Gå til innhold

Intel 479 , 771 , 775 ? Forskjellen ?

viste19

Anbefalte innlegg

Haha fant ut at prosessoren min er intel socket 478 ( sånn 4-5 år gammel pc ) men jeg skal bygge en til meg sjøl nå med far min sine penger. Han tror jeg bygger til han nå men delene er til meg =)

Men f.eks.. vil det si at jeg ikke kunne hatt intel socket 775 nå ? Siden vennen min har jo sånn 1-2 år gammel pc

Takk for all hjelpen folkens !!=) :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel om du hadde googla navnet på maskinen, så hadde du funnet ut at det var en e6300 prosessor i den.. Det er altså socket 775 :)

Ut frå litt googling så har E520 vore i salg mellom 3Q 2006 til 2Q 2007 noko som gjer at den har eit vidt spenn i cpuer.

Dei eldste testene vister 805 (forsatt 775), men mest sansynleg eit chipset som ikkje støtter Exx50-cpuene.

Derimot dei siste modellene som kom i sommar kan støtte denne prosessoren.

Lenke til kommentar
Haha fant ut at prosessoren min er intel socket 478 ( sånn 4-5 år gammel pc ) men jeg skal bygge en til meg sjøl nå med far min sine penger. Han tror jeg bygger til han nå men delene er til meg =)

Men f.eks.. vil det si at jeg ikke kunne hatt intel socket 775 nå ? Siden vennen min har jo sånn 1-2 år gammel pc

Takk for all hjelpen folkens !!=) :new_woot:

Nei, du kunne ikke hatt en socket 775 CPU ettersom ditt hovedkort har sokkel 478. Ganske enkelt :)

Lenke til kommentar
Dei eldste testene vister 805 (forsatt 775), men mest sansynleg eit chipset som ikkje støtter Exx50-cpuene.

Derimot dei siste modellene som kom i sommar kan støtte denne prosessoren

.

Sorry.. har veldig treg hjerne.. men jeg kjøpte min i Januar.. og du sier at vis den som passer, solgte de i Sommer.. ?

da har jeg feil kort da? :ohmy:

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

Altså det er:Socket 775 LGA

litt info om ''Cpu-z''

Har nå : Intel Pentium 4 531

Technology: 90 nm

Code Name: Prescott

Instructions: MMX, SSE, SSE2, SSE3, EM64T

Specification: Intel® Pentium® 4CPU 3.00 GHz

Family: F Ext. Family: F Model: 4 Ext.Model: 4 Stepping: 9 Revision: G1

Multiplier: x 15.0

Cores: 1 Threads: 2

Chpset: Intel P965/G965 rev. C2

LPCIO: SMSC

Version: PCI-Express

Type: DDR2

Vell, håper det er noe info her.

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

her er det essensielle:

Chpset: Intel P965/G965 rev. C2

P965 og G965 støtter opp til : 1066/800/533 MHz System Bus (ifølge intel sine spesifikasjoner)

E6850 kjører på 1333Mhz bus.

For at denne cpuen skal kjøre på dette chipsetet må nok litt overklokking til.

Lenke til kommentar

Jajja... her kom vi til det endelige svaret. Har tatt det inn og startet PC-en men den står bare på ventemodus og viftene suser på full styrke.. :thumbdown: Er det normalt eller skal den bare ''vende'' seg til temperaturen? :ph34r:

Kjøper i så fall nytt Hovedkort, Ram, og slynger på et skjermkort og litt extra GB med det samme.

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

Det betyr nok at hket ikkje gjenkjenner cpuen heller/ støtter ikkje den i det heiletatt.

Om du skal oppgradere vidare så har eg iallefall dårleg erfaring med å oppgradere i eit dellkabinett (eldre maskin). Då dell brukte mange ustandard løysninger/koblinger mellom hk og strømforsyning.

HK som støtter denne cpuen er med intels P35-familien og P38-familien, og så har ein nvidia sin 6xx-familie som alle støtter 1333 (ifølge nvidia).

Ifølge dell så kom det ein ny bios til E520 07.11.2007. Denne bør du kanskje prøve å innstallere (med den gamle cpuen i) og så prøve på den nye igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...