Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor mye i minus på Visa?

mfb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være forskjellig med hva slags avtaler du har med banken også.. med ett studentkort vil jeg regne med at du har en kreditt på 2500-5000 kroner..

Du kan jo se selv i minibanken.. Der står det f.eks. "disponibelt på konto: 5010,00 "

Da har du 5000 i kreditt, som du kan trekke over..

Lenke til kommentar

var i minibank. har 11 kr på kortet, og prøvde å ta ut, men det kom ikke dekning for uttak, fikk ikke tastet inn engang hvor mye jeg ville ha ut.

sto: disponibelt på kortet: 9 900 kr

da får jeg vel ikke tatt ut da. stod også: disponibelt på konto: 11 kr

Lenke til kommentar
kan jeg da f.eks kjøpe noe til 10 kr og så ta ut 1000 kr ved siden av da?

Dette går kun om man bruker Visa-delen på kortet. Vanligvis bruker du kun Bankaxept i Norge, og ikke Visa (med noen unntak). Nordea har i utgangspunktet ingen kreditt på disse kortene. Dette må du i såfall ordne som en kontokreditt, evt få deg ett mastercard. Evt. bruk utover saldo regnes som overtrekk.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
Disponibelt på kortet
Denne grensen virker uavhengig av hvor mye penger du har. Denne er en sikkerhetsgrense som er satt for å begrense misbruk, og er utelukkende en grense for hvor mye du får ta ut innen en gitt tidsperiode. Den settes default til 9900 per 7 dager, men kan endres ved at man bestiller nytt kort.

Det tallet som vi alle liker at er kjempestort er det som heter "disponibelt på konto". Det er alle pengene du har + alle pengene du har på kontokreditten = alle pengene du kan svi av på Bugg og Twist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...