Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe 2 nye biler!

730d

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og kona skal få oss to nye biler nå som vi er blitt foreldre.

Jeg har idag en BMW 535i 97mod, men må ha stasjonsvogn nå som jeg er far.

Har sett på mye forskjellige biler og står nå igjen med disse:

1.Audi A6 Allroad 3.0TDI Avant.

2.Bmw 530XdA Touring

3. Mercedes E320 4matic Stv.

Har prøvd alle tre bilene bare ikke med samme motorer/4X4. Jeg liker best mercedes som er ekstremt komfortabel på lange turer som til hytta. Men er jo ikke like sprek som A6'n og 5'ern.

Noen som har noe å si om disse bilene? Motor,utstyr, feil/mangler. osv.

Så var det konebilen da.

Har ikke prøvd noen av disse bilene, men kona syntes dem var flotte.

1.Nissan Qasqhai

2. Vw Golf stv.

3. Bmw 3serie Touring.

4. Vw Passat.

EDIT: Blir ikke Nissan eller vw Golf. Står mellom Vw Passat og Bmw 3serie.

EDIT: Har funnet ut at de bilene begynner å dra på årene så jeg har vurdert SUV. Jeg står igjen med Audi Q7 og BMW X5. Det ser ut som det blir en av de.

Tusen takk for all hjelp!!

Endret av 730d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mercedesen er da ikke treg, de tre bilene er omtrent like raske, men har endel forskjell i nm. Jeg ville lest tester av bilene for så å avgjøre hvilken jeg hadde kjøpt gå inn på f.eks www.dinside.no.

Audien kommer seg sikkert best fram i terrenget, den har også nivåregulerende bakkeklaring (hadde ivertfall den gamle allroaden)

Jeg syns alle bilene ser kjempe bra ut så det er vanskelig å si hvilken av dem som ser best ut!

Lenke til kommentar

Vi har Qashqai Tekna 2.0 cDi her hjemme og den kan varmt anbefales. :) Nå veit ikke jeg hvem modell du tenkte på? De tre andre du nevner der har jo vært i mange år, og spesielt Golfen syns ihvertfall jeg er kjedelig (og stygg). Qashqaien er jo noe annerledes, har høyere bakkeklaring (og 4wd om du velger det) samt mange smarte løsninger.

Du bør ihvertfall ta en grundig prøvekjøring før du bestemmer deg. Hva vi her inne mener behøver jo ikke å være akkurat det du mener. ;) Sørg ihvertfall for å få deg en bil med ESP. Så de testet det ut på isen på Fift Gear i dag. Jeg hadde ikke trudd det skulle være så stor forskjell som det var..

Litt lettere å si noe dersom du sier litt mer om prisklasse og modellen som er aktuell for deg. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt den nye Golf Stv som jeg får levert på torsdag. Jeg synes den er akkurat passe stor. Romslig med masse god plass til både barn og barnevogn.

Som hovedbil synes jeg Mercedes er helt unik. BMW'en kan også være et alternativ, men MB er i en klasse for seg selv.

Men en ting synes jeg er det aller viktigste. Alle bilene du nevner, både bilene til deg selv og konebilene, er gode og fine biler. Men kjenn på følelsene dine, hør på hjertet ditt. Hva er du egentlig har lyst på? HVa vil du kjøre?

La tester være tester, de er bare tall. Det vikitgste er hva du føler du har lyst på.

Når jeg kjøpte nye Golf stv var det mange som sa at den både var stygg og kjedelig, men jeg liker den. Det er det viktigste, jeg trives med den bilen. Det er den bilen jeg vil ha. Da bryr jeg meg ikke om hva andre sier og hva tester sier. Jeg vet at Vw er et godt merke.

Håper du forstår poenget mitt.

Lenke til kommentar
Vi har Qashqai Tekna 2.0 cDi her hjemme og den kan varmt anbefales. :) Nå veit ikke jeg hvem modell du tenkte på? De tre andre du nevner der har jo vært i mange år, og spesielt Golfen syns ihvertfall jeg er kjedelig (og stygg). Qashqaien er jo noe annerledes, har høyere bakkeklaring (og 4wd om du velger det) samt mange smarte løsninger.

Du bør ihvertfall ta en grundig prøvekjøring før du bestemmer deg. Hva vi her inne mener behøver jo ikke å være akkurat det du mener. ;) Sørg ihvertfall for å få deg en bil med ESP. Så de testet det ut på isen på Fift Gear i dag. Jeg hadde ikke trudd det skulle være så stor forskjell som det var..

Litt lettere å si noe dersom du sier litt mer om prisklasse og modellen som er aktuell for deg. :)

Tenkte en Nissan Qashqai 4x4 2,0-16V 141 Hp automatgir. Tekna. Liker at dette er en bil man får med masse utstyr til en billig penge.

Prisklassen på "hovedbil" varierer litt. Jeg bruker ikke like mye penger på en Audi som Mercedes siden man må litt høyere opp for å få en med det meste.

Men fra 800 - 1mill skal gå greit.

Konebil fra 300 - 450.

Endret av 730d
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt den nye Golf Stv som jeg får levert på torsdag. Jeg synes den er akkurat passe stor. Romslig med masse god plass til både barn og barnevogn.

Som hovedbil synes jeg Mercedes er helt unik. BMW'en kan også være et alternativ, men MB er i en klasse for seg selv.

Men en ting synes jeg er det aller viktigste. Alle bilene du nevner, både bilene til deg selv og konebilene, er gode og fine biler. Men kjenn på følelsene dine, hør på hjertet ditt. Hva er du egentlig har lyst på? HVa vil du kjøre?

La tester være tester, de er bare tall. Det vikitgste er hva du føler du har lyst på.

Når jeg kjøpte nye Golf stv var det mange som sa at den både var stygg og kjedelig, men jeg liker den. Det er det viktigste, jeg trives med den bilen. Det er den bilen jeg vil ha. Da bryr jeg meg ikke om hva andre sier og hva tester sier. Jeg vet at Vw er et godt merke.

Håper du forstår poenget mitt.

Liker nye Golf stasjonsvogn veldig godt! Prøvesatt den på bilmessa BIL07

Jeg bryr meg ikkenoe hva bil jeg kjører i det hele tatt. Kona bestemmer det meste, men har ikke så veldig mye peiling på bil. Noe ikke jeg heller har. Hun velger bil, jeg velger utstyr og motor..:p Det som er det viktigste for meg.

Lenke til kommentar
Tenkte en Nissan Qashqai 4x4 2,0-16V 141 Hp automatgir. Tekna. Liker at dette er en bil man får med masse utstyr til en billig penge.

Prisklassen på "hovedbil" varierer litt. Jeg bruker ikke like mye penger på en Audi som Mercedes siden man må litt høyere opp for å få en med det meste.

Konebil fra 300 - 450.

Da ville jeg heller titta på dieselutgaven. MYE større moment, mindre utslipp og mindre forbruk. God plass er det i Qashqaien også, selv om bagasjerommet kunne vært større. Men inne i kupéen har jeg ingenting å utsette på plassen. :) Siden du skal ha den som bil nummer to regner jeg ikke med at bagasjeplassen er det som er avgjørende? Høy bakkeklaring og firehjulsdrift får man jo også. Får man firehjulsdrift på Golfen nå, eller er det bare spesielle modeller?

Lenke til kommentar

Konebil fra 300 - 450.

Da ville jeg heller titta på dieselutgaven. MYE større moment, mindre utslipp og mindre forbruk. God plass er det i Qashqaien også, selv om bagasjerommet kunne vært større. Men inne i kupéen har jeg ingenting å utsette på plassen. :) Siden du skal ha den som bil nummer to regner jeg ikke med at bagasjeplassen er det som er avgjørende? Høy bakkeklaring og firehjulsdrift får man jo også. Får man firehjulsdrift på Golfen nå, eller er det bare spesielle modeller?

Ja vet at dieselen er nok mye kraftigere, men som sagt er dette bare en konebil og hun krever automat.. hehe.

Bagasjeromsplassen må hvertfall klare en normal barnevogn.

4x4 trenger jeg egentlig ikke på konebilen, men kan være greit viss hun skal bruke den til hytta, eller det kommer en "glatt" dag...

Tror man får 4x4 på Golf stv, men man får ikke i kombinasjon med Automat, dessverre. Det gjør man heller ikke med storebroren Passat. Det er den bilen som frister meg mest som bil nr2. Men som sagt, ikke jeg som bestemmer :p

Lenke til kommentar

Har du sett på VW Tiguan, forresten?

Må si den ser veldig lovende ut :)

Er vel såvidt kommet for salg nå.

Kommer med 2.0 TDI med common rail, enten 140 eller 170 hk.

Eller 1.4 TSI med 150 hk.

Alle kan leveres med Tiptronic og selvsagt 4WD.

Edit: Ser nå at Tiguan foreløpig ikke leveres med 170 hk motoren i Norge.

Endret av kremt
Lenke til kommentar
Ja vet at dieselen er nok mye kraftigere, men som sagt er dette bare en konebil og hun krever automat.. hehe.

Bagasjeromsplassen må hvertfall klare en normal barnevogn.

4x4 trenger jeg egentlig ikke på konebilen, men kan være greit viss hun skal bruke den til hytta, eller det kommer en "glatt" dag...

Tror man får 4x4 på Golf stv, men man får ikke i kombinasjon med Automat, dessverre. Det gjør man heller ikke med storebroren Passat. Det er den bilen som frister meg mest som bil nr2. Men som sagt, ikke jeg som bestemmer :p

Automat får du jo på dieselutgaven også. Barnevogn er det nok ingen sak å få plass til, med mindre du har en diger kembovogn da. Vi har bikkjebur baki, og har ennå plass til bagasje på siden. :)

Og forresten, Qashqai er også den sikreste av de bilene der, hvis det er noe du legger vekt på. :)

Lenke til kommentar
Tror man får 4x4 på Golf stv, men man får ikke i kombinasjon med Automat, dessverre. Det gjør man heller ikke med storebroren Passat. Det er den bilen som frister meg mest som bil nr2. Men som sagt, ikke jeg som bestemmer

passat har en modell med 4wd og dsg... den må du nok kjøpe i tyskland, eller spesialbestille gjennom norsk forhandler.

vw passat 3.2 v6 fsi 4motion dsg

Lenke til kommentar
Har du sett på VW Tiguan, forresten?

Må si den ser veldig lovende ut :)

Er vel såvidt kommet for salg nå.

Kommer med 2.0 TDI med common rail, enten 140 eller 170 hk.

Eller 1.4 TSI med 150 hk.

Alle kan leveres med Tiptronic og selvsagt 4WD.

Edit: Ser nå at Tiguan foreløpig ikke leveres med 170 hk motoren i Norge.

Kjøper heller Golf da! Helt likt interiør! Men litt bedre å kjøre SUV da! Men var ikke så positivt overrasket over den da jeg så den på BIL07

Tror man får 4x4 på Golf stv, men man får ikke i kombinasjon med Automat, dessverre. Det gjør man heller ikke med storebroren Passat. Det er den bilen som frister meg mest som bil nr2. Men som sagt, ikke jeg som bestemmer

passat har en modell med 4wd og dsg... den må du nok kjøpe i tyskland, eller spesialbestille gjennom norsk forhandler.

vw passat 3.2 v6 fsi 4motion dsg

Ja vet om den. Men betaler ikke 8-900 tusen for en konebil!

Lenke til kommentar
Hva med en mercedes m-klasse med 420 cdi motor

med 306hk og 700nm så er det et kraftverk som gjør 0-100 km/t på 6,5 sek.

men prisen er litt drøy da

Min bror kjører ML320CDI til vanlig, men skulle jeg kjøpt SUV måtte det nok blitt X5 eller Q7. ML blir litt for kjip syns jeg. Men er veldig fin slik broren min har den - Sølv med AMG pakken og sorte ruter. Men er litt kjip inni.

Lenke til kommentar
Hei.

2.Bmw 530XdA Touring

Har prøvd alle tre bilene bare ikke med samme motorer/4X4. Jeg liker best mercedes som er ekstremt komfortabel på lange turer som til hytta. Men er jo ikke like sprek som A6'n og 5'ern.

Så var det konebilen da.

1.Nissan Qasqhai

2. Vw Golf stv.

3. Bmw 3serie Touring.

4. Vw Passat.

Hmm det er sykt mange biler å velge mellom da.. (: syns du skal ta allroad elns :) fikk nye volvoen min (xc70 2) på onsdag forige uke og fikk testa den på isete veier til hytta til trysil i helgen (vs toyota avensis 06) og det var endel forskjell, faktisk :) mye mer behagelig å kjøre osv, + at den ikke glir like lett osv i isete oppover bakker, men så kjører jeg også på piggdekk + 4 hjulstrekk da :)

Lenke til kommentar
Hei.

2.Bmw 530XdA Touring

Så var det konebilen da.

1.Nissan Qasqhai

2. Vw Golf stv.

3. Bmw 3serie Touring.

4. Vw Passat.

Hmm det er sykt mange biler å velge mellom da.. (: syns du skal ta allroad elns :) fikk nye volvoen min (xc70 2) på onsdag forige uke og fikk testa den på isete veier til hytta til trysil i helgen (vs toyota avensis 06) og det var endel forskjell, faktisk :) mye mer behagelig å kjøre osv, + at den ikke glir like lett osv i isete oppover bakker, men så kjører jeg også på piggdekk + 4 hjulstrekk da :)

Volvo XC70 ja! Det sa du noe. Den har jeg ikke tenkt på engang. Skal se om jeg får ordna en prøvekjøring til uka! :) Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Imorgen skal det prøvekjøres Nissan Qashqai og Bmw 3serie Touring. Vet ikke om jeg får prøvd Qashqaien imorgen men har hvertfall avtale med bmw :)

Ja nå har jeg akkuratt levert Qashqaien! Jeg og Kona prøvde 3'ern i en time etter jobb og må si at vi er meget forelsket i den! Nissan Qashqai var god den, men kona syntes den ble litt paff i sammenligning med 3'ern. Nå gjenstår det bare å prøve Golf Stv og Passat stv. Blir mye arbeid med alle disse prøvekjøringene!

Lenke til kommentar

3'ern er et fantastisk stykke ingeniørarbeid, kan ikke sammenlignes med Nissan eller VW. Og jada, har kjørt alle 4 ganske mye.

318D har en rå dieselmotor, skikkelig subtil og diskre lydnivå på den. Særlig sammenlignet med Golf og Passat som høres ut som traktorer på Speed. Qashqai'en blir ganske trang sammelignet med alle tre, og når alt kommer til alt; BMW'en er best.

4x4 eller ikke, alle bilene har så god teknologi på antispinn at det er ikke noe sak egentlig.

Du kan jo og vurdere Alfa 159 stasjonsvogn til kona, den er hvertfall ikke så ufattelig snorkekjedelig som Passat og Golf.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
3'ern er et fantastisk stykke ingeniørarbeid, kan ikke sammenlignes med Nissan eller VW. Og jada, har kjørt alle 4 ganske mye.

318D har en rå dieselmotor, skikkelig subtil og diskre lydnivå på den. Særlig sammenlignet med Golf og Passat som høres ut som traktorer på Speed. Qashqai'en blir ganske trang sammelignet med alle tre, og når alt kommer til alt; BMW'en er best.

4x4 eller ikke, alle bilene har så god teknologi på antispinn at det er ikke noe sak egentlig.

Du kan jo og vurdere Alfa 159 stasjonsvogn til kona, den er hvertfall ikke så ufattelig snorkekjedelig som Passat og Golf.

Syns Passat'n er rålekker! Skal prøvekjøre den på fredag, så det står mellom Bmw 3serie og Vw Passat til kona.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...