Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gjennomsnittshøyde for menn i Norge


Gjest Guest_undrende_*

Høyde  

568 stemmer

  1. 1. Hvor høy er du?

    • <170 cm
      38
    • 171-175 cm
      84
    • 176-180 cm
      125
    • 181-185 cm
      145
    • 186-190 cm
      99
    • 191-195 cm
      58
    • 196-200 cm
      16
    • 200 cm >
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Er 187cm sjølv. Kunne gjerne tenkt meg å vore eit par cm høgre. Greit å kunne "sjå ned" på dei aller fleste egentlig. :p

 

På vidaregåande (då var eg like høg som no) var det ei jente i klassen under meg som var nesten eit hode høgre enn meg. Det såg lite elegant ut, så det lønner seg vel egentlig å være så nær gjennomsnittet som mulig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg er 19 og ca. 160. Er det veldig lavt eller?

 

1.60? det er 12 cm lavere enn mamma.. Ja, det er veldig lavt, sorry.. Må vel til vietnam for å bli i ett med høyden til folket:)

 

Må jeg lage strekkbenk i skjulet for å bli høyere da?

 

Hørtes vondt ut, men det hjelper nok ikke, minimalt i så fall. Du kommer til å få ryggsmerter og alt som er xD

Lenke til kommentar

Nå er jeg sikkert et sted mellom 1,75 og 1,79, og jeg har funnet ut at jeg er veldig fornøyd med høyden min. Jeg kunne godtatt et par - tre centimeter til, men jeg vil ikke bli mye høyere enn det. Jeg vil heller vokse i bredden. En i klassen min er ca. 2 meter høy, og jeg ser hvordan han krøker seg sammen når han står og prater sammen med oss andre. Det kan umulig være særlig behagelig eller bra for helsa.

Lenke til kommentar

Målte meg hos sjømannslegen for noen uker siden, og da var jeg 174 cm høy. 17 år gammel. Med litt bedre holdning henter jeg nok inn en centimeter eller to til. Kunne gjerne vært rundt 180, men klarer meg fint med mine 174 centimeter, er mange jeg vet om i min alder som er lavere enn meg så. :p Og jeg ser jo over bropulten, så da er jeg høy nok til å bli styrmann også.:ninja:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Ruben

:hmm:

Praktisk å være høg da. Jeg som elektriker har hatt god nytte av høyden min i jobbsammenheng.

 

Jeg er en 16 år gammel gutt, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å være lav, synes jeg dere er det i forhold til gjennomsnittet?

Lenke til kommentar

:hmm:

Praktisk å være høg da. Jeg som elektriker har hatt god nytte av høyden min i jobbsammenheng.

 

Jeg er en 16 år gammel gutt, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å være lav, synes jeg dere er det i forhold til gjennomsnittet?

 

I forhold til gjennomsnittet er du lav ja, men du er på langt nær utvokst regner jeg med siden du bare er 16. Hvorfor i all verden vil du være lav?

Lenke til kommentar
Gjest Ruben

Ønsker å være lav fordi det ikke er ønskelig å gå med hodet oppi taket bestandig. I tillegg har jeg planer om å flytte til Spania, hvor alle er lave, så vil ikke skille meg ut blant det herlige folkeslaget. Sikkert ikke enkelt for den alminnelige person å skjønne meg nå, men men.

Lenke til kommentar
Gjest Ruben

Skal forøvrig nevnes at jeg ikke er typen som ikke takler å skille meg ut, heller det tvert motsatte. Jeg liker faktisk å skille meg ut, men akkurat på dette området har jeg mine ønsker. Går ikke med strømmen, for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...