Gå til innhold

Hvordan Formatere harddisk...?

N1ko

Anbefalte innlegg

Jeg har eksremt mye dritt og virus på hardisken min. Det er den eneste hardisken jeg har ikke tilgang til å formatere den på noen andre måter enn via MIN pc. Jeg har den windows CD-en som funker på PC-en min.

Jeg har prøvd å innstallere windows 2 ganger får å se om hardisken blir sletta, men det blir den ikke! Hva skal jeg gjøre får å få sletta allt på hardisken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må boote Windows CD-en, så under installasjonen sletter du partisjonen(e) for så å opprette en ny, rå partisjon. Du booter CDen ved å sette den i under oppstart av PC-en. PC-en vil da kjenne igjen CDen som bootable, og du får valget om du vil starte opp datamaskinen via dataene på CDen...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Du må boote Windows CD-en, så under installasjonen sletter du partisjonen(e) for så å opprette en ny, rå partisjon :)

Det var det vinduet der det står partisjon jeg leita etter, men det kom ikke fram noen! Det eneste som var i sånn "DÅRLIG" kvalitet på skjermen var om jeg ville innstallere windows på nytt, eller om jeg ville reparere den jeg hadde fra før av. Jeg skjønenr ikke hvorfår det ikek kom opp. Hva er galt?

Lenke til kommentar
Du fikk ikke opp dette med andre ord?

NEI. Når under innstallasjonen skal dette komme opp?

Hm, merkelig. Kan du beskrive alle skjermene du går igjennom fra du booter CD-en?

Det er litt vanskelig, fordi jeg sitter på den PC-en jeg skal innstallere på , men jeg skal gjøre det. Må jeg BOOTE CD-en , eller kan jeg gjøre det ved å putte CD-en i mens jeg er på PC-en?

Lenke til kommentar
Du fikk ikke opp dette med andre ord?

NEI. Når under innstallasjonen skal dette komme opp?

Hm, merkelig. Kan du beskrive alle skjermene du går igjennom fra du booter CD-en?

Det er litt vanskelig, fordi jeg sitter på den PC-en jeg skal innstallere på , men jeg skal gjøre det. Må jeg BOOTE CD-en , eller kan jeg gjøre det ved å putte CD-en i mens jeg er på PC-en?

Du må boote, det er KUN(!) da du får et alternativ om å formatere eller slette partisjonen :)

Lenke til kommentar

Jeg har bootet en gang og innstallert en gang ved å putte CD-en i PC-en.

Når jeg boota kom disse VALGENE opp:

1. Trykk en tast får å starte opp via cd. Her trykka jeg.

2.Trykk F6 får å innstallere tredjepart ..... pluss lit mer fordi jeg ikek rakk å skrive ned allt. her Trykka jeg IKKE F6 og etter ca 5 sek. begynte det å stå vent litt...

3. Nå etter dette kom det opp en liste over de windowsene som allerede var installert. Så kunen jeg velge. Reparere eller installere. Jeg tok innstallere. ( Jeg hadde ingen mulighet til å slette windowsen som var på den lista. det avr bare tre knapper som kunne trykeks på og det var r-reparer enter-innstallere og F3 avslutte.

Så kom det opp noe annet der jeg kun kunne velge innstallere eller avslutte. jeg tok avslutte fordi jeg var ganske sikekr på at dette var det SISTE vinduet før den begynte å innstallere.

Skulle jeg trykka F6 på punkt 2.?

Dte kan hende jeg ikke skrev alle vinduene , men skrev ned Valgene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...