Gå til innhold

Webside for en kunde - Hvordan vedlikeholder kunden websiden?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vet at noen av dere jobber litt hobby og litt freelance med å designe/sette opp websider for privatpersoner/bedrifter. Dersom dere lager en webside til en bedrift, hvordan oppdaterer da kunden websiden mht. nyheter, bilder, varer og lignende selv?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på hva slags alternativer man har for å oppdatere websiden enklest mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg tenkte litt på at man kanskje brukte CMS til kunder som skal vedlikeholde siden selv.. Jeg har selv brukt wordpress, men er ikke dette mest brukt til blogger? Sånn som f.eks. "blogroll" osv kunne jo vært greit å fjernet dersom det var til en kunde. Eller finnes det et annet CMS enn wordpress som egner seg bedre til websider som ikke er blogger?

 

EDIT: Jeg pleier ikke å se så nøye etter, men jeg kan ikke si jeg har sett bedrifts-nettsider som har hatt f.eks. "Websiden er drevet av wordpress" i footeren..

Var akkuratt inne på templatemonster.com, og så også at alle template'ene som var CMS basert var blogger?

Endret av f00b
Lenke til kommentar

Du kan ikke kalle CuteNews et CMS-system. CuteNews er et meget enkelt nyhetssystem, med nyttige funksjoner.

 

Cute news is a powerful and easy to use news management system.

 

Hvis du hadde brukt det på din personlige hjemmeside, hadde du kunne styrt/kontrollert mye mer enn bare et par nyheter på forsiden.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde brukt det på din personlige hjemmeside, hadde du kunne styrt/kontrollert mye mer enn bare et par nyheter på forsiden.

Det er jo ikke noe problem å mekke litt på CuteNews slik at du får det til å kontrollere på flere sider, alt du trenger å gjøre er å opprette flere kategorier og ha 1 nyhet som har kategorien "Om meg", så har du en side som henter ut bare nyheten fra kategorien ommeg.

 

Eller noe slikt, regner med du skjønner hva jeg mener :)

 

Ganske genialt og søtt lite system CuteNews egentlig

Lenke til kommentar
Lurer omtrent på det samme som trådstarter jeg også. Kunden er ute etter å kunne legge til egne tilbud på forside, via et enkelt system. Man skal også kunne gå inn på tilbudene, og se mer detaljert informasjon i egen side.

 

Går det an med Cutenews?

 

Absolutt. Du velger hva som skal stå i "short-story" som vises på forsiden, så kan du legge til mer tekst til "full-story" som du kan lese om du f.eks trykker på overskriften. Det er veldig enkelt å forstå systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...