Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe 2 nye biler!


730d

Anbefalte innlegg

hvis det står mellom nye X5 og Q7 er det ingen tvil... bmw x5 så klart !

 

Hvorfor? Q7 er mye mer romslig.

 

kan man bestille ABT styling til Q7 når man bestiller bilen, eller må man gjøre det etterpå?

 

post-145575-1196438586_thumb.jpg

 

BMW med M-pakken er ikke så værst den heller:

 

post-145575-1196438716_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gamlefar hadde en '03 320CDI med mye trøbbel, blant annet rust. Er ikke sikker på om dette har blitt utbedret på de siste modellene, men det er verdt å undersøke.

Generelt sett er jo E-klasse noe du ser 50 stykker av hver dag også, noe som ikke er det kuleste når du bruker én mill. på bil.

 

 

Rust var noe som var mye plaget ved tidligere modeller. 07' og 06' modeller av E-klasse kan ikke sammenlignes. 07' er MYE bedre å kjøre. Lettere styring, bedre respons, og den føles kvikkere.

 

Rust er altså ikke et tema på dagens modeller.

Lenke til kommentar

Jeg må bare stille et hypotetisk spørsmål:

Vet man egentlig noe som helst i det hele tatt hvor mye en bil kommer til å ruste?

Det blir jo bare teit å snakke om at 2006 og 2007 modeller ikke ruster.

Nye biler SKAL jo faktisk ikke ruste!

Det er først når de begynner å bli noen år at det viser seg hvor godt beskyttet eller ikke de faktisk er.

Kanskje viser det seg at de er akkurat like dårlig beskyttet som 02-modellene av Mercedes var, når de har blitt like gamle som det en 02-modell er i dag?

 

Var bare en tanke, og jeg prøver ikke på noen måte å si at Mercedes W211 er dårlig rustbeskyttet.

Lenke til kommentar
3'ern er et fantastisk stykke ingeniørarbeid, kan ikke sammenlignes med Nissan eller VW. Og jada, har kjørt alle 4 ganske mye.

 

318D har en rå dieselmotor, skikkelig subtil og diskre lydnivå på den. Særlig sammenlignet med Golf og Passat som høres ut som traktorer på Speed. Qashqai'en blir ganske trang sammelignet med alle tre, og når alt kommer til alt; BMW'en er best.

 

4x4 eller ikke, alle bilene har så god teknologi på antispinn at det er ikke noe sak egentlig.

 

Du kan jo og vurdere Alfa 159 stasjonsvogn til kona, den er hvertfall ikke så ufattelig snorkekjedelig som Passat og Golf.

Qashqaien blir trang sammenlignet med alle tre? Satt baki en ny 3(18?)d sammen med en annen slank 18-åring og en unge, og der var det ikke spesielt god plass. Verken i bredden eller benplassen. Har sittet sammen med 2 andre godt voksne baki Qashqaien, og alle var enige om at bilen var mye romsligere enn den ser ut som. Bedre plass der enn i BMW'en.

 

Antispinn klarer langt ifra å måle seg med 4x4. Jeg har erfaring med 316 (1,8) M-Tech, og selv om den både hadde ESP og antispinn innkoblet var den langt værre å kjøre enn det f.eks. Qashqai og CR-V ('02 uten ESP) er. Akselerasjonen er mye bedre, rompa slipper ikke og fremkommeligheten er mye bedre.

De ti beste bilmerkene

1. Lexus

2. Toyota

3. Honda

4. Mazda

5. Nissan

6. Volvo

7. Kia

8. Subaru

9. Suzuki

10. BMW

 

Man finner heller ikke BMW blant de mest pålitelige bilene heller. Så selv om hvor fantastisk godt stykke ingeniørarbeid, som du sier, er langt billigere biler mer pålitelige og feilfrie. :)

Lenke til kommentar
BMW står på slutten da :p

 

Spurte fattern, han sa'n ville valgt Lexus RX400 eller hva den heter.

Ponget mitt var at Nissan "som ikke kunne måle seg med BMW" ligger en del høyere på lista. Bortsett fra Lexus så er jo alle bilene foran BMW billigere og bedre biler, med tanke på kvalitet og driftsikkerhet.

