Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

trenger hjelp med og anylisere problem psu/skjermkort


Anbefalte innlegg

hei ,, jeg har et antec p190 , med en neo power 550w og en neo 650w ,, den på 650 driver hk , skjermkort ,,

 

 

det som er problemet som jeg tror at 12v railen på 19 amp ikke er kraftig nok til og drive mitt 1950pro kort , pga min gamle psu ( tagan easycon 480) kunne jeg sette på 12v rails combined, men jeg ser ikke noe måte jeg kan gjøre dette på min nye neo power,,

 

PC-en booter en gang i bland, og nå nettopp kom det opp en "skjermkort bios bildet som post:S )

 

PC-en klarer og boote opp med 1 gig brikke i,, 1 ut av 10 ganger ,, hver gang må jeg cleare cmos ,,

 

trenger Hjelp ! Peter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

greia er at jeg fikk antec p190 meget billig,, billigere enn p182 så hvorfor ikke ,,

 

greie er at ,, det jeg tror at den kjører skjemkortet på den ene 12v railen ,, som resulterer i 19 a på railen,,

 

spørsmålet er dettte nok ?

 

for før fikke jeg ikke til og botoe med tilgere psu ,, den var på 2-20amp 12v rail.. fikk ikke bootet før jeg satt dem som combiend ,,

 

greia er at jegi kke finner noen måte og gjøre dette på antec neo 650w!!

 

får jo en error post fra skjermkortet ved boot ,, så det er jo noe med skjermkortet

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

vel noe feil er det tydeligvis, men det er ikke helt lett å finne den uten å teste delene separat i en annen maskin.

 

men jeg står fast ved meninga om at en god 450 watter er nok til å dra det oppsettet der.

 

jeg har nemlig bygd en pc med Q6600 og 8800gts, 2 disker og 4gb ram med en corsair 450watter og alt funker fett.

 

om jeg skal tippe så tror jeg at det er noe som bugger booten. gåen ram kan skape problemer. et ødelagt skjermkort kan også fint kape slike problemer. det samme gjelder for cpu, harddisk og hovedkort også egentlig.

 

du bør demontere hele maskina og teste delene hver for seg om mulig.

Lenke til kommentar

det som er greie er at jeg får bootet 1 ut av 10 ganger , nå får jeg bare bootet med 1*1gig ram,

 

den poster av og til, skjermkortet funker jo ,, la inn nyeste biosen,, den er bare ikke i noe godt mood viss du skjønner ,, skal teste med min tagan easycon 480w snart , den har dratt dette oppsettet i 6 månder uten en eneste bug,

Lenke til kommentar

den tanken har falt meg in ? men tror du det kan være så enkelt? i så fall bærer det rett ned på clas ohlson og kjøper et cr2032

 

 

update : har testa med nytt cmos batterie , ingen nytte ,, PC-en booter opp , men ikke noe post, den biiper ikke noe heller ,,

 

PC-en frøys også under flashing av skjermkortet i stad når jeg fikk en post ,, men nå skjer det ingen ting ,

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Min gamle "hund" av en antec 550w truepower drar lett overklokka quad [email protected]. 8800gtx, 5 disker, vannkjøling og flere 12cm vifter, x-fi kort pluss viftestyring. Den dro også quad 7950gx2. Så her er det noe annet som skaper problemet vil jeg tro. Om det hjelper å kjøre med en ram brikke så er det kanskje feil med den andre rambrikken din. Det enkle er ofte det rett når det skal feilsøkes. Strip PC-en ned i smådeler, og test kun med minimum antall deler. Feks, hk, 1rambrikke og cpu og skjermkort. Test gjerne delene i en annen pc om mulig. For å kunne levere over 500w så må psuen ha flere 12v railer om den følger de siste atx standarder. For å kunne dra watt fra flere railer så bruker du bare en splitter som deler inntak til skjermkort.

Lenke til kommentar

[greia er at rammen funker ,, for den har jo posta en gang i blant , har skejkka med 4 ram brikker ,, nå poster den ikke eller booter , alt bare starter vifter snurrer etc ,, har satt i nytt cmos batteri,,

 

den er ikke helt glad! :(

 

tror jeg får sende hk og skjermkort inn, for og skejkke feil ! :p har ikke noen andre deler og teste med ,, er det eneste intel hk jeg har ! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...