petro_vitallini Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hei alle sammen. Pcen min ble ustabil for en uke siden ca. Den var litt lunefull tidligere, men stort sett ikke noe jeg ikke kunne leve med. Nå klarer den ikke kjøre 3dmark, spill(noen verre enn andre. Derfor jeg ikke har lagt merke til det før nå tror jeg) og andre prosessor-tunge programmer. Jeg får krasj som tar meg til desktoppen, men hyppigere nå den siste uken går den rett i boot. Jeg har oppdatert bios og drivere, men det har ikke hjulpet. Etter at jeg oppgraderte biosen satte jeg den til default noe som innebar at fsb ble satt til 100Mhz i bios(x2 tror jeg vis jeg har forstått det rett). Dette tok prosessoren ned fra 1733 til 1293 mhz. På denne settingen fungerer pc`en nydelig bortsett fra at jeg mangler endel Mhz. Har utelukket cpu-temp da den ikke varier mye (Asus probe viste: 40 C ved 1293 mhz og 44 C ved 1733 Mhz). Tenkte så at det kunne være strømforsyningen og sjekket den jeg har på nettet. Leste der at den var godkjent for athlon xp opp til xp2000+. Jeg ganske sikker på at dette er problemet mitt. Vet jeg skulle sjekket dette før jeg oppgradert, men jeg har aldri gitt strømforsyningen noen særlig tanke. Det jeg lurer på er om det kan være andre ting som skaper problemet?Har ikke så mye penger for tiden og tenkte jeg bare skulle spørre her før jeg eventuellt kjøper meg en ny strømforsyning. Dersom noen har noen anbefallinger til gode strømforsyninger som det går å vokse litt i så kom gjerne med dem. Pcen min: Asus A7N8X Deluxe. Latest bios 1002 and latest Nforce2 drivers 2 X TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus GlacialTech CPU-fan Socket A/370/FCPGA Asus V8460 GeForce4 Ti4600 128MB DDR. Detonator 41.09 Power supply: chieftec hpc-340-201 340w max load. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Mener du at det er kabinettet som skal oppgraderes heller skal du kjøpe ei ny strømforsyning i kabinnetet? Lenke til kommentar
petro_vitallini Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Ny strømforsyning. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Satt og surfa litt på strømforsyninger på microplex. Lepont-forsyningen der så ut til å være både rimelige og greie. Tror du finner strømforsyninger på de fleste store webshopper rundt omkring. Finn bare ut hvor mange watt den skal være på og så bestiller du den som virker grei nok til prisen. 300 watt er vel å regne som et minimum i dag... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Ny strømforsyning. Jeg tror jeg har det samme problemet plutselig når jeg spiller slutter spillet og jeg havner på skrivebordet! Jeg har AMD athlon xp 2400+ og 360w strømforsyning!! 512ddr pc3200 Asus A7V8X viakt400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå