjøre, men er ganske lik som evig solskinn... Er også samme regissør. Michael Gondry Endret 26. november 2007 av BadSmile Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) . Endret 25. januar 2008 av DiskusJon Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) The Fountain (2006) kunne kanskje være noe? Endret 26. november 2007 av Cerb89 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) MEMENTO!! http://imdb.com/title/tt0209144/ Gud den filmen eier! Likte du "Butterflyeffect" kan jeg garantere at du vil like den! Endret 26. november 2007 av AvidGamer Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 The Fountain ja - bortsett fra at den til tider blir litt rotete så leker den godt med tid og rom. Endte opp med ett litt blandet inntrykk av denne, de prøvde på noe stort men nådde liksom aldri frem. Vanishing Point! Cube, kansje? Leker med rom, og holder seg i ukjent tid/sted gjennom hele filmen. Audition/ Ôdishon er og litt innom det her, man må tenke gjennom en del av scenene fordi man ikke vet om de er sanne eller ikke, om virkeligheten i det heletatt er i nærheten. Btw, se på dogmefilmene, kyskhetsløftet forbyr nettop det du spør etter her (Skriver særemne om de nå, kjipt, men er bedre enn kjedelige norske forfattere osv,) Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 2001: A Space Odyssey, kanskje? Eller vil jeg si meg enig med The Fountain, fantastisk film. The Man From Earth er jo også selvfølgelig verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Eg berre melder meg inn i denne tråden, eg ELSKAR slike filmer. Eg kan nevne "Big Fish" som ein kandidat. Den inneheld ikkje action på same måte som dei filmane du nevner, men er ein typisk "tenke" film. "The Man From Earth" går nesten innanfor same sjangeren. Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) . Endret 25. januar 2008 av DiskusJon Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Tilbake til fremtiden? Lenke til kommentar
sageman Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Enig, liker den sjangeren veldig godt. Donnie Darko er en av favorittene. Siden den ikke er nevnt vil jeg foreslå Mulholland drive, likte den også godt Endret 26. november 2007 av sageman Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Cube, kansje? Leker med rom, og holder seg i ukjent tid/sted gjennom hele filmen. Denne filmen er vel et prakteksemplar på en dårlig film. Der er jeg ikke enig... Forresten ble Cube brukt som pensum for å illustrere en del prinsipper i et nettverk- og sikkerhetskurs jeg tok på høyskolen. Det er forresten mange bra anbefalinger her inne. Tror jeg må sette meg ned og gjennopdage en del av disse filmene. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Cube, kansje? Leker med rom, og holder seg i ukjent tid/sted gjennom hele filmen. Denne filmen er vel et prakteksemplar på en dårlig film. Hva? Hele Cube trilogien er jo fantastisk! Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 The Machinist Brazil Jacob's Ladder Skjult Don't Look Now The Last Temptation of Christ Persona Being John Malkovitch Lost Highway Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Selv om det ikke er helt samme "tenke" sjanger så vil jeg igjen anbefalle The man from Earth Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Utrolig nok, Jim Carreys Eternal Sunshine Of The Spotless Mind vil jeg si faller inn her. Men også Memento som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 The MachinistBrazil Jacob's Ladder Skjult Don't Look Now The Last Temptation of Christ Persona Being John Malkovitch Lost Highway The Machinist og Jacob's Ladder er begge gode Vet at cube er sånn at enten hater du det eller så elsker du den, selv har jeg ikke helt bestemt meg - det var god underholdning den stunden den varte, og den køddet jo litt rundt med rom. Etter å ha lest om de andre filmene står jeg over de dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå