Gå til innhold

Surroundanlegg i hus

Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter et heftig lydsystem i første etasjen av huset. Skal kunne brukes som surround til tv, og musikk i stue og på kjøkken/spistue.

Naturlig nok er Bose LIFESTYLE® 38 Series IV et godt valg, men 35000 er litt mye penger. Noen som vet om tilsvarende lydsystemer med så bra og diskret høytalere, fra en annen produsent og som koster litt mindre?

Takk for svar.

Endret av Bluetooth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde aldri i livet kjøpt et surround anlegg fra BOSE til 35 000. Men, det er meg :)

Du sier diskret høyttalere. Har du tenkt på inwall ? Det gir god lyd, og i tillegg helt diskret.

inwall er uaktuelt, ment takk for svar! har lyst på et sånt bose system med høyttaler, kontrollpanel, og cd spiller slik som mitt eksempel. noen andre eprodusenter som lager noe slikt?

Lenke til kommentar

Å finne noe til under 35 000 skal nok ikke være noe problem. Å finne noe som spiller bedre skal heller ikke by på de aller størtse utfordringene. (Ikke at Bose er dårlig, men det finnes bedre ...)

Dersom du ikke synes de virker stygge, så kan System Audios Talent høyttalere være noe å kikke på.

Det koster 4000 kr for et par (satt ned fra 5000), mens det koster 2500 for en enkelt høyttaler. Den enkle er ment å skulle brukes som centerhøyttaler, men den er prikk lik de som selges i par. Det er bare mer praktisk å kjøpe en høyttaler i steden for to når du er på jakt etter centerhøyttaler ;)

For 5 høyttalere blir prisen ca 10 500, hadde jeg solgt de er så skulle du fått de for 10 000, men hvem vet hva de gjør.

Du må også ha en subwoofer til de høyttalerene, så da kan System Audios SE 200 sub være noe du kan trenge. Eller den tusen kroner billigere SE 175 passer mer til ditt bruk?

Linker:

System Audio Talent (2 stk.) - 3995,-

System Audio Talent (1 stk.) - 2495,-

System Audio SE 175 - 5995,-

System Audio SE 200 - 6995,-

Totalt har du der høyttalere for 18-19 000kr, og så er det bare å legge resten av de pengene du ønsker å bruke i en surroundreciever og en CD-spiller.

Et tips er å kjøpe den billigste CD-spilleren du finner med optisk utgang, for da er det DACen i recieveren som omgjør lyden, og den er som regel av bedre kvalitet enn i de fleste "budsjettspillere".

Regn med å måtte bruke hvertfall 5000kr på en grei reciever.

EDIT: Harman/Kardon AVR245 til 5000kr er en grei reciever, og kjøper du en H/K CD-spiller er jeg rimelig sikker på at du kan styre begge deler med samme kontroll.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...