Digitize Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Valget falt på et P5E som toppes med en E6850 og herlige 4 gig Crucial DDR2 BallistiX PC8500. Helgen er nok redda - rai, rai. Er det da dette kortet du sikter til ? Jeg er veldig spent på å høre fra deg om stabiliteten når du nå skal kjøre 4GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500, jeg vurderer eksakt samme oppsett bortsett fra en Q6600 cpu istedet (med Vista 32-bit). Et annet spørsmål; Kjører P5E og Maximum kortene samme bios ? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Et annet spørsmål; Kjører P5E og Maximum kortene samme bios ? Det tror jeg ganske sikkert, men jeg vet at p5e har litt ferre spenningsregulatorer, som er en ulempe i forhold til hard klokking... Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Er det da dette kortet du sikter til ?Jeg er veldig spent på å høre fra deg om stabiliteten når du nå skal kjøre 4GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500, jeg vurderer eksakt samme oppsett bortsett fra en Q6600 cpu istedet (med Vista 32-bit). The very same. Status quo er at all innmaten har kommet fra Komplett, mens kabinettet har posten funnet det for godt å gi en ferie på omsorteringsterminalen. Så her sitter jeg med den ferdigmonterte kraftpakken uten en boks å plassere den i. Tålmodighet er en dyd i manko på akkurat nå. Skal poste en stabilitetsrapport så snart det er på plass om en dag eller to. Noen forslag til egnet testaplikasjon? EDIT: Stavefeil Endret 3. desember 2007 av ivarw Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er det da dette kortet du sikter til ?Jeg er veldig spent på å høre fra deg om stabiliteten når du nå skal kjøre 4GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500, jeg vurderer eksakt samme oppsett bortsett fra en Q6600 cpu istedet (med Vista 32-bit). The very same. Status quo er at all innmaten har kommet fra Komplett, mens kabinettet har posten funnet det for godt å gi en ferie på omsorteringsterminalen. Så her sitter jeg med den ferdigmonterte kraftpakken uten en boks å plassere den i. Tålmodighet er en dyd i manko på akkurat nå. Skal poste en stabilitetsrapport så snart det er på plass om en dag eller to. Noen forslag til egnet testaplikasjon? EDIT: Stavefeil Er kjempespent på å høre hvordan dette kommer til å gå. Du bør vel teste litt spill og generel bruk, samt applikasjoner som feks. 3Dmark og PCmark ? Lykke til ! Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Er kjempespent på å høre hvordan dette kommer til å gå. Du bør vel teste litt spill og generel bruk, samt applikasjoner som feks. 3Dmark og PCmark ? Lykke til ! Har omsider fått skrudd den sammen i et Antec P182-kabinett og en Mist 600W modulær PSU. Forøvrig består systemet av: - Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz - 4x1 GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 - XFX GeForce 8800GTS 600M 640MB XT GDDR3, PCI-Express Plattformen er Win Vista x64. Installasjon og oppsett har så langt gått smertefritt. Har kjørt Microsofts minnetest fra boot og en omgang med to parallellkjørende memtester i Windows Vista, foreløpig helt strøkent . Planene de neste par dagene er PCMark og 3DMark samt litt tortur i Crysis og COD4. Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har omsider fått skrudd den sammen i et Antec P182-kabinett og en Mist 600W modulær PSU. Forøvrig består systemet av:- Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz - 4x1 GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 - XFX GeForce 8800GTS 600M 640MB XT GDDR3, PCI-Express Plattformen er Win Vista x64. Installasjon og oppsett har så langt gått smertefritt. Har kjørt Microsofts minnetest fra boot og en omgang med to parallellkjørende memtester i Windows Vista, foreløpig helt strøkent . Planene de neste par dagene er PCMark og 3DMark samt litt tortur i Crysis og COD4. Du får oppdatere oss etter at du har "torturerert" maskinen din litt. Gjerne med litt info om hvilken bios du kjører mest stabil på. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Du får oppdatere oss etter at du har "torturerert" maskinen din litt. Gjerne med litt info om hvilken bios du kjører mest stabil på. Vet ikke helt hvor det er hentet fra at Ballistix ramen ikke skulle kjøre stabilt på ASUS P5E og X38-chipsetet. Med et oppsett på 4x1 Gb er systemet dønnstabilt i gjentatte kjøringer av 3DMark, Memtest, COD4 og Crysis. Kortet ble levert med biosversjon 0107 datert 11.9.07. Har ikke sett noen grunn til å endre på denne. Så konklusjonen basert på mine erfaringer er at dette er en helt safe kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå