Exentler Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) nå har jeg funnet ut at min Samsung 500GB går ujevt. er dette farlig? har gått en stund nå , men har trudd det var en vifte så ha utsatt til idag med å finne delen. skal få returnert den snarest. hvordan bør jeg gjøre dette ? formatere HDD et par ganger før jeg sender den inn så det ikke får vite hva som var på den ? Endret 25. november 2007 av Exentler Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 nå har jeg funnet ut at min Samsung 500GB går ujevt. er dette farlig? har gått en stund nå , men har trudd det var en vifte så ha utsatt til idag med å finne delen. skal få returnert den snarest. hvordan bør jeg gjøre dette ? formatere HDD et par ganger før jeg sender den inn så det ikke får vite hva som var på den ? Hva mener du med at den går ujevnt? krasjer den,fryser den seg? eller hva? forklar litt bedre problemet med den så det er lettere å se hva det kan være Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) den spinner ujavnt. hvis du tenker deg en pendel svinger veritkalt. når den når toppen stopper den nesten for den tipper over å skyter fart igjen. den går på en måte slik bare den ikke stopper helt da. den øker turtall også senker den turtallet. Endret 26. november 2007 av Exentler Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 En harddisk skal vel spinne ujevnt? Det er jo et lesehodet som går frem og tilbake når den leser data. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 En harddisk skal vel spinne ujevnt? Det er jo et lesehodet som går frem og tilbake når den leser data.Nei, harddisken skal ha fast omdreiningstall - om det er det som er feilen da, men det vites jo ikke. Det er cd-rom som endrer turtall etter plassering av lesehode - i alle fall i gamle dager(), usikker på om det gjelder modeller av nyere dato. Lenke til kommentar
enl Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hvis harddisken har ujevn RPM, kan det tyde på problemer med spindelmotor. Man bør med andre ord ta backup og få byttet disken. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 ja skal ordne det, men holder det med å formatere det to ganger for at de ikke skal se hva som var på den ? Lenke til kommentar
dfendr Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Prøv Dban eller eraser du. 3 pass US DoD burde være mer enn nok. Bare husk å ikke bruke autonuke (Dban) hvis du har flere disker i maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå