BigJackW Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hei Fant et ukjent perl-script på PC-en her en dag som jeg aldri hadde sett før. Kan noen fortelle meg hva det gjør? Edit: Fjernet av sikkerhetsmessige grunner. Endret 28. november 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ser ut som et "script-kiddie" script for et denial of service angrep. Såvidt jeg ser så kan det ta 3 argumenter inn... Ip, port og tid. "Tid" lar den vente en stund før den setter igang. "Port" kan utelates, da velger den port tilfeldig. Hvis den er satt så er den målrettet mot en port. "Ip" sier vel seg selv. Er vel ikke spesiellt effektivt hvis man ikke bruker det distribuert. Og vil vel uansett kun funke på linux. Hvis det dukket opp sånn plutselig så ville jeg kjørt viruskontroll og lignende, mulig noen har en bakdør inn til boksen din. -C- Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hmm. Da fjerner jeg scriptet. TAkk for svar. Tror de kom seg inn i via vnc på min maskin, så har de på en eller annen måte greid å funnet ut passordet til root til boksen. Endret 28. november 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Om du finner et slikt script, så er boksen kompromittert. Da er det bare en ting å gjøre: REINSTALLERE Hvem vet hva de har lagt inn mer enn bare det scriptet? Ta kopi av alle dokumenter, notér ned lisensnøkler, kopier ssh-nøkler etc, og installér fra bånn. Og sørg for å legge på samtlige sikkerhetsfikser før du kopierer over dokumentene igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå