Snipper Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Skal flytte og får da mindre plass til mine leketøy. Trenger tips til kjøp eller en annen løsning. Har i dag en stasjonær som kjører XP, en stasjonær som kjører server 2003, en bærbar som kjører ubuntu og en bærbar som kjører xp(denne har en docking stasjon). Får plass til et sett tastatur og mus og 1 til 2 skjermer. Ingen av stasjonære har skjermkort med to utganger, men dockingstasjonen(hp) har både vga av dvi. En løsning da er å koble to skjermer til dockingstasjonen og da bruke bærbare(xp) fast og bruke remote desktop til de to stasjonære. siste ubuntu bærbare for leve sitt eget liv. Andre løsninga som jeg har tenkt på er å kjøpe en svitsj(KVM) der jeg kobler til alle kabler(mus, tastatur og skjerm) fra de to stasjonære og de to bærbare, men hvordan vil det bli med to skjermer da? Andre løsninger? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 kan nå bruke vnc/NX/X11 på ubuntu laptopen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå