Gå til innhold

Nightwish


sybbelybb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:lol:  Nightwish er IKKE black metal!

 

hehehe, lær deg noe PoL-E. Holdt kjeft når du ikke vet hva du prater om.

 

For det første skrev jeg "symfonisk/gotisk black metal" noe som gjør at jeg påpekte at det ikke er helt slik som Darkthrone, Entombed og andre band som spiller mer "ren" black metal.

 

forøvrig skriver AMG dette om Nightwish:

 

"Following in the footsteps of the Gathering and Lacuna Coil (goth-influenced "symphonic" metal bands with female vocalists), Nightwish was formed in Kitee, Finland, in 1997 by keyboardist Tuomas Holopainen. "

 

Og de setter Nightwish i følgende sjangre:

 

"Styles 

Symphonic Black Metal, Goth Metal, Progressive Metal, Heavy Metal"

 

Ser ut som AMG er enig med meg i noen av banda Nightwish ligner på og at de er symfonisk/gotisk black metal :D

 

Nå skal du skrive et j'vla godt innlegg PoL-E for å bevise at du har rett...

Lenke til kommentar
Anders: hvorfor engasjerer du deg så i denne tråden når du ikke liker musikken dems?

 

Jeg åpnet tråden pga NW er et bra band (selv om jeg ikke liker musikken dems) og at jeg liker å delta i musikk trådene.

 

Så svarte jeg for å gi bjaa et svar på hans spørsmål og da kunne jeg jo si min mening om Nightwish i samme slengen.

 

Det andre innlegget er for å svare PoL-E.

 

Dette innlegget er for å svare deg :)

Lenke til kommentar
Nightwish høres ut som en blanding avhoti gotisk/symfonisk black metal som Phunkee sier, men med 80'talls elendige gitarer. Høres for "Q%Q% ut etter min mening, men de lager rimelig god musikk ja.

 

elendige gitarer?

nightwish har ikke elendige gitarer! :evil:

 

hør på gitarsoloen på Sleeping Sun... FANTASTISK :D

Lenke til kommentar

HEY

 

Ble selv "introdusert" til Nightwish for kun 2 uker siden.... siden da har jeg nesten ikke hørt på annet :D Mektige låter, med driv og trøkk... God lyd er også et pluss...

 

Når d gjelder sammenlikninger mot andre band, så er d nærmeste jeg har kommet er Dreamtheater med en rocka Enya som vokalist. Klart denne sammenlikningen gjelder ikke alle melodiene dems, men noen skaper assosisajoner...

 

Apo. konsert! kommer de til lille norge?!??!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...