Feltherre Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Youtube har mange lærerike videoer. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det viktigste er å bruke sikkerhetsbelte. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nei. Du er trygg den uken du venter på å få mensen. Man kan fortsatt bli gravid den uken. Er aldri 100%. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nei. Du er trygg den uken du venter på å få mensen. Man kan fortsatt bli gravid den uken. Er aldri 100%. P-piller er aldri 100%, nei, men relativt sikker er du uansett den uken du har mensen (som egentlig ikke er mensen) om du går på p-piller. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har venner som har fått unger selv om de har brukt p-piller. Avholdenhet er det eneste som kan garanteres mot unger. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ja, jeg har et vennepar som venter unge i februar, og hun gikk på pillen. Man er som sagt aldri 100% sikker, men du velger selv om du vil at det skal skremme deg fra å ha et aktivt sexliv. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er man voksen nok til å ha samleie, bør man være ansvarlig nok til å kunne ta vare på en unge. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Det der er noe av det dummeste jeg har hørt, men du skal få lov å syntes det. Endret 6. desember 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Man må vel ta konsekvesene av handligenen sine eller? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Men samleie bunner ut i nytelse, og å ha sex er ikke det samme som å be om å bli gravid. Å ikke beskytte seg og bare være dum er en ting, men om man beskytter seg og allikvel blir gravid så har man faktisk gjort det man kan for å unngå at man skal havne i den situasjonen, så ja, man skal ta konsekvenser for handlingene sine, hvis man har ubeskyttet sex, men om man beskytter seg så skal man slippe å måtte tenke at "Jeg kan bli gravid og burde ikke gjøre dette om jeg ikke er klar for å bli mor/far". Det blir så feil. Endret 6. desember 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nei. Du er trygg den uken du venter på å få mensen. Det har vært en vanlig medisinsk oppfatning at en kvinne med regelmessig menstruasjon stort sett kun er fruktbar mellom 10. og 17. dag i menstruasjonssyklus. http://www.helsenett.no/index.php?option=c...=40&id=3725 Det vil si at en vanlig syklus er på 28 dager. Og visst man regner med at man er fruktbar mellom dag 10 og 17, er det da på dag 17 bare 4 dager til man kan vente mens (alt etter om man bruker å ha den en hel uke eller ikke) Så da blir det ikke riktig å si at man er trygg den uken man venter mens! Det kommer helt ann på hvordan syklusen til damen er om det er trygt eller ikke! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nå er det snakk om pauseuken med p-piller, og dermed ikke "reglene" for normal syklus. Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Så du mener den uken man skal ha mensen, og ikke den uken man venter. Virka som f.eks om man venter mensen på en onsdag mente du at man var trygg på mandagen, men da skjønner jeg. At man er trygg fra onsdag til onsdag, og det er jo riktig Men "regelen" gjelder jo sånn sett med p-piller også, det er jo egentlig mellom dag 10 og 17 man ville vært fruktbar. Noen er jo like vel..... For p-pille syklus er jo på 28 dager som en "normal" syklus er Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er altså en bitte liten fare men er du villig til å leve med den faren da? Lev med faren, og kansje du blir far. Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Forresten åssen gikk det med TS? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Stakk vel noen strikkepinner inn i henne for å være på den sikre siden. Eller ikke... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Så du mener den uken man skal ha mensen, og ikke den uken man venter. Virka som f.eks om man venter mensen på en onsdag mente du at man var trygg på mandagen, men da skjønner jeg. At man er trygg fra onsdag til onsdag, og det er jo riktig Men "regelen" gjelder jo sånn sett med p-piller også, det er jo egentlig mellom dag 10 og 17 man ville vært fruktbar. Noen er jo like vel..... For p-pille syklus er jo på 28 dager som en "normal" syklus er Men om jeg har forstått doktoren min korrekt så er egentlig ikke p-pille syklusen det samme som en menssyklus, men kun et placebo for hormonforandringene kroppen din skal gå igjennom. Altså er du ikke fruktbar i det hele tatt gjennom de dagene fordi det ikke er noe egg som løsner fra eggstokkene og sånn (ooh, elendig formulert, note to self: gå tilbake og rett på det senere), så det er ikke noen "periode" i syklusen der du er fruktbar på samme måte som i en vanlig syklus. ...Å himmel, dette ble rotete. Får se om jeg kommer tilbake og rydder i dette når jeg har fått noe søvn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg