Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gjennomsnittshøyde for menn i Norge

Gjest Guest_undrende_*

Høyde  

568 stemmer

1. 1. Hvor høy er du?

• <170 cm
      38
    • 171-175 cm
      84
    • 176-180 cm
      125
    • 181-185 cm
      145
    • 186-190 cm
      99
    • 191-195 cm
      58
    • 196-200 cm
      16
    • 200 cm >
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
holder meg til mine 183 cm jeg da, men kjenner flere som er 170 +- så ikkenoe å uroe deg over. ikke alltid greit å være nærme 2 meter trur jeg.

183 er også :D Føler egentlig at det er sånn akkurat passe, men tror jeg kommer til å vokse noe mer. Er 15 år. :)

Lenke til kommentar
holder meg til mine 183 cm jeg da, men kjenner flere som er 170 +- så ikkenoe å uroe deg over. ikke alltid greit å være nærme 2 meter trur jeg.

183 er også :D Føler egentlig at det er sånn akkurat passe, men tror jeg kommer til å vokse noe mer. Er 15 år. :)

hvis du er 183 nå og du er 15 år kan du vokse i ca. 5 år til. Mye kan skje på de 5 årene avhengig av genene dine som jeg har nevnt tidligere i tråden. har du høye foreldre, er sjansen stor for at du blir høyere, men ikke se bort fra at du ikke vil vokse no særlig mer. Sorry hvis det var en dårlig nyhet for deg..

Men jeg kan ta feil :)

Lenke til kommentar

Når man er så høy som 198 mener vel dicktator at bredden (om man er kraftig) "utligner" høyden, og man ser ikke like høy ut. På samme måte som at en høy person som er feit ser mindre feit enn en lav person som er feit, pga forholdstallene.

Men det trenger jo ikke se dumt ut å være høy, synes nå jeg. Synes også det var ganske frekt sagt av dicktator, men jeg skal på ingen måte trakke på ytringsfriheten. Liker kardemommeby-reglene jeg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg havnet til slutt på 172cm og er egentligt ganske fornøyd med høyden min :) Jeg kunne ikke tenkt meg å vært mye høyere.

Btw høyden kan variere hele 2 cm mellom morgen og kveld (diurnale variasjonen)

Jeg fikk selv sjokk etter at eg endelig hadde blitt over 170 høy (171) og skulle måle meg neste dag men var plutselig 169cm igjen.

Lenke til kommentar
Men det trenger jo ikke se dumt ut å være høy, synes nå jeg. Synes også det var ganske frekt sagt av dicktator, men jeg skal på ingen måte trakke på ytringsfriheten. Liker kardemommeby-reglene jeg..

Dicktator kommer støtt og statig med frekke og idiotiske utsagn.

Han er en av de personene på forumet jeg tar minst seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg er 187cm og jeg når akkurat ned til bakken så jeg er strålende fornøyd.

Regner med at jeg er litt over gjennomsnittet. Men det spiller vel egentlig ingen trille.

Endret av Giba
Lenke til kommentar
Jeg er 187cm og jeg når akkurat ned til bakken så jeg er strålende fornøyd.

Regner med at jeg er litt over gjennomsnittet. Men det spiller vel egentlig ingen trille.

Syns det er en fin høyde jeg, du er høy men ikke såpass at du vekker oppmerksomhet.

Selv ble jeg målt 180.5 cm da jeg var på sesjon for ett år siden, så sier bare at jeg er "litt over 180", hehe.

Lenke til kommentar

hvis du er 183 nå og du er 15 år kan du vokse i ca. 5 år til. Mye kan skje på de 5 årene avhengig av genene dine som jeg har nevnt tidligere i tråden. har du høye foreldre, er sjansen stor for at du blir høyere, men ikke se bort fra at du ikke vil vokse no særlig mer. Sorry hvis det var en dårlig nyhet for deg..

Men jeg kan ta feil :)

Pappa er 1.94 eller noe, så jeg har vell muligheter for å komme over 1.90 da. :hmm:

Både fordeler og ulemper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...