Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Win2000 + Win98 i samme nettverk

Anbefalte innlegg

Hjelp.....

Har satt opp en pc med w2000 i et nettverk med 6 maskiner med win98. Det hele ser ut til å fungere utmerket. PS; Win2000 er satt opp til å benytte FAT32. Alt er satt opp som standard peer to peer. Linket sammen med en standard 8-ports switch.

Problem:

Kopiere filer fra W2000 pc til hvilken som helst win98 pc går så griner. Men å hente filer fra win98 pc-er til Win2000 maskin går ulidelig tregt. 2MB eps-fil brukte 7 minutter!! Ved kopiering av katalog, henger systemet seg ganske lett, og stadige feilmeldinger om at "nettverksbane ikke lenger er tilgjengelig" (Hvilket de er ved neste forsøk).

Samme problem med f.eks. å åpne fil som ligger på en win98 pc.

Det er ingen problemer med å "se" innholdet i alle delte kataloger på win98 maskinene. De er heller ingen problem med å sende dokumenter til delte skrivere påkoblet win98 maskinene. Det er kun henting av filer og åpning av filer fra win98 maskinene som er problemet.

Noen smarte som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å deaktiver IPX.

Når eg gjorde det, så gikk det vesentleg fortare hos meg. :p

Hvis du tenker IPX/SPX protokoll, er det kun installert TCP/IP på maskinen med Win2000. Har hatt en del klur tidligere med NetBEUI på dette nettverket, men denne er fjernet fra alle win98 maskinene også.

Ellers takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...