Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bråkete vifte i Caravelle

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Jeg har en Caravelle T3, og vifteanlegget har en tendens til å begynne å bråke etter at det har vært på en stund. Det forsvinner i noen sekunder når jeg skrur på bryteren (1, 2, 3), men kommer tilbake etter hvert. Kan tenke meg det sitter noe dritt inni en vifte, eller at olje trengs, men så har jeg ikke all verdens med erfaring heller. Bilen har stått i mange år, så jeg vet ikke når lyden kom. Hva kan være årsaken, og hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Innebærer dette å KJØPE nye deler og at det ikke går an å fikse det gratis/billig? :/

Hvordan vet du at den er defekt, og hvorfor kommer lydene?

Lenke til kommentar

Det har vel stått seg ihjæl. Er vel tørre eller slitte lagere i vifta. Finn den og sjekk om det er noe slakk i den.

Kan vel si 100% sikkert at jeg har vært borti dette før. Mener at det ble kjøpt vifte på høgger`n og at den var lett og bytte.

Edit: Du kjører et gammalt vag produkt. Og KJØPE nye deler må du bare bli vant til. Hvertfall når det har stått lenge. Da kommer det noe dritt hele tiden.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Jeg bytta viftemotor på min, symptomene var akkurat som du beskriver dem og ble bare verre og verre med tia. Du må ta av rattet, og ta ut dashbordet. Innenfor dashbordet finner du en stor svart "ting" som er selve varmeapparatet. Huset er støpt i to halvdeler som er smelta sammen i flere "ører" hele veien rundt. Disse ørene brekker du. Mener det sitter noen skruer som holder halvdelene sammen også, om ikke må du bare lime dem sammen etter du har bytta motoren. Motoren sitter skrudd fast inni varmeapparathuset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...