Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe 2 nye biler!

730d

Anbefalte innlegg

At passaten ser bra ut får du ta på din kappe, :!: men at dieselmotoren høres ut som en traktor er ikke en subjektiv mening.

Fornuft til side, med en barnevogn, bilstol, helgehandling og slikt, er det egentlig bare et valg av alle du har nevnt, og det er dessverre Passat. Det er den største, Golf/3-serie/159 og i aller største grad Qashqai'en blir aaaalt for små. Da tenker jeg spesielt på lasteluka.

Hvis ikke risikerer du at kona stikker av med 5-serien din, og avspiser deg med en Golf....

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Passat? Hvorfor sjekker du ikke heller Mondeo? Den kan du få både med diesel og en nydelig 6-trinns aut.kasse. :thumbup:

Haha kjøper ikke Ford. Det er som en sa til bmw, jallabil. Hehe nei da sykler jeg heller;)

Jeg hadde valgt Mercedes'n og Quashquai.. Mercedes uten tvil, Bmw er jo bare jallabil med mye problemer :p

OG Quashquaien er jo nice. Tror nesten kona di får flottere bil enn deg da. Men du må jo ikke nekte hu den fordiom. Kan jo stjele den iblant du også :p

Har veldig lyst på mercen, men med alt det utstyret jeg vil ha så havner den nok på langt over millionen!

Lenke til kommentar
Om jeg var deg så hadde jeg tatt en titt på Chevrolet Suburban :p

Diggere biler finnes ikke etter min mening. Hva med å prøvekjøre en av de?

Billige materialer. Dårlig kvalitetsfølelse. Dårlig motor. Alt for stor. Stygg.

Og du har eid en eller?

Trenger jo ikke å ha eid en for å vite at det er verdens styggeste bil. Til og med Hyundai Atos er penere.

Lenke til kommentar
Passat? Hvorfor sjekker du ikke heller Mondeo? Den kan du få både med diesel og en nydelig 6-trinns aut.kasse. :thumbup:

Haha kjøper ikke Ford. Det er som en sa til bmw, jallabil. Hehe nei da sykler jeg heller;)

Jeg hadde valgt Mercedes'n og Quashquai.. Mercedes uten tvil, Bmw er jo bare jallabil med mye problemer :p

OG Quashquaien er jo nice. Tror nesten kona di får flottere bil enn deg da. Men du må jo ikke nekte hu den fordiom. Kan jo stjele den iblant du også :p

Har veldig lyst på mercen, men med alt det utstyret jeg vil ha så havner den nok på langt over millionen!

Jeg ville IKKE valgt Mercedesen.

Gamlefar hadde en '03 320CDI med mye trøbbel, blant annet rust. Er ikke sikker på om dette har blitt utbedret på de siste modellene, men det er verdt å undersøke.

Generelt sett er jo E-klasse noe du ser 50 stykker av hver dag også, noe som ikke er det kuleste når du bruker én mill. på bil.

Jeg syntes BMWen er stygg, så jeg ville ikke valgt den heller.

Dermed ender jeg opp med Audien av de du har listet opp. Har ikke kjørt nye A6 eller Allroad, men har kjørt både A8 og Q7, og jeg regner med at Allroaden ikke er så langt unna på kjørekomfort. Luftfjæring er vel standard på Allroaden regner jeg med, så du kan velge mellom lav og stiv, eller høy og komfortabel.

Jeg syntes også interiøret i Audien er i en klasse for seg selv, selv om Mercedesen også er pen innvendig. Sistnevnte mener jeg kler lyst skinn best, men det er et helvete å holde rent.

Er det et krav med ny bil? I så fall, hvorfor? Jeg regner med at du er klar over verditapet på disse bilene.

Sjekk ut en '06 eller '07 Q7 brukt, kanskje.

Lenke til kommentar

Greit at Mondeo er en flott bil. Men å bruke girkassen dens som argument over en Passat blir bare for dumt. DSG-girkassen i Passat er vel overlegen det meste av automatkasser. I tillegg får du jo fordeler som lavere forbruk og raskere girskift.

Lenke til kommentar
Om jeg var deg så hadde jeg tatt en titt på Chevrolet Suburban :p

Diggere biler finnes ikke etter min mening. Hva med å prøvekjøre en av de?

Billige materialer. Dårlig kvalitetsfølelse. Dårlig motor. Alt for stor. Stygg.

Og du har eid en eller?

Trenger jo ikke å ha eid en for å vite at det er verdens styggeste bil. Til og med Hyundai Atos er penere.

Jaja, det var nå de tre første påstandene hans jeg lurte på da. "Alt for stor" og "stygg" er jo smakssak, og kommer helt an på individet.

Akk ja, du minner om dama mi når du sier den er stygg og tar Hyundai som eksempel på finere bil ><

Lenke til kommentar

Jeg ville IKKE valgt Mercedesen.

Gamlefar hadde en '03 320CDI med mye trøbbel, blant annet rust. Er ikke sikker på om dette har blitt utbedret på de siste modellene, men det er verdt å undersøke.

Generelt sett er jo E-klasse noe du ser 50 stykker av hver dag også, noe som ikke er det kuleste når du bruker én mill. på bil.

Jeg syntes BMWen er stygg, så jeg ville ikke valgt den heller.

Dermed ender jeg opp med Audien av de du har listet opp. Har ikke kjørt nye A6 eller Allroad, men har kjørt både A8 og Q7, og jeg regner med at Allroaden ikke er så langt unna på kjørekomfort. Luftfjæring er vel standard på Allroaden regner jeg med, så du kan velge mellom lav og stiv, eller høy og komfortabel.

Jeg syntes også interiøret i Audien er i en klasse for seg selv, selv om Mercedesen også er pen innvendig. Sistnevnte mener jeg kler lyst skinn best, men det er et helvete å holde rent.

Er det et krav med ny bil? I så fall, hvorfor? Jeg regner med at du er klar over verditapet på disse bilene.

Sjekk ut en '06 eller '07 Q7 brukt, kanskje.

Har tenkt litt nå. Alle bilene jeg har lyst på begynner jo å dra på årene. Tenkte jeg skulle se på Q7, var å så på X5 for litt siden, men den havnet på 1,2million. Så jeg får se hva kona sier....

Lenke til kommentar
hvis det står mellom nye X5 og Q7 er det ingen tvil... bmw x5 så klart !

Agree! Q7en har den styggeste fronten noensinne (personlig mening).

Men det er selvfølgelig helt opp til deg selv hva du syns. Selv har jeg vokst opp i en familie hvor de fleste har eid en BMW og syns det er knall biler, så man blir jo litt påvirket av det.

Men hvis du skal ha en SUV, har du sett på en Range Rover Sport? Gutta i Top Gear er ganske glade for den ihvertfall, ikke akkurat noen bombe engelsk program <--> engelsk bil..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

New-BMW-X5-1-lg.jpg

VS

audi_q7_42.jpg

Skal kanskje ta det med en klype salt, men ser jo ganske kul ut da.

http://www.youtube.com/watch?v=-rmP6jA_9jw...feature=related

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...