Alastor Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Jeg er en stor fan av orkestrerte/arrangerte versjoner av Final Fantasy-musikken til Nobuo Uematsu, og hører en del på ulike stykker som han har fått orkestrert osv. Men, da jeg kom over denne her nå, kom gåsehuden og tårene rimelig raskt..dette er noe av det nydeligste jeg har hørt! Har du spillt Final Fantasy IX vil du kjenne igjen og mest sannsynlig føle det samme som meg - har du aldri spilt spillet anbefaler jeg allikevel å se/høre på, rett og slett fordi dette viser at også klassisk musikk kan være magisk fint :-). Se filmen hos Youtube Endret 25. november 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Takker Alastor! Dette her var vakkert, *må finne FF IX* Endret 25. november 2007 av Runarbs Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Rett og slett nydelig Hadde vært kult om denne ble spilt på neste års Play! konsert. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 For mer av det samme, søk på Tour de Japon på youtube . Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Skulle ønske det ble spilt mere FF-musikk på Play!-konserten. Ikke for å si noe stygt om Battlefield-musikken osv., men... Lenke til kommentar
zellpropell Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 husker jeg alltid pleide og sovne til ff musikk før i tiden. Har blitt mye mindre av det i det siste. men har en god del liggende, er noe jeg gjerne skulle hatt mer av. Musikken gir en fantastisk opplevelse, spesielt på et godt annlegg:) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 ..gåsehud.. Virkelig. For et par uker siden hørte jeg naboen starte "Ahead On Our Way" og jeg tok meg selv i å si "ahhh" i kor med minst to i nabohybelen. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Nydelig! Har lenge hatt en forkjærlighet for de orkestrerte verkene fra final fantasy selv For de som ikke fikk det med seg ble det publisert ett nytt project fra OCRemix for ikke så altfor veldig lenge siden - FFVII - Voices of the Lifestream . Dette er remixer av hele OST til FFVII av en mengde artister med forskjellige stiler. Ikke noe særlig orkestermusikk, men mye bra alikevel. Sjekk også ut Chrono Symphonic prosjektet, som tar for seg et av de spillene i verden med best musikk noen sinne (Chrono Trigger). Som navnet tilsier så er det i større grad benyttet en symfonisk stil på dette prosjektet. Edit: feiltastaturering Endret 26. november 2007 av Jimmith Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Gamle minner fra denne musikken ja... lurer på hvor jeg gjorde av FF IX spillet mitt... Lurer på om noen lånte den uten å levere tilbake. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hvor i IX hørte man det stykket igjen? Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ahh... dette var deilig å høre på, jeg begynte faktisk på FFIX igjen nå på fredagen, gleder meg til jeg kommer hjem så jeg kan spille det. :!: Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 <3 Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Hvor i IX hørte man det stykket igjen? Når Zidane klikker og alle vennene hans forsøker å få han tilbake igjen Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Uten tvil kongemusikk Er fan av alle albuma fra VII-X, men også AC utmerket seg meget positivt. Black Mages er heller ikke dumt. God idé å starte tråd om dette, Alastor EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=jzz5cVt70j8...feature=related Main theme VII, drøyt bra, har gåsehud på hele ryggen. Noen som vet om de har gitt ut CD eller evt musikkvideo? Endret 26. november 2007 av Lil-H Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 En del FF plater her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå