dude80 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg skal til utlandet i januar, og lurer på hva som er billigst av å bruke kredittkort (eurocard gold) eller reisesjekker/kontanter. Bruker jeg kredittkort kommer det vel på en valutapåslag på 1.75%. Tar jeg med reisesjekk eller veksler inn noen penger i dollar er vel det billigere? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Du betaler gebyrer når du veksler også, og de er gjerne mye høyere. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jepp, vekslingsgebyrene er ofte høyere så bruk et VISA-kort eller et kredittkort (m/rentefri betalingsutsettelse). Husk å ta med minst to kort, gjerne tre. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 1,75 % i valutapåslag er en temmelig god deal, faktisk. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Du skal jobbe litt for å få tak i reisesjekker. Ikke umulig, men det er høyst uvanlig å få utstedt i dag. Er vanlig i bla. USA, men i Norge er det stort sett kort det går i. Vil tro det er ganske høye gebyrer for å få tak i reisesjekker, da dette trolig må bestilles. Jobber selv i bank, og jeg har aldri utstedt en reisesjekk. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Takk for svar alle sammen. Kommer til å gå for kredittkort. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Husk å ta med mer enn et kort... God tur ;-( Endret 27. november 2007 av gorber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå