Gå til innhold

Er jeg en form for synsk?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg kanskje kan være en form for synsk, men vet ikke helt om jeg er det eller om det faller meg naturlig inn.

La meg ta noen eksempler:

- Jeg LESER folk så sykt lett. Jeg ser hva de prøver å oppnå med en setning, med måten de gjør noe på eller om dem rett og slett ikke gjør på noen ting. Det er ufattelig vanskelig å forklare, men det er vel det nærmeste jeg kommer.

Jeg ser altså om dem lyver eller snakker sant også - noe som sikkert de fleste kan.

- Jeg drømmer ofte LENGE før ting skjer som f.eks en episode jeg drømmte hvor vi satt på et fly og lillebroren min hylskrek om at han ville av, mens flyet ristet mye og jeg var drit redd! Så våknet jeg.

Dette var vel så tidlig som i Februar, og hendelsen gjentok seg IRL inni slutten av Juni - vi var på vei med fly til Spania.

.. Dette er da to eksempler. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å lese folk er en egenskap alle har, noen i større grad.

Et påbegynt argument i en diskusjon trenger neppe å fullføres, da den andre part sikkert skjønner tegninga utifra tidligere erfaring og tonefall.

Ser at det kan minne om å være synsk, men jeg vi påstå at den eneste som eier et snev av synskhet må være dama på TV-Norges Mess TV.

"Du vil møte en spennende person i dag" ;)

Endret av whom
Lenke til kommentar

Det første eksempelet så er det nok fordi du er kjent med folkene, og du bare følger med på dem. Jeg ser også om folk lyver på hvordan de oppfører seg, gjelder bare å følge med.

Mange pleier å drømme ting som senere blir sant, det kan være utrolig mange grunner til at de drømte det de drømte, for så å oppleve det. Hvis du for eksempel har en erfaring med at broren din skriker mye så kom nok dette i drømmen, og det er heller ikke usannsynlig at det ville skje i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror det er en god grunn til at ingen har klart å vinne 1 million dollar av James Randi. Tror du at du er synsk, anbefaler jeg å kontakte ham for å gjøre lommeboken litt tykkere. Tro meg, mange har forsøkt. Søk på YouTube etter James Randi, så lover jeg at du får se mye morsomt. Han er kanskje spesielt kjent for å ha avslørt Uri Gellers "paranormale" evner.

Her kan du vinne 1 million dollar. Lykke til!

Lenke til kommentar
Vel, jeg tror det er en god grunn til at ingen har klart å vinne 1 million dollar av James Randi. Tror du at du er synsk, anbefaler jeg å kontakte ham for å gjøre lommeboken litt tykkere. Tro meg, mange har forsøkt. Søk på YouTube etter James Randi, så lover jeg at du får se mye morsomt. Han er kanskje spesielt kjent for å ha avslørt Uri Gellers "paranormale" evner.

Her kan du vinne 1 million dollar. Lykke til!

Skulle være en smal sak å bevise ja. Men det "virker" kanskje ikke når du sier det først??

:D

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om jeg kanskje kan være en form for synsk, men vet ikke helt om jeg er det eller om det faller meg naturlig inn.

La meg ta noen eksempler:

- Jeg LESER folk så sykt lett. Jeg ser hva de prøver å oppnå med en setning, med måten de gjør noe på eller om dem rett og slett ikke gjør på noen ting. Det er ufattelig vanskelig å forklare, men det er vel det nærmeste jeg kommer.

Jeg ser altså om dem lyver eller snakker sant også - noe som sikkert de fleste kan.

- Jeg drømmer ofte LENGE før ting skjer som f.eks en episode jeg drømmte hvor vi satt på et fly og lillebroren min hylskrek om at han ville av, mens flyet ristet mye og jeg var drit redd! Så våknet jeg.

Dette var vel så tidlig som i Februar, og hendelsen gjentok seg IRL inni slutten av Juni - vi var på vei med fly til Spania.

.. Dette er da to eksempler.

Jeg har også opplevd at jeg leser folk, og dermed på forhånd innser hva de skal si eller gjøre. Det kommer nok av at noen er fryktelig forutsigbare eller logisk tankegang får deg til å skjønne hva "det neste i rekka" skal være.

Drømmen som blir virkelige må bare skje en eller annen gang. Du har 365 drømmer (de fleste forskjellige) hvert år og i løpet av framtiden er det sannsynlig at det skjer noe liknende som i drømmen din.

Selv har jeg opplevd at en av mine drømmer kan tolkes slik; natt til den 26 desember 2004, drømte jeg at jeg ble tatt av en flodbølge. I dagene som fulgte, fikk jeg en litt creepy følelse, men velger å tro slikt er tilfeldigheter fordi de skjer så sjeldent.

Endret av Pytagoras
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om jeg kanskje kan være en form for synsk

Nei. Noe slikt finnes ikke.

Jeg drømmer ofte LENGE før ting skjer som f.eks en episode jeg drømmte hvor vi satt på et fly og lillebroren min hylskrek om at han ville av, mens flyet ristet mye og jeg var drit redd! Så våknet jeg.

Hvor uvanlig er det at småbarn griner på fly? Hvor uvanlig er turbulens på fly?

Lenke til kommentar

Så ikke bare meg som husker drømmer i lang tid altså?

Jeg drømte da jeg var 8 år at bestefar døde. Han døde da jeg var 17, er jeg synsk?

Eller er det noe med at vi kobler opplevelser til tidligere opplevelser og knytter de opp mot hverandre og lager en unaturlig forklaring på det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du vurdert en karriere innen live poker?

.. Dette er da to eksempler. :p

Jeg drømte en gang at jeg spiste en kalkulator. Dagen etter fant jeg frem en kalkulator, en liter juice og litt majones og begynte å høgge innpå. Tror du jeg er synsk?

Eller vil jeg anbefale deg å teste ut Marthas engleskole.

Lenke til kommentar

Det at du drømmer noe og at det skjer senere betyr nok ikke at du der synsk. Tilnærmet alle mennesker har opptil flere drømmer per natt, og det hver eneste natt. De fleste drømmer husker man ikke, men det har ikke noe å si for poenget mitt. Tenk deg hvor mange tusen drømmer du har drømt gjennom livet ditt (også de du ikke husker). En tiåring har jo drømt sikkert nærmere 10 000 drømmer. At en av dem "går i oppfyllelse" er ikke mer enn en tilfeldighet, og 9999 av de 10 000 har jo ikke gått i oppfyllelse.

Videre har man gjerne en tendens til kun å sammenligne de delene av drømmen, og det som skjer i det virkelige liv, som stemmer overens. De delene som ikke stemmer "glemmer" man. I drømmen din kan man jo for eksempel se på om følgende ting stemmer:

Hvilken årstid/dato flyreisen finner sted.

Hvor mange og hvilke passasjerer som er på flyet.

Hva slags fly.

Hvilke klær, etc.

:)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Kan du gi meg et bevis på at det IKKE finnes?

Alle forsøk på å bevise det har feilet fullstendig. Det er til og med en premie på 1 million dollar for den som klarer å bevise noe slikt.

Lenke til kommentar

Alle forsøk på å bevise det har feilet fullstendig. Det er til og med en premie på 1 million dollar for den som klarer å bevise noe slikt.

Det er fortsatt ikke et reelt bevis på at det IKKE finnes :)

For alt vi vet, kan det der være ganske så fysisk mulig, bare det at mennesket ikke fatter at det går an ennå.

Jeg skal ikke gidde å greie ut om at mennesket trodde jorda var flat før, men det beskriver godt hvor blankt man kan nekte for ting som en del år senere, er helt naturlig.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke et reelt bevis på at det IKKE finnes :)

For alt vi vet, kan det der være ganske så fysisk mulig, bare det at mennesket ikke fatter at det går an ennå.

Jeg skal ikke gidde å greie ut om at mennesket trodde jorda var flat før, men det beskriver godt hvor blankt man kan nekte for ting som en del år senere, er helt naturlig.

Det er forskjell på geologi og nevrobiologi ;)

Det at en ikke kan bevise 100% at noe ikke eksisterer er ikke ensbetydende med at det er et 50%-50% forhold mellom eksistens og ikke-eksistens.

Sannsynligheten for at dette er fysisk mulig er så godt som ikke-eksisterende i praksis, det er kun teoretiske betraktninger om det faktum at ingenting kan bevises 100% som gjør at en ikke kan si at dette er absolut tilbakevist. Ingenting i seriøs forskning tilsier at en kan forvente resultater i retning av synskhet, tankelesing eller annet. Det er overtoisk woo og vil alltid være det ;)

Lenke til kommentar

Hørt om de "magnetiske menneskene"?

Folk sier f.eks. at det er bullshit, og "fake". Jeg kjente selv en som kunne feste binderser og andre små metallting til kroppen, og det var relativt ekte.

Det jeg mener, er at det er så mye som vi ikke har oppdaget ennå, som vi blankt nekter for at er mulig. Ville autister som har "fotosyn", blitt tatt seriøst av forskere for et par hundre år siden?

Jeg kan f.eks. sette et spørsmålstegn ved din eksistens. Hva om du egentlig bare er ei datamaskin programert til å svare meg?

Sannsynligheten er forsvinnende liten, men den er der.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Folk sier f.eks. at det er bullshit, og "fake". Jeg kjente selv en som kunne feste binderser og andre små metallting til kroppen, og det var relativt ekte.

Det jeg mener, er at det er så mye som vi ikke har oppdaget ennå, som vi blankt nekter for at er mulig. Ville autister som har "fotosyn", blitt tatt seriøst av forskere for et par hundre år siden?

Jeg kan f.eks. sette et spørsmålstegn ved din eksistens. Hva om du egentlig bare er ei datamaskin programert til å svare meg?

Anekdotiske bevis er kun latterlige. Få det på film og send en søknad til www.randi.org ;)

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er bevis for at det eksisterer, eksisterer det ikke. Du kan tro på det, men det eksisterer like lite som før inntil det har blitt bevist ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...