Gå til innhold

8800 Gt XXX xfx fryser i Crysis

talsos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HoY

:new_woot:

Da var det ikke værre en og bruke beta drivere da, funket som bare det, men kortet trodde jeg skulle være bedre, sliter med lægg når jeg kjører 1680-1050, very high, og med aa på high, noen som har testet hva det ideale er, med tanke på den spech jeg har, takker samtidig for opmerksomheten og håper at denne tråden kan være til hjelp for andre.

post-142868-1196112632_thumb.jpg

Lenke til kommentar
HoY

:new_woot:

Da var det ikke værre en og bruke beta drivere da, funket som bare det, men kortet trodde jeg skulle være bedre, sliter med lægg når jeg kjører 1680-1050, very high, og med aa på high, noen som har testet hva det ideale er, med tanke på den spech jeg har, takker samtidig for opmerksomheten og håper at denne tråden kan være til hjelp for andre.

Med tanke på hvor sykt bra Crysis er, så ville jeg ikke ha regnet med noe særlig bedre ytelse selv med ditt system på very high. Prøv (som ovenfor) å skru av AA osv...

Lenke til kommentar

Det er ingen pc'r idag som klarer å kjøre glatt på very high. Kjør på high du og i DX9 mode. Og ikke bruk AA. i Crysis er AA veldig krevende. Mister 10fps hvis du setter på 2AA. Det er mine tips siden jeg er hardcore crysis gamer.

Endret av evgeny
Lenke til kommentar

Høres bra ut, men jeg må ærlig innrømme at jeg hadde forventet mer av gt kortet i forhold til, gts kortet, men fikk jaggu en overaskelse idag, viste frem gamet til en venn, han ble kjempe imponert. Måtte en tur i butikken og lot spillet stå, kom tilbake og vist pokker hadde det fryst seg igjen, jeg gir opp jeg,. :nei:

Lenke til kommentar
Fryst på samme måte som med bildet i førstepost ? Har problemer med at driveren plutselig slutter å virke og må "retartes" jeg. :ohmy: Nvidia må få ræva i gir og få ut nye drivere.. ^^

Ja det frøys på samme måte.

Men det er greit det, for kortet blir jo levert med drivere som egentlig skal fungere, så det må være noe seriøst galt med kortet, for kjølingen i kabinettet burde være bra, :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334372

og ikke mye er det å si på kjølingen på cpu :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330008

og på denne har jeg tilogmed byttet ut vifta med en aluminiums vifte.

Og hadde dere vert den som postet denne tråden så kan du tro man blir litt irritert, har mer på lager men skal snakke med netshop først. Har lissom ikke lyst til å levere fra meg kortet til rep, og være uten !

Endret av talsos
Lenke til kommentar

jeg har xxx versjonen fra xfx fungerer utmerket her. men har en kamerat som har et fabrikk klokket evga kort og p35 hk og han sliter fælt i crysis. hegner seg ofte. er jo mulig at det er crysis som ikke er helt optimalt. skal jo komme en patch om ikke så alfor lenge har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Jeg har eVGA 8800GT SSC, samme skjer her!

(Til info, jeg er kameraten nevnt over :D)

Her kommer det masse lilla prikker, og systemet henger seg. Etter litt kommer det muligens en bluescreen (varierer noe) som forteller meg noe om at skjermkortet har tulla.

Sitter også og lurer på om jeg skal tolke det som om det går for varmt, eller om det er noe crysis greier. Må teste litt andre spill også....

Men "godt" å høre at flere har samme problemet.

Kjører atitool nå for å finne ut om det er tempen som gjør det

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Da var 2 timer og 5 minutter gjennomført med atitool v 0.26

De første 5 minuttene blei brukt på å jobbe opp temperaturen.

De neste to timene lå kortet stabilt på 94 grader GPU, og 77 grader på kortet. Vifta stabiliserte seg på 42% eller 2400 omdreininger.

Ingen artifacts ble vist/talt opp.

Da kan vi vel utelukke at det er temperatur som er skyld i det hele?

Ihvertfall hos meg.

Nå stanser jeg atitool :)

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Da var 2 timer og 5 minutter gjennomført med atitool v 0.26

De første 5 minuttene blei brukt på å jobbe opp temperaturen.

De neste to timene lå kortet stabilt på 94 grader GPU, og 77 grader på kortet. Vifta stabiliserte seg på 42% eller 2400 omdreininger.

Ingen artifacts ble vist/talt opp.

Da kan vi vel utelukke at det er temperatur som er skyld i det hele?

Ihvertfall hos meg.

Nå stanser jeg atitool :)

Du skal være forsiktig med å utelukke. Er endel spill som er mye mer krevende enn ATI Tool og kjører effekter som ikke ATI tool gjør.

Beste måten å sjekke dette på er å kjøre det spillet man har problemer med og prøve å underklokke kortet for å se om artifacts forsvinner.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Men det eneste jeg tenker er jo at om det er kun et spill dette gjelder i, så er det vel sannsynlig at det er noe annet enn temp f.eks. ?

Noen spill å anbefale at jeg tester med ?

Crysis er jo ekstremt krevende. Men du kan jo teste med Oblivion. Ta en fast travel til Anvil og stå i gresset utenfor der. Det vil varme grafikkortet ditt opp maks.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hoy !!

Lenge siden jeg har vert på disse kanter om dagen, men nå har jeg sett meg lei kortet, får stadig opp artifacts, selv etter jeg gamer BF2,lilla prikker og fryser hele maskinen, tenkte jeg skulle levere det tilbake, det som er litt hendig med min situasjon er at jeg sitter rett over netshop, av den grunn gikk jeg over til de og snakket med en av innkjøperne/selger, fortalte om problemet og ga igjen mail addressen min for å få ett svar/tilbud på allternativt kort,evt løsning på dette,det var i desember, men har ikke hørt noe fra de.

Er det noen tips på kort eller hva jeg kan/skal kreve fra de ????

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

HOY

Da var det gla nyheter på gang!

Var sett meg lei på det "gamle" kortet og bestemte meg for

og levere det inn, 02.05.08 fikk netshop kortet og over helga fikk jeg

plukke meg ut ett nytt http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=101964

Ett flunka nytt 9800 gtx kort som er til testing nå, er foreløpelig kjempe fornøyd med

servicen og det tok ikke lang tid, go netshop.

Det første jeg fikk prøvd ut var bf2 og tidligere har gt88 kortet trynet på tempen,

men dette holder 49-53 grader og det er lovende, da gjenstår det og teste Crysis,

som sikkert alle dere andre har rundet allrede.

men men, når enden er god er allting godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...