Gå til innhold

"Kan ikke kommunisere med Primær DNS-Server"


Anbefalte innlegg

Internet lever sitt eget liv, noen ganger virker det noen ganger ikke! Når det ikke virker kommer "Kan ikke kommunisere med Primær DNS-Server" Så har jeg problemer med Playstation Network på playstation3! Playstation network har utløpt! Jeg er ingen data gutt så vet ikke en gang hva DNS er! Hva kan jeg gjøre for å fikse det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Internet lever sitt eget liv, noen ganger virker det noen ganger ikke! Når det ikke virker kommer "Kan ikke kommunisere med Primær DNS-Server" Så har jeg problemer med Playstation Network på playstation3! Playstation network har utløpt! Jeg er ingen data gutt så vet ikke en gang hva DNS er! Hva kan jeg gjøre for å fikse det??

 

 

Det at du får en slik feilmelding betyr (veldig ofte) rett og slett at du ikke har noen internettforbindelse.

 

DNS er kort sagt en protokoll ("språk" om du vil) som oversetter et domenenavn/en host (f.eks www.komplett.no) til sin IP-adresse. IP-adressen er den *FAKTISKE* internett-adressen mens www.komplett.no bare er en "snarvei" om du vil. Primær DNS er da - som kanskje er selvsagt nok, den første serveren som maskinen din prøver å koblet til når du skal gjøre *NOE* på nett, siden den må oversette enelleranennside.com til IP'en for så å kunne gjøre en tilkobling.

 

Kort og godt: Koble maskinen din direkte til leverandørens modem/adapter/uttak og fungerer det fremdels ikke 100% så ring brukerstøtten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...