mfb Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Har fått visa, og lurer på en ting. hvis jeg har 10 kr på kontoen og kjøper noe til 400 kr? er det da mulig? hvis jeg f.eks får inn 400 kr dagen etter. har ike hatt visa før, kun vanlig ungdomskort Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) http://www.visa.no/personer/kortutstedere/main.jsp Du har ikke angitt hvem som har utstedt visakortet ditt, det finnes forskjellige vilkår. Regnermed at du kan finne de på hjemmesiden til banken din. edit: forresten feilpostet det her Endret 25. november 2007 av Rakib Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Igjen så sliter du med å definere hva slags kort du har, Nordea tilbyr flere typer av kredittkort og bankkort som har visa. http://www.nordea.no/Privat/Kort+og+betali...kort/400624.htm http://www.nordea.no/Privat/Lån+og+kreditt...ort/775312.html Lenke til kommentar
mfb Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 har studentkort? tror det er det ja Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det kan være forskjellig med hva slags avtaler du har med banken også.. med ett studentkort vil jeg regne med at du har en kreditt på 2500-5000 kroner.. Du kan jo se selv i minibanken.. Der står det f.eks. "disponibelt på konto: 5010,00 " Da har du 5000 i kreditt, som du kan trekke over.. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 så hvis jeg har 10 kr på konto, og det står i minibanken, disponibelt på konto: 10010 kr så betyr det at jeg kan ta ut 10000kr i kreditt? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 så hvis jeg har 10 kr på konto, og det står i minibanken, disponibelt på konto: 10010 kr så betyr det at jeg kan ta ut 10000kr i kreditt? Ja, det stemmer! Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Før du bruker det noe særlig bør du sjekke om det regnes som overtrekk. Hvis det gjør det er renten ekstremt høy, og regnes fra første dag. I såfall er det billigere med et vanlig kredittkort. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 var i minibank. har 11 kr på kortet, og prøvde å ta ut, men det kom ikke dekning for uttak, fikk ikke tastet inn engang hvor mye jeg ville ha ut. sto: disponibelt på kortet: 9 900 kr da får jeg vel ikke tatt ut da. stod også: disponibelt på konto: 11 kr Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Du får ikke tatt ut cash men du får betalt på butikken. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 kan jeg da f.eks kjøpe noe til 10 kr og så ta ut 1000 kr ved siden av da? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg tror egentlig ikke det skal virke uansett, men det er mulig det gjør det likevel, ihvertfall hvis terminalen er offline. Den letteste måten å finne det ut på er nok å prøve, men dette vil temmelig sikkert bli regnet som overtrekk. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) kan jeg da f.eks kjøpe noe til 10 kr og så ta ut 1000 kr ved siden av da? Dette går kun om man bruker Visa-delen på kortet. Vanligvis bruker du kun Bankaxept i Norge, og ikke Visa (med noen unntak). Nordea har i utgangspunktet ingen kreditt på disse kortene. Dette må du i såfall ordne som en kontokreditt, evt få deg ett mastercard. Evt. bruk utover saldo regnes som overtrekk. Endret 26. november 2007 av learntofly Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Disponibelt på kortet Denne grensen virker uavhengig av hvor mye penger du har. Denne er en sikkerhetsgrense som er satt for å begrense misbruk, og er utelukkende en grense for hvor mye du får ta ut innen en gitt tidsperiode. Den settes default til 9900 per 7 dager, men kan endres ved at man bestiller nytt kort. Det tallet som vi alle liker at er kjempestort er det som heter "disponibelt på konto". Det er alle pengene du har + alle pengene du har på kontokreditten = alle pengene du kan svi av på Bugg og Twist. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er alle pengene du har + alle pengene du har på kontokreditten = alle pengene du kan svi av på Bugg og Twist. Det blir vel helst Bugg i hans tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå