Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med gigabit på bærbar (Hp 6715b)

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med gigbit server - router og bærbar. Problemet er at nettverket vil ikke utnytte situasjonen.

I første omgang hadde serveren en driver som bare lot den kjøre til 100 mbps, men etter oppdatering er den på 1 gbps nå.

Routeren er optimalisert, men nå ser jeg at vista 64 bit business ikke liker gbps, driveren vil ikke gå høyere enn 100 mb half/full. Nettverksstatus viser tilgangen som 1 gbps, men virker ikke som maskinen greier å utnytte dette.

Hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du sp37093.exe (version 1.00B) som driver?

Ellers kan du også bruke Everest, Sandra eller lignende å finne ut modellnummeret på nettverkskortet. Etter å ha funnet det kan du sjekke http://www.broadcom.com/support/ethernet_n...loaddrivers.php

Det er Broadcom som står for både det trådløse kortet og ethernetkortet i den modellen ;)

Japp, bruker den, intet resultat, får enda ikke muligheten for 1 gbps. Har funnet ut at det er 5787 modellen, og har vært hos broadcom for å hente driver, men vista vil ikke akseptere den.

Enhetsbehandling - ethernet kort - avinstaller driver (men så legger den automatisk inn den den vil ha) så jeg er stuck med den fra april i år. Prøvde med 1.00B oppdatering, men det gjorde ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Problemer med dette er ikke ukjent på Vista. Mitt nforce4-kort har en kontroller som ikke vil gi gbit, men heldigvis har hovedkortet også en marvell kontroller som fungerer fint.

Du kan håpe på at det kommer en skikkelig driver, eller kaste Vista.. Siden du har laptop så er det jo ikke noe særlig godt alternativ å kjøpe et annet kort..

Lenke til kommentar
Problemer med dette er ikke ukjent på Vista. Mitt nforce4-kort har en kontroller som ikke vil gi gbit, men heldigvis har hovedkortet også en marvell kontroller som fungerer fint.

Du kan håpe på at det kommer en skikkelig driver, eller kaste Vista.. Siden du har laptop så er det jo ikke noe særlig godt alternativ å kjøpe et annet kort..

Hvis ikke 2. hånds support kan hjelpe, så får netshop klagen. Mistenker at admin dir. er noe lei meg, men jeg er en sta ***skap, så gir meg ikke :)

Lenke til kommentar

Dette løser vel bare problemet dersom cat5(e) kabelen du bruker har en feil. Med andre ord, hvis samme hardware klarer seg fint på gigabit med noe annet enn Vista så er det neppe kabelen som er problemet.

Kunne du for moro skyld prøvd å starte opp maskinen med f.eks. en Ubuntu-CD og se hvilken hastighet du får? Å kjøre fra en LiveCD kan nok hemme ytelsen og ikke gi noe entydig resultat, men dersom det skulle yte bedre enn Vista så er det jo en klar indikasjon på at det er Vista-driveren/innstillinger som ikke holder mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...