Gå til innhold

Har tenkt til å kjøpe meg 5.1 anlegg!

Anbefalte innlegg

Som sagt i topic tittel har jeg tenkt til å kjøpe meg et nytt surround anlegg siden på mitt forrige Logitech X-230 kom det noen lyder fra bassen og plutselig sluttet den å virke.

Jeg har sett på disse anleggene:

Logitech X-540 Pris:500-600 kr

Logitech X-530 Pris:Hundrelappen under X-540

Logitech G51 Pris: 1500-2000kr

Logitech Z-5500Pris:2500 kr

Har tenkt å kjøpe meg andre ting som mp3spiller og sessongkort i Alpinbakken så vet ikke om jeg burde dra den helt ut å kjøpe Z-5500 til den Femdobbelte prisen av X-540?

Noen som har noen erfaringer/anbefalinger med disse anleggene?

Noen andre anlegg somm dere kan anbefale?

Brukte de gamle høytalerne mine veldig mye til å høre på musikk, se film og spille pc spill og kommer garantert til å gjøre det samme med det jeg kjøper nå også

Setter pris på alt av hjelp

Endret av DrozO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En metode for å finne plasseringen til subwooferen er å sette subwooferen der du vanligvis sitter når du hører på musikk. Deretter setter du på noe musikk på passe volum og går rundt i rommet og hører hvor bassen er kraftigst, der skal subben stå.

Bare lurer av ren nysgjerrighet :p Hvorfor skal subben stå der? For det må jo bli like ved bassen, for du hører jo bassen best ved bassenkassen :wee: Right?

Lenke til kommentar
En metode for å finne plasseringen til subwooferen er å sette subwooferen der du vanligvis sitter når du hører på musikk. Deretter setter du på noe musikk på passe volum og går rundt i rommet og hører hvor bassen er kraftigst, der skal subben stå.

Bare lurer av ren nysgjerrighet :p Hvorfor skal subben stå der? For det må jo bli like ved bassen, for du hører jo bassen best ved bassenkassen :wee: Right?

hvis du bor ute, så ja. Men vanligvis bor man i et rom; da blir lydbølgene også reflektert fra veggene. Når de blir reflektert oppstår det interferens, dvs at noen steder blir det "dobbelt" så sterk mens andre steder blir det stille. frem og tilbake er like langt som kjent, så derfor er det et speidertriks å gjøre det over.

http://no.wikipedia.org/wiki/Lydb%C3%B8lger

Lenke til kommentar

For å kjenner bassen må man minst ut til z-5500 , ja hvis man plaserer subwooferen riktig da får man jo bedre bass allså dypere og kraftigere bass men ikke noe extra risting. Med det settet du kjøpte blir du nok mer en fornøyd , det spiller ganske bra til prisen ! Har to x-530, og med 2 basser så spiller det ganske bra. For å øke efekten så har jeg satt 2 , 12 mgr basser under soffaen og det er morro tilsammen når man ser på film :) Skal også sies at jeg har et lite rom og bor i blokk -_-

Lenke til kommentar

hvis du bor ute, så ja. Men vanligvis bor man i et rom; da blir lydbølgene også reflektert fra veggene. Når de blir reflektert oppstår det interferens, dvs at noen steder blir det "dobbelt" så sterk mens andre steder blir det stille. frem og tilbake er like langt som kjent, så derfor er det et speidertriks å gjøre det over.

http://no.wikipedia.org/wiki/Lydb%C3%B8lger

Takk :wee: Men kanskje til Off-topic, men siden det er så lite spørsmål så spørr jeg her.. Hvis jeg kjøper Z-5500 må jeg

kjøpe meg en optisk kabel, for og få bruke dem på 360? Eventuelt hvor for jeg kjøpt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...