Gå til innhold

Hvordan handle på Ebay? bg-e3

Anbefalte innlegg

Hei

Har lyst å kjøpe batterigrep til mitt 400d, på Ebay ser det ut til at prisene er veldig hyggelige:)

Har funnet flere butikker på Ebay som har grepet med batterier for latterlige lave priser, men jeg stusser på om dette kan være riktig, om jeg trykker på buy now knappen får jeg varen til den prisen som står eller byr jeg på varen og må følge med i budrunden osv osv?

Hvordan får jeg flere varer i samme pakke? ( Om jeg får lyst på noen filtre) :)

Er det noen som har en guide eller tips så tar jeg imot all hjelp :)

Mvh

Per

Ps. Har sjekket at det er orginalt batterigrep og tatt moms og frakt i betraktning med tanke på prisen.. og jeg vet at batteriene ikke er orginale..

Ps2. Har sjekket en gang til at det er orginalegrep, men d var vist ikke det, men grep med full funksjonalitet, alle knappene og samme utseende bortsett fra at det ikke står canon :blush: uansett så er det ikke av plasticfantastictypen uten knapper... noen som vet om det duger?

Link:

http://cgi.ebay.com/Grip-for-Canon-350D-40...1QQcmdZViewItem

Endret av Pirmin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den du linker til er velrenomert og jeg har selv handlet fra denne selgeren. Ikke noe fake greier herfra (dette er en etterligning av BG-E3 ja, som det klart står i teksten).

Trykker du på Buy Now er det sluttprisen du skal betale (pluss frakt).

Om du vil ha med ekstra ting i forsendelsen må du sende selger et spørsmål som det er greit med combined shipping. Sannsynligvis får du litt rabatt om han legger med et par filter.

Selgere fra HK er heller ikke så nøye med å merke forsendelse med rett verdi, eller at dette foreksempel kan være en gave fra en kinesisk bekjent. Vil du at den skal merkes 100% etter boka, må du gi han beskjed om det...

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har fått pakke i posten, ikke fått testa skikkelig, men virke veldi bra faktisk :) Sto på pakken at den ikke va tollpliktig..

Har blitt trukke ca 450,- fra kontoen min for grep, 2 stk batteri og frakt. Så får vi se om det kommer moms..

Grepet virke på ingen måta plastikkaktig så lenge man kan si det om en dings som faktisk e laga av plast :):)

Lenke til kommentar

Har inne ei bestilling hos HK suplies, og må si at jeg er temmelig frustrert.

Jeg bestilte småsaker, bla en Flash diffuser til $1,50

Skjønte ingenting da jeg skulle betale, for det ble 5 pakker og en forbannet kjøper :-(.

Det er nok muligens første og siste gangen dette!

Jeg har ikke fått noe av dette enda, så jeg vil ikke klage for mye før alt

er annkommet og jeg har full oversikt over kostnaden.

Det er vel her feilen ligger:

Ragamuffin:

Om du vil ha med ekstra ting i forsendelsen må du sende selger et spørsmål som det er greit med combined shipping. Sannsynligvis får du litt rabatt om han legger med et par filter.

Min "kjære" Daisy på HK Supplies er forøvrig grei og forståelsesfull, men det ser ikke ut som hun får ordnet opp i rotet etter meg :-) - så vi får se.....

Endret av arela
Lenke til kommentar

Er ikke HKSupplies sin skyld at du har endt opp med 5 pakker med flash diffusere. Hvis de ikke solgte 5 i en auksjon vel og merke.

Så lenge pakken ikke er tollpliktig, betaler du heller ikke moms.

Bestilte et filter og en ST-E2 fra DigitalRev som også holder til i hong kong for et par uker siden, og da jeg spurte om de kunne merke den som gift fikk jeg til svar at de ikke ville gjøre noe for å la meg slippe momsen. Allikevel ble konvolutten min merka med HK $30 og gift, og fikk et "ikke tollpliktig"-stempel av tollerne her i Norge.

Lenke til kommentar

HKSupplies sender i en anonym brevpose med "gift"-merking. Du slipper å betale all den ekstra frakten (se egne priser for "combined shipping", slik du frykter, alt blir regnet om igjen. Dette er iallfall min erfaring. Jeg regner med at automatikken er begrenset til eBays funksjoner og regler, men dette blir ordnet i ettertid (noen dager senere).

Lenke til kommentar

Har bestilt noen saker fra HK supplies selv, og fikk krav fra posten her i norge om kvittering/faktura på varene da det ikke var med noe med pakken - så hvor nyttig det er at de merker dette "gaver" eller hva de gjør vet jeg ikke helt..

Når det gjelder "ebay" batteri grep ville jeg gått for:

http://cgi.ebay.co.uk/LCD-Timer-Pro-Batter...6QQcmdZViewItem

Men det er vel litt sent og nevne nå :wallbash:

Lenke til kommentar
Er ikke HKSupplies sin skyld at du har endt opp med 5 pakker med flash diffusere. Hvis de ikke solgte 5 i en auksjon vel og merke.

Så lenge pakken ikke er tollpliktig, betaler du heller ikke moms.

Nei min kjære Daisy har nok ingen skyld i dette :-)

Det er foresten ikke 5 pakker med flash diffusere, heldigvis.

Det som bekymrer meg litt nå, er at etter litt fram og tilbake, så måtte jeg betale £56 "ekstra" for shipping etter mye skriving fram og tilbake. De sa det var beregnet feil frakt for den pakken med 4 duppedingster i.

Da alle delene kommer hver for seg, så er det jo muligens bare 2 som er over momsgrensen, og det blir kanskje ikke så ille likevel.

Har nå betalt $36 + £72 for shipping - ca 1000 kroner.

(innholdet er 1 linse, 1 blits, 1 batteripakke og 1 tråløs utløser + 4 småsaker)

Blir nok Adorama igjen neste gang :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...