Lenke til kommentar
Jeg må bare stille et hypotetisk spørsmål:

Vet man egentlig noe som helst i det hele tatt hvor mye en bil kommer til å ruste?

Det blir jo bare teit å snakke om at 2006 og 2007 modeller ikke ruster.

Nye biler SKAL jo faktisk ikke ruste!

Det er først når de begynner å bli noen år at det viser seg hvor godt beskyttet eller ikke de faktisk er.

Kanskje viser det seg at de er akkurat like dårlig beskyttet som 02-modellene av Mercedes var, når de har blitt like gamle som det en 02-modell er i dag?

 

Var bare en tanke, og jeg prøver ikke på noen måte å si at Mercedes W211 er dårlig rustbeskyttet.

 

Du har helt klart rett i det du sier der, Kremt.

Men, så vidt jeg husker var vel rust et stort problem etter en ganske liten tidsperiode på E-klasse modeller rundt 03-04.

Lenke til kommentar

Har nå konfigurert Vw Passat stv!

 

Slik ser den ut, bare med flottere felger:

post-145575-1196532355_thumb.jpg

 

Passat Stasjonsvogn

 

Sportline

 

Passat 140 hk dpf spor.dsg.stv 388 040

 

Dyp sort perlmet. 5 100

Svart

Climatronic 3 900

17'alu monte carlo 6 400

Multifunksjonsratt 2 350

Elektr.soltak glass 9 250

Armlene med 230-v stikkontakt 1 050

Oppvarmet frontrute,vinterpakke 3 1 800

Xenonlys 10 550

Rcd 500 sound.mp3 cd-veksler 6 400

Tyverialarm 2 050

Ipod forbered.i arml/hansker.vw-ind 2 100

Telefonforberedelse 4 550

Solbeskyttelsesgard.på siden bak 1 050

Servoåpning av bakl. 3 900

Mørkere ruter si/bak lys absorber. 2 800

Park sensorer f+bak 4 950

Parkeringsassistent (lukeparkerer selv) 6 650

Cruise-control 3 700

Stor kjørkomputer med utv.tekstfelt 500

Frakt og leveringsomkostninger: 10500

 

Pris: 477 590

 

Noe i denne duren inni:

post-145575-1196532410_thumb.jpg

 

 

 

 

Så ikke dette bra ut?? Er redd 3'ern blir litt for liten + man får ikke automat på 318d, 320d blir for dyr med utstyr.

Bmw_3serie.bmp

Bmw_3serie_inni.bmp

Utstyrsliste.bmp

post-145575-1196532664_thumb.jpg

post-145575-1196532702_thumb.jpg

post-145575-1196532719_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om hva kona di skal med DSG?

 

Hva du ikke trenger:

 

17'alu monte carlo 6 400

Multifunksjonsratt 2 350

Elektr.soltak glass 9 250

Armlene med 230-v stikkontakt 1 050

Oppvarmet frontrute,vinterpakke 3 1 800

Solbeskyttelsesgard.på siden bak 1 050

Servoåpning av bakl. 3 900

Mørkere ruter si/bak lys absorber. 2 800

Park sensorer f+bak 4 950

Parkeringsassistent (lukeparkerer selv) 6 650

Cruise-control 3 700

Stor kjørkomputer med utv.tekstfelt 500

 

480 lapper for en 3-serie/Passat med ~130 hester er mildt sagt mye penger.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Kan jeg spørre om hva kona di skal med DSG?

 

Hva du ikke trenger:

 

17'alu monte carlo 6 400

Multifunksjonsratt 2 350

Elektr.soltak glass 9 250

Armlene med 230-v stikkontakt 1 050

Oppvarmet frontrute,vinterpakke 3 1 800

Solbeskyttelsesgard.på siden bak 1 050

Servoåpning av bakl. 3 900

Mørkere ruter si/bak lys absorber. 2 800

Park sensorer f+bak 4 950

Parkeringsassistent (lukeparkerer selv) 6 650

Cruise-control 3 700

Stor kjørkomputer med utv.tekstfelt 500

 

480 lapper for en 3-serie/Passat med ~130 hester er mildt sagt mye penger.

Hvis alle hadde tenkt som deg så hadde vi vel kjørt rundt i hest og kjerre enda.

Lenke til kommentar
Jeg er glad i ekstrautstyr, men ikke riktig så glad i unødvendig ekstrautstyr.

 

Har han valgt det ekstrautstyret så har han sikkert lyst på det ekstrautstyret, tror du ikke?

Og om du ser på nye biler idag så har du da vel skjønt at folk ikke bare kjøper det de har bruk for, men også det de har lyst på. For ikke å snakke om at mye av det ekstrautstyret gjør bilen mer praktisk (oppvarmet frontrute f.eks.) eller mer komfortabel å bruke over lengre tid (cruise control, iPod forberedelse, oppgradert stereo osv).

DSG-kassen er i mine øyne dumt å ikke få med, nesten uavhengig om man kunne tenkt seg det eller ikke. Er en veldig god girkasse, uten ulempene normale automatkasser har, samt at det er nokså behagelig å kjøre diesel med DSG, med mindre man får stor glede av å gire selv ( :!: ). I tillegg vil sannsynligvis girkassen betale bra igjen ved bruktsalg av bilen.

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre om hva kona di skal med DSG?

 

Hva du ikke trenger:

 

17'alu monte carlo 6 400

Multifunksjonsratt 2 350

Elektr.soltak glass 9 250

Armlene med 230-v stikkontakt 1 050

Oppvarmet frontrute,vinterpakke 3 1 800

Solbeskyttelsesgard.på siden bak 1 050

Servoåpning av bakl. 3 900

Mørkere ruter si/bak lys absorber. 2 800

Park sensorer f+bak 4 950

Parkeringsassistent (lukeparkerer selv) 6 650

Cruise-control 3 700

Stor kjørkomputer med utv.tekstfelt 500

 

480 lapper for en 3-serie/Passat med ~130 hester er mildt sagt mye penger.

 

Kona mi krever automatgir.

 

Jeg vet at jeg absolutt ikke trenger det utstyret du har listet opp, men vi lever en gang, og jeg risikerer at kona stikker av med "min" bil. Jeg hadde ikke kjøpt en konebil med dette utstyret viss jeg var nødt til å ta opp lån.

Endret av 730d
Lenke til kommentar

Ja idag klokken 2 skrev jeg under på kjøpkontrakt på konebilen! (Deilig å være sjef slik jeg kan gjøre ting i arbeidstia;) ) Valget falt på Vw Passat. :D

 

Her er konfigurasjonen: (tatt fra internett da)

 

Passat Stasjonsvogn

Highline

 

Passat 140 hk dpf high.dsg.stv 399 670

 

Farge. Moccabrown perlef. 5 100

 

Int. Latte macchiato

 

Sidekolisjonsput.bak 3 150

17'alu le mans 6 400

Multifunksjonsratt 2 350

Elektr.soltak glass 9 250

Armlene med 230-v stikkontakt 1 050

Oppvarmet frontrute,vinterpakke 3 1 800

Xenonlys 10 550

Regnsensor-com.home el.klapp speil 2 500

Rcd 500 sound.mp3 cd-veksler 6 400

Massagesete foran for fører sport 10 800 (Deilig etter en stressende dag på jobb)

Tyverialarm 2 050

Ipod forbered.i arml/hansker.vw-ind 2 100

Telefonforberedelse 4 550

Solbeskyttelsesgard.på siden bak 1 050

Servoåpning av bakl. 3 900 (Veldig deilig når du har 3handleposer og barn på armen.)

Mørkere ruter si/bak lys absorber. 2 800

Park sensorer f+bak 4 950

Parkeringsassistent 6 650

Tåkelys foran 2 250

Stor kjørkomputer med utv.tekstfelt 500

Frakt og leveringsomkostninger: 10500

 

Pris: 500 320!!

 

Ble litt dyrere enn hva jeg ville gi, men det koster å være kar!

 

Bare 8uker til herligheten kommer!:D .....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...