ImNotHere Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Kjøpte for ikke lenge siden mitt første speilrefleks og det begynner så smått å komme noen resultater. Først et bilde av Realfagsbygget på Gløshaugen, NTNU en solfylt morgen. Er ikke helt fornøyd med komposisjonen, men kom ikke høyt nok opp til at alle vinkler ble rette. Dog, bildet har en enkelhet mtp. form og farge som jeg liker. Har skrudd opp fargemetning en del. Så et tilfeldig resultat. Jeg skulle undersøke nøyaktigheten av autofokus på kameraet (Canon eos 30d + Signa 18-50 f2.8) og valgte da et dertil egnet sted.. pianotangentene. Oppdaget underveis att dette ble et stilig motiv. Liker perspektivet, de enkle linjer og trekantformen. Bildet er så godt som rett ut av kameraet. Kritikk og kommentarer mottas med takk. Jeg er ute etter å lære. Endret 25. november 2007 av gylland Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Nå er ikke jeg noe proff selv, men her er nå min personlige mening. Syns det første bilde er klart og fint, men for meg et veldig kjedelig motiv. Men du får bygningen rett og fin, men det var kanskje litt for mye over motivet og litt for lite under motivet. Bilde nr.2 syns jeg var bedre. Et motiv jeg liker bedre i alle fall. Eneste som jeg kunne tenke meg det var at det var det fremste som var klart og ikke det på midten. Liker best når det er klart og fint fremst på motivet. Men ellers et veldig bra bilde. Forsett å oppdater oss med bilder. Endret 25. november 2007 av arcoiris Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg derimot likte bilde 1 best, du har fått til en fin eksponering her, og himmelen har jo en flott farge Bilde 2 derimot har noe seriøst galt med hvitbalansen (med mindre du har piano med gule tangenter), dette bør du fikse. Dessuten er det ett litt kjedeligere motiv spør du meg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå