Exerqtor Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Som det står i tittelen så sliter jeg med at skjermkortet mitt blir varmt.. I skrivende stund så står det at jeg har 62°C inne på Catalyst.. Å da sitter jeg bare med opera, msn å noen andre programmer oppe. Det er jo litt i høyeste laget mener nå jeg.. Å med en gang jeg begynner å spille så går tempen opp i 100°C.. Noen som vet hva det kan være? Er ikke bare temp sonden på kortet som er litt på trynet heller.. For jeg har en Aerogate 2 som overvåker skjermkortet også.. Å for å prøve å bli kvitt problemet så har jeg kobbla på en 120mm vifte som blåser underfra kortet å opp på det, som suger luft fra bakkant av kabinettet, også har jeg stripsa sammen 2stk 80mm vifter som jeg har lagt oppå kortet som blåser ned på det.. I tillegg til orginal kjøler'n.. Også har jeg i tillegg en 80mm vifte som sitter i døra på kabinettet rett ved siden av kortet å suger ut luft.. Så det skal være bra gjennomstrøming.. Noen som har vært borti det her før? Det er forferdlig irriterende i lengen at det skal være sånn. PROBLEM LØST!! Tok ut kortet å pella ut mangfoldige gram med støv fra bakkant av kjøle ribbene som vifta blåser på å satt på Arctic Silver kjølepasta.. Da gikk belastnings tempen ned fra 102°C til rundt 65°C tru det eller ei. Høres jo helt utrulig ut, men det er ilallfall det som står i Catalyst. Endret 27. november 2007 av Exerqtor Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Kanskje litt varmt, prøvd å blåse støv av kjøleribben og viften på skjermkortet? Kan også hende det blir litt bedre ved å montere kjøleren på nytt med et nytt lag kjølepasta. Kanskje det er mulig å justere viftehastigheten med f. eks Riva tuner. Lenke til kommentar
Exerqtor Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Kanskje litt varmt, prøvd å blåse støv av kjøleribben og viften på skjermkortet? Kan også hende det blir litt bedre ved å montere kjøleren på nytt med et nytt lag kjølepasta. Kanskje det er mulig å justere viftehastigheten med f. eks Riva tuner. Har hatt den ut å blåst den ren flere ganger, så det skal ikke være det som er problemet.. Å vifta justerer seg utomatisk. Merker godt når den gjør det, for det høres ut som et lite jetfly når den møka spinner igang for fult. Men jeg kan ta ut kortet å legge på noe Arctic Silver kjølepasta å sjekke om det hjelper.. Har hatt av kjøler'n en gang for å ta mål til å frese ut en vannkjøleblokk til kortet.. Mener jeg ikke tok på ny pasta da(?) EDIT: Satt akkurat å spilla NFS-PS å da begynnte den å pipe å herje med en gang. Da hadde tempen gått opp til 102°C så å si med en gang. Endret 25. november 2007 av Exerqtor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå