Mr.Anki Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei, Har en Asus Lamborgihi som jeg er veldig fornøyd med bortsett fra at den er veldig varm. Noen ganger blir den så varm at den slår seg av. Jeg tror det er skjermkortet som har skylda, men er ikke helt sikker. Har skjekka om skjermkort kjølern sitter ordentlig å det gjør den. Om jeg kjenner med hånda ved kjøleribben på siden, kjenner jeg at det kommer rimelig varm luft ut. Så da lurer jeg på om noen har tips til hva jeg kan gjør for å få en kaldere maskin? Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 ett såpass alvorlig kjøleproblem ville jeg kontaktet forhandleren og reklamert på. En laptop skal ikke forventes å bli så varm at den slår seg av, uansett maskinvare, så lenge du ikke har tuklet/klokket eller på annen måte trikset for å øke ytelsen. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hvis han sitter med den på fanget så er det ikke uvanlig at de blir for varme, spesielt ikke med en slik performance laptop. At lufta som kommer ut er varm er et godt tegn på at kjøleren gjør det, den skal Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Skjekket temperaturen med Everest nå, og fikk 61 på GPU. Er dette vanlig med mitt nvidia Geforce Go 7700? Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Støv og hybelkaniner i kjølekanaler? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Ikke noe tegn til det nei. Kanskje det hjelper å klokke ned skjermkortet litt? Endret 25. november 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg ville først prøvd å legge inn nye drivere til skjermkortet siden du mistenker det. Original drivere som er på Acer siden. Visst den står på et bord eller lignende, med avstand til underlaget, og dette fremdeles skjer så ville jeg levert inn maskinen. Kan tenkes det er dårlig forbindelse mellom varme komponenter og kjølemediumet. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Det er Asus, ikke Acer Skal prøve å finne nye drivere. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Sjekk også at viftene slår inn og evt hvilken rpm de løper på. Er dette en Intel eller AMD lambo? Er dette AMD, så er jo de kjent for å lage mye varme... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Det er Intel. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Kan en spare noen grader på å klokke ned skjermkortet litt? Har i grunn ikke bruk for et så kraftig kort. Og hvordan gjør jeg det? Skjermkortet er et nVidia Geforce Go 7700 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå