Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gjennomsnittshøyde for menn i Norge

Gjest Guest_undrende_*

Høyde  

568 stemmer

1. 1. Hvor høy er du?

• <170 cm
      38
    • 171-175 cm
      84
    • 176-180 cm
      125
    • 181-185 cm
      145
    • 186-190 cm
      99
    • 191-195 cm
      58
    • 196-200 cm
      16
    • 200 cm >
      4

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er 15 år(1993) og er bare så vidt over 160 cm. Foreldrene mine er ikke særlig høye.(Mamma er 159cm) Men jeg er 0% Norsk da. Er egentlig fra Asia. Har alltid vært liten, og ønsker ihvertfall å nå 170cm. Har alltid vært en av de minste i klassen hele livet. Var 140 i 8. klasse og har vokst 20cm siden sist

Jeg er 15 år(1993) og er bare så vidt over 160 cm. Foreldrene mine er ikke særlig høye.(Mamma er 159cm) Men jeg er 0% Norsk da. Er egentlig fra Asia. Har alltid vært liten, og ønsker ihvertfall å nå 170cm. Har alltid vært en av de minste i klassen hele livet. Var 140 i 8. klasse og har vokst 20cm siden sist

Lenke til kommentar

Hvis du er asiater og 0% norsk, har jeg mine tvil om at du når 1.70, men jeg har sett noen høye asiatere så hvorfor ikke. Verdens høyeste mann, eller nest høyeste? er jo fra kina, samma er verdens høyeste kvinne

Lenke til kommentar

I den grad man kan snakke om en idealhøyde for menn, kan det stemme at den ligger på ca 180 cm ? Syns jeg har lest noe i den dur, men hukommelsen er vag her. Da snakker vi om en slags allround-fysikk som matcher de fleste fysiske aktiviteter innen idrett fks.

Noen som vet noe om dette ?

P.s. For ordenss skyld er jeg ikke 180, men 184 cm.

Lenke til kommentar

2 blank

eneste negative med å være så høy er at det meste av arbeidsbenker, kjøkkenbenker, etc blir litt for lavt.. blir fort sliten av å bøye seg for å ta oppvasken. ellers er det utelukkende positivt! får med seg mere av verden

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
2 blank

eneste negative med å være så høy er at det meste av arbeidsbenker, kjøkkenbenker, etc blir litt for lavt.. blir fort sliten av å bøye seg for å ta oppvasken. ellers er det utelukkende positivt! får med seg mere av verden

en annen negativ ting er at man får vondt etter å måtte bøye knæra hele tida i fly og busser :p

Lenke til kommentar
2 blank

sant så sant, forbanna kollektiv-transport :!:

Spess. gamle busser.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
2 blank

sant så sant, forbanna kollektiv-transport :!:

Spess. gamle busser.

Au, ja. :p

Lenke til kommentar
Hva er gjennomsnittshøyden til menn i alder av 18 år?

Og er 169 CM for lavt for en som har fyllt 18 år?

Ja! :p Jeg er 14 og er 185cm :)

169 cm for lavt for hva? noen yrker krever sikkert sikkert høye personer (kommer ikke på noen for øyeblikket), men ingenting er for lavt eller før høyt, med mindre du ikke rekker opp til kjøkkenbenken eller stanger huet i taket så.. :)

trokke jeg var 170 en gang da jeg var 14 xD. nå er jeg snart 18 og er vel 185 tipper jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...