TheBeast1590 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 martinmyhre, ta på litt kjølepasta, lit mere en et riskorn og fordel dt med et kredittkort. ..men jeg tror at problemmet ligger i HKet... billig modell, alt kan skje . dt beste du kan gøre er å si om dt til dem du har kjøp den fra. Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 martinmyhre, ta på litt kjølepasta, lit mere en et riskorn og fordel dt med et kredittkort...men jeg tror at problemmet ligger i HKet... billig modell, alt kan skje . dt beste du kan gøre er å si om dt til dem du har kjøp den fra. Har tatt på kjølepasta riktig. Tviler på att Asus P5K er "billigmodell" Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Utifra den linken du ga litt tidligere så kan det jo se ut som cpuen throttler, setter ned hastigheten for å unngå varme, noe som en bør unngå. Det forklarer sikkert hvorfor tempen holder seg lik under load, den klokker seg bare enda mer ned. Hva som er galt vet jeg ikke, om det er en feilmåling eller at kjøleren er montert feil, en ting som er sikkert er at det ikke er kjølepastaen. Du kan derimot prøve å feste kjøleren på ny (noe jeg regner med at du har gjort en del ganger) og være 100% sikker på at den sitter som den skal. Hvis du er sikker så får du klage på enten hket eller cpuen. Har sjekket kjøleren ørten ganger, og er 100% sikker på at den sitter som den skal. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) En mulighet er jo at det er feil på temp føleren i CPUen,den viser alt for mye og dermed throttler CPUen. Så er du forsatt 100% sikker på at kjøleren sitte nedpå så hadde jeg reklamert på CPUen. Eller testet den i en annen maskin vist du har muligheten. Endret 6. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Klag ivei. Men test med ett annet hk hvis du kan. Det kan ikke utelukkes at det ikke som problemet. Har du brukt andre cpuer sammen med det hovedkortet? Hvis du har kjøpt alt på samme sted så ville det kanskje vært en ide å sende begge delene. Ha deg en god snakk med de du bestillte ifra om hva som er problemet i alle fall. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) som man ser av screenshot så er ikke Vcore for høy, med 1.1V .. men cpuen din er definitivt for varm. Nå har du jo allerede en annen tråd i gang i samme forum... Det som har skjedd er nok at kjølern ikke får nok trykk mot cpu, eller at det rett og slett er defekt hovedkort eller cpu. Pastaen på denne er Arctic Silver Ceramique... Kjøleren skal se ca. sånn ut etter at du har tatt den av når det er trykk nok mellom cpu og cpukjøler. Denne tok jeg av min E6600 i dag da jeg monterte på ny kjøler Edit: nå har jeg alltid vært litt raus med kjølepasta, er sikkert for mye på den der Endret 7. desember 2007 av Wibla Lenke til kommentar
TEAM:defcon Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Er det greitt å rense gamle overflater med rødsprit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå