Spenzer Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei jeg driver med et prosjekt, hvor det skal skje en handling når tallene i en label har besteget 100 Det er ikke sikkert at det blir nøyaktig 100, men tallet blir en plass mellom 100-200 garantert så det jeg har problemer med er følgende: Jeg trenger en funksjon som sjekker om tallet i labelen er 100 eller mer. Kan hende at jeg setter den i en Timer eller no sånn, men er selve funksjonen jeg lurer på. If label1.caption = "100" + Then Msgbox "Du har besteget 100!" else end if ^^ vet at det ikke er slik, men det var et enkelt eksempel. Mvh Andrew Larsen Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 = <> < > >= <= etc.... Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Stemmer, husker det når du skreiv det, var noe av det første jeg lærte meg i en Sean Gresley tut Takk skal du ha Endret 25. november 2007 av Spenzer Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 If label1.text > 100 then msgbox("noe her") end if Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Takk til deg og Wubbable Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) høh? jeg får problemer med "når tallene i en label har besteget 100" GUI brukes kun til å vise data, og for å lese data fra brukeren, ikke til å behandle tall direkte i. Det du må se på er: Hvor kommer tallene fra? Hvilken funksjon endrer teksten i labelen? Uansett er koden noe slik: private m_app_running As Boolean Public Sub MainApplicationLoop() m_app_running = True Dim number As Integer = 0 Do While m_app_running number += 1 If number > 100 Then MessageBox.Show("Tallet er blitt høyere en 100"); Application.DoEvents() Loop End Sub edit: duh! større eller lik hundre er ikke større en hundre Endret 25. november 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 var noe av det første jeg lærte meg i en Sean Gresley tut Slikt skal du jo kunne når du har gått på ungdomsskolen Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 "Du har besteget 100" <- Litt laus? haha Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Jeg går på ungdomsskolen enda, er ikke ferdig Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 GeirGrusom, no affence men jeg foretrekker den enkle: If label1.text > 100 then msgbox("noe her") end if i stedefor den koden din litt simplere den jeg skrev over, i motsetning til din, den så litt VANSKELIGERE ute:P Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 If number > 100 Then MessageBox.Show("Tallet er blitt høyere en 100") Var essensen, men jeg ante ikke noe om programmet ditt; hvor kommer tallet fra? hvorfor bruker du label? etc. Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Driver på og lager en Single Player av nettspillet StreetzMafia.net Trengte det, slik at om de når 100% eller kommer litt over 100% så går de opp i neste rank, og begynner da fra 0% igjen men da kreves det mer for og komme opp i rank. Trengte det samme for reise funksjonen, for og sjekke om du har nok penger på hand. 2 bilder av spillet så langt: http://bildr.no/view/125267 http://bildr.no/view/125268 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 På grun av kontrasten på skjermen min, så så jeg ikke en dritt på det andre skjermbildet, annet enn en svart skjerm med noen radio buttons på. Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Ok, vel det er en litt sterk gråfarge, slik som det er på bg fargen på www.streetzmafia.net Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 På grun av kontrasten på skjermen min, så så jeg ikke en dritt på det andre skjermbildet, annet enn en svart skjerm med noen radio buttons på. Da foreslår jeg at du stiller den riktig btw Geir, slike looper, tar ikke de unødvendig mye CPU-kraft? (da snakker vi litt eldre CPUer) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nei, Application.Run gjør det slik nesten, bortsett fra at Application.Run legger til en event på Form.Closed som utfører Application.ExitThread Det DoEvents gjør, er å kalle PeekMessage og behandle WndProc. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 På grun av kontrasten på skjermen min, så så jeg ikke en dritt på det andre skjermbildet, annet enn en svart skjerm med noen radio buttons på. Da foreslår jeg at du stiller den riktig Riktig? Bare fordi jeg ikke gidder å ha skjermen min så lys som deg, så er den feil? Det er enormt lite kontrast på det skjermbildet... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 På grun av kontrasten på skjermen min, så så jeg ikke en dritt på det andre skjermbildet, annet enn en svart skjerm med noen radio buttons på. Som Wubbable sa, fiks kontrasten din. Har ingen problemer med det bildet, skjermen min er heller ikke noe overdrevet lys (heller mørk :x) foreslår at du stiller opp lyset en god del, evt gå til øyelegen OT: Ser moro ut dette. Du får si ifra da du har det klart for bruk Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Jepp det skal jeg gjøre Nå er kriminalitet funksjonen samt reise funksjonen ferdig. Tror jeg skal lage en "lotto" funksjon og, slik at det blir muligheter til og vinne penger og, setter inn en random generator som genererer tilfeldig vinner Sier i fra når det er klart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå