Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gjennomsnittshøyde for menn i Norge

Gjest Guest_undrende_*

Høyde  

568 stemmer

1. 1. Hvor høy er du?

• <170 cm
      38
    • 171-175 cm
      84
    • 176-180 cm
      125
    • 181-185 cm
      145
    • 186-190 cm
      99
    • 191-195 cm
      58
    • 196-200 cm
      16
    • 200 cm >
      4

Anbefalte innlegg

Henrik2k: Gutta frykter det?

er isåfall bare de som tror at jo høyere man er jo sterkere og flinkere til og slåss er man ;)

Kjetil_91: Var ikke en flis før, men har blitt det :!:

Og når jeg tenker meg om så er mange som er i min høyde tynne, men har sett de som er svære også.

Har vel skrevet her inne før, men er 198cm høy.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smål: Folk hakker uansett hvor perfekt man er, greit nok når man blir litt eldre...men på skolen og være nesten 2meter.

Man hører noen "artige" kommentarer da. "er det kaldt der oppe", "skal jeg hente en stol så jeg kan se deg i øynene når jeg prater" og blabla :!:

Er morsomme de første gangene, men man blir forbanna til slutt ja.

Forøvrig så syns jeg 1.70 er en ganske så grei høye :yes:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

En som gikk i parallellklassen min er litt over 2 meter, men synes ikke han er noen kjempe. På skolen der jeg gikk er/var det mange som var på hans høyde.

Jeg er 1.85 (som nevnt før), så blir jo egentlig en pjokk i forhold, men han er fortsatt ikke noe monster. Å slenge dårlige vitser er bare morsomt så lenge man ikke begynner å hakke på personen.

Har en kompis som er 1.80, eller nesten, og han skulle ønske han var lavere fordi han synes det er "kult" å være lav. Synes det er så provoserende at han ville vært lavere når mange gutter som er lavere enn han skulle ønske de var høyere. Når han er voksen tenker jeg han er glad for han ikke er lavere.

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

Så en dokumentar om høyde, der det kom frem at høye menn ble regnet som mer attraktive blant kvinner. Kanskje ingen overraskelse for de fleste.

Er selv 188 og er veldig fornøyd med det. Å være så høy vil si at du kan bevege deg raskere, se over hoder på konserter, og kysse ned isteden for opp.

Er gøy å være over gjennomsnittlig høy, men kunne ikke tenkt meg å være noe høyere. Det blir bare en ulempe.

1.85-188 er idealet syntes jeg. Godt mulig jeg hadde tenkt annerledes hadde jeg vært lavere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg er 20 år og rundt 170 cm høy. Er egentlig godt fornøyd med det, bortsett fra at jeg kan få en del unødvendige kommentarer. Hadde bare folk holdt kjæft hadde det ikke plaget meg, men det er jo alltid en eller annen tulling som må rakke ned på andre.

Uansett... Er derfor nicket mitt er Smål. :) Selvironi hjelper i hvert fall litt på!

Historien om Audie Murphy er en historie de som føler seg litt lave kan finne litt "moralsk støtte" i. :p

Han var den høyest dekorerte amerikanske soldat fra andre verdenskrig, var 17 år, 166.4 høy, og veide 50 kg da krigen begynnte for USA.

Så å være litt lav er hvertfall ikke synonymt med å være pinglete :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

191.

litt morsom den her

I Kjell Aukrusts fortelling «Fali å gå i graset

» (Aukrust 1977) forteller Solan Gundersen

at vikingene på Stiklestad var noen

oppskrytte små puslinger. Solan hadde fra

forskningssjefen i Statistisk sentralbyrå at

den norske soldat var 179 centimeter høy

og ble 0,8 millimeter høyere hvert år. Ved

å regne seg bakover i tid, kom han frem til

at «Dessa oppskrytte råskinna som barka

sammen i slaget på Stiklestad var itte høyere

enn 29 centimeter!» (Aukrust 1977).

• Liker 1
Lenke til kommentar

er 190 høy, syns det er veldig fint, litt rart når jeg møter folk som er høyere enn meg :p men dritt digg på konserter når jeg ser over de fleste :D

(Jeg vet at jeg svarer et innlegg som er 1 år gammelt)

Jeg er nærmere 1.90 selv, og synes absolutt ikke jeg ser over de fleste. Maaaaange som er myyyye høyere enn meg. Så jeg lurer på hvor du er fra siden du ser over de fleste?

Lenke til kommentar

Jeg er 20 år og rundt 170 cm høy. Er egentlig godt fornøyd med det, bortsett fra at jeg kan få en del unødvendige kommentarer. Hadde bare folk holdt kjæft hadde det ikke plaget meg, men det er jo alltid en eller annen tulling som må rakke ned på andre.

Uansett... Er derfor nicket mitt er Smål. :) Selvironi hjelper i hvert fall litt på!

Historien om Audie Murphy er en historie de som føler seg litt lave kan finne litt "moralsk støtte" i. :p

Han var den høyest dekorerte amerikanske soldat fra andre verdenskrig, var 17 år, 166.4 høy, og veide 50 kg da krigen begynnte for USA.

Så å være litt lav er hvertfall ikke synonymt med å være pinglete :thumbup:

Det er bare en myte, men det sies jo også at Napoleon Bonaparte var kortvokst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...