Gå til innhold

Finner ikke S-ATA disk

FaWkeS^

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp formatert maskinen min og har et problem med og få alt på plass igjen. Har 5 disker i maskinen, derav en av de er S-ATA. 2 står rett på hk'et og 2 på en disk controller.

Alle diskene finner maskinen, utenom S-ATA disken. Går inn på enhetsbehandling, og maskinen sier den finner noe, men klarer ikke installere drivere. Den ligger under "Unknown Device". Klarer ikke og installere drivere, ettersom windows ikke finner noen :ermm:

Den ligger under IDE ATA/ATAPI controllers.

Noen som har noen tips? Har et ASUS Nforce hk.

Takk til den som har tips, eller kanskje tilogmed en løsning :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper den disken som Windows ikke finner er tilkoblet en tredjeparts SATA/RAID-kontroller eller noe slikt, og at du må legge inn driverne til SATA/RAID-kontrolleren før Windows finner disken. Slik var det ihvertfall med mitt hovedkort/mine SATA-disker som er tilkoblet en SiL-kontroller framfor den vanlige nForce-kontrolleren. :)

Driverne skal ligge på driver-CDen som fulgte med, eller på Asus sine sider.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Jeg tipper den disken som Windows ikke finner er tilkoblet en tredjeparts SATA/RAID-kontroller eller noe slikt, og at du må legge inn driverne til SATA/RAID-kontrolleren før Windows finner disken. Slik var det ihvertfall med mitt hovedkort/mine SATA-disker som er tilkoblet en SiL-kontroller framfor den vanlige nForce-kontrolleren. :)

Driverne skal ligge på driver-CDen som fulgte med, eller på Asus sine sider.

Windows finner disken under oppstart, men ikke når eg kommer inn i windows.

Den er også koblet rett på hoved kortet, og ikke i noe ekstrakort eller noe slikt noe.

Har prøvd og installere drivere (sillicon image), men får de ikke til og virke.

Har ikke diskett stasjon, så kan ikke putte i xp CD-en, boote fra den og trykke F6 mens den holder på for installere scsi/raid drivere. Er det en mulighet og fikse slik at eg kan installere de i windows? Fant en ganske ny versjon av driverene, men det er ingen forskjell når eg installerer de. Siden maskinen finner den under booting, så er jo disken riktig koblet til og virker.

Har prøvd og installere de som ligger på ASUS disken min (er et nForce 2 hk), men ingen bedring.

Siste gang eg kjøper S-ATA. Har 4 andre IDE disker som eg aldri har hatt noe problemer med.

Alt virket 100% helt til eg formaterte ene disken (som faktisk ikke var S-ATA disken engang).

Kan godt hende at den funker hvis eg formaterer den eller noe, men den er full av ting (300gb).

Noen andre tips eller spådommer? :dribble:

Endret av FaWkeS^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...