DrozO Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Som sagt i topic tittel har jeg tenkt til å kjøpe meg et nytt surround anlegg siden på mitt forrige Logitech X-230 kom det noen lyder fra bassen og plutselig sluttet den å virke. Jeg har sett på disse anleggene: Logitech X-540 Pris:500-600 kr Logitech X-530 Pris:Hundrelappen under X-540 Logitech G51 Pris: 1500-2000kr Logitech Z-5500Pris:2500 kr Har tenkt å kjøpe meg andre ting som mp3spiller og sessongkort i Alpinbakken så vet ikke om jeg burde dra den helt ut å kjøpe Z-5500 til den Femdobbelte prisen av X-540? Noen som har noen erfaringer/anbefalinger med disse anleggene? Noen andre anlegg somm dere kan anbefale? Brukte de gamle høytalerne mine veldig mye til å høre på musikk, se film og spille pc spill og kommer garantert til å gjøre det samme med det jeg kjøper nå også Setter pris på alt av hjelp Endret 25. november 2007 av DrozO Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Se litt på denne testen her: <Trykk her> Her blir x-530 sammenlignet med z-5500. Virket ikke? (http://www.hardware.no/tester/lyd/to_ganger_5_1-lyd_fra_logitech/17098) Z-5500 er nok et stort hopp opp fra det du er vandt med. Endret 27. november 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
DrozO Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Trur jeg går for Logitech X-540 ellr Creative T6100............ noen store forskjeller på de? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Tror det er rimelig liten forskjell mellom de to ... sett bort fra fjernkontrollen som Logitech har, ville gått for Logitech. Lenke til kommentar
DrozO Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 kjøpte meg Logitechs X-540 i dag...noen spess måte jeg skal plasere høytalerne på? står ingenting i manualen Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Viss du ønsker surround bør du plassere slik bildet illustrerer Ha litt avstand mellom senter og høyre, venstre høyttaler. Subwooferen kan du egentlig plassere hvor du føler det er best. Endret 29. november 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
plaank Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) EDIT: Leste ikke nest siste post før jeg svarte. Men ja, subwooferen bør stå i et hjørne, for maks effekt. Endret 29. november 2007 av plaank Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 En metode for å finne plasseringen til subwooferen er å sette subwooferen der du vanligvis sitter når du hører på musikk. Deretter setter du på noe musikk på passe volum og går rundt i rommet og hører hvor bassen er kraftigst, der skal subben stå. Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 En metode for å finne plasseringen til subwooferen er å sette subwooferen der du vanligvis sitter når du hører på musikk. Deretter setter du på noe musikk på passe volum og går rundt i rommet og hører hvor bassen er kraftigst, der skal subben stå. Bare lurer av ren nysgjerrighet Hvorfor skal subben stå der? For det må jo bli like ved bassen, for du hører jo bassen best ved bassenkassen Right? Lenke til kommentar
plaank Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Man skal ikke bare høre bassen. Det er vel så viktig å kjenne bassen Endret 7. desember 2007 av plaank Lenke til kommentar
godal Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 En metode for å finne plasseringen til subwooferen er å sette subwooferen der du vanligvis sitter når du hører på musikk. Deretter setter du på noe musikk på passe volum og går rundt i rommet og hører hvor bassen er kraftigst, der skal subben stå. Bare lurer av ren nysgjerrighet Hvorfor skal subben stå der? For det må jo bli like ved bassen, for du hører jo bassen best ved bassenkassen Right? hvis du bor ute, så ja. Men vanligvis bor man i et rom; da blir lydbølgene også reflektert fra veggene. Når de blir reflektert oppstår det interferens, dvs at noen steder blir det "dobbelt" så sterk mens andre steder blir det stille. frem og tilbake er like langt som kjent, så derfor er det et speidertriks å gjøre det over. http://no.wikipedia.org/wiki/Lydb%C3%B8lger Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 For å kjenner bassen må man minst ut til z-5500 , ja hvis man plaserer subwooferen riktig da får man jo bedre bass allså dypere og kraftigere bass men ikke noe extra risting. Med det settet du kjøpte blir du nok mer en fornøyd , det spiller ganske bra til prisen ! Har to x-530, og med 2 basser så spiller det ganske bra. For å øke efekten så har jeg satt 2 , 12 mgr basser under soffaen og det er morro tilsammen når man ser på film Skal også sies at jeg har et lite rom og bor i blokk -_- Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 mareritt for dem under? Riktig plassering har mye å si. Da jeg hadde Z5500 hadde jeg subwooferen ved siden av sofaen vendt inn mot et hjørne, mye bass. Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 En metode for å finne plasseringen til subwooferen er å sette subwooferen der du vanligvis sitter når du hører på musikk. Deretter setter du på noe musikk på passe volum og går rundt i rommet og hører hvor bassen er kraftigst, der skal subben stå. Bare lurer av ren nysgjerrighet Hvorfor skal subben stå der? For det må jo bli like ved bassen, for du hører jo bassen best ved bassenkassen Right? hvis du bor ute, så ja. Men vanligvis bor man i et rom; da blir lydbølgene også reflektert fra veggene. Når de blir reflektert oppstår det interferens, dvs at noen steder blir det "dobbelt" så sterk mens andre steder blir det stille. frem og tilbake er like langt som kjent, så derfor er det et speidertriks å gjøre det over. http://no.wikipedia.org/wiki/Lydb%C3%B8lger Takk Men kanskje til Off-topic, men siden det er så lite spørsmål så spørr jeg her.. Hvis jeg kjøper Z-5500 må jeg kjøpe meg en optisk kabel, for og få bruke dem på 360? Eventuelt hvor for jeg kjøpt Lenke til kommentar
plaank Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Du må ikke bruke optisk kabel, men jeg vil anbefale det. En optisk kabel får du kjøpt på alle elektronikk-sjapper i landet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Okei Heter det bare optisk kablel? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 TOSlink heter det visst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå