Gå til innhold

Angående installasjon av VIA 4-in-1 drivere

tomcse

Anbefalte innlegg

Jeg har til enhver tid installert nyeste 4-in-1 pakker på mine VIA-hovedkort opp gjennom tidene. Men.... Jeg lurer på om jeg virkelig får oppgradert driverne når jeg kjører setup på disse. Når maskinen rebootes etter installasjon, får jeg ingen meldinger om at ny maskinvare er funnet, og at nye drivere installeres. Er det normalt? Er nemlig i tvil når jeg går inn i systeminformasjon og ser at driverdateringen på hovedkortkomponentene er av samme dato som FØR jeg installerte. Er det normalt? Med andre ord: Er det oppgradert noe som helst av chipsett-komponentene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å installer driverene manuelt? De funker iallefall for meg....

Kaptein_S

Manuelt ja, vil det si at jeg klikker på egenskaper for hver VIA-komponent i "Device Manager" og oppdaterer de derfra?

Forresten har jeg merket av for "varsle svar" på denne tråden, men har ikke fått en eneste mail om svar. Vet det er flere som sliter med det, merkelig... :-?

Lenke til kommentar
Det heter via hyperion nå...

Hyperion er nå for KT400 chipsets da, de andre bruker fremdeles "standard" 4 In 1

Hva sier du? Jeg har KT333 og jeg har aldri hørt noe om at Hyperion-pakken kun er for KT400, det føler jeg meg meget sikker på.

Anyway, har nå prøvd to måter å installere Hyperion på, ene var at jeg gikk inn i hver VIA-komponent og valgte Oppdater driver, og henviste til filene fra Hyperion-zip'en. Gikk såre greit det, fikk beskjed om reboot, og rebootet. Men... ingen drivere var endret! Samme lusne datering fra sommeren 2001!

Metode 2: Jeg begynte å få litt mer harme i sinnet :evil: , og lot delete-tasten gjøre jobben med alle VIA-drivere i Device Manageren. Når alle disse var slettet, rebootet jeg. Når WinXP var oppe igjen, så jeg frem til å kunne henvise til Hyperion-filene når beskjedene om "Found new Hardware" kom. Men nei.... sukk. Driverne ble lagt inn igjen automatisk, og det var ikke akkurat noe annet enn de antikke driverne fra 2001 som ble lagt inn. Jeg fikk ikke gjøre noe som helst, måtte bare pent se på at prosessen gikk unna i en fei.

Så jeg står like langt, umulig å få oppgradert Chipsett-driverne :-?

Men dette med at Hyperion kun er for KT400-kort, kan det virkelig stemme??

Lenke til kommentar

WinXP har støtte for VIA's IDE-kontrollere og slik ... skal ikke være behov for å legge inn så mye 4-in-1 (ol. ) på WinXp nei ...

BTW : cluet med 4-in-1 er å spare på den forrige install-fila. Kjører du den på nytt, kan du velge Uninstall, Reboot, kjør den NYE installe'n og vips har man nyeste 4-in-1 ;)

Lenke til kommentar

Installerte siste 4-in-1 fra VIA og nå detter jeg ut av 3DMark nesten med

en gang :(

Prøvde derfor med andre 4-in-1, men med samme resultat.

Maskinen har fungert fint frem til dette, bruker NVidia 40.72.

Installerte 41.09 men det funker heller ikke.

Detter ut av BF 1942 også..

Bios er flashet og alle andre programmer funker bortsett fra spill

og 3DMark.

Noen med samme hovedkort: Abit KT7A v1.3 bios 9r som vet hvilke av

dagens drivere som er optimale for kortet? Linker?

Kortet er ikke akurat nytt, men jeg vil tyne det lengst mulig.

Håper på noen gode tips, litt småfrustrert nå..

Lite lysten på å formatere.

John

_____

W2K, XP2100+, Gainward GeForce 4 Ti4600, 768Mb sdram, 80Gb WD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